הפגנה למען ניצולי השואה (צילום: עמותת אביב לניצולי השואה)
הפגנה למען ניצולי השואה (צילום: עמותת אביב לניצולי השואה)

לקראת יום השואה: בנייני הרשויות יוארו בצהוב

עמותת אביב לניצולי השואה, המסייעת לניצולים למצות את זכויותיהם, חברה למיזם בשיתוף השלטון המקומי והאזורי להאיר מבנים עירוניים. מנכ"לית העמותה אורלי סיון: "האור הצהוב מזכיר לנו שלצד הזיכרון של השואה חלות עלינו האחריות והחובה המוסרית לדאוג לרווחתם ולכבודם של ניצולי השואה שחיים בתוכנו"

פורסם בתאריך: 16.4.23 08:01

מבנה עיריית חיפה יואר בצהוב הערב (ראשון), החל בשעה 19:30, במטרה להעלות למודעות את החשיבות בשמירה על כבודם ועל רווחתם של ניצולי השואה ואת התמיכה בהם. ערב יום השואה יצוין מחר.

בישראל חיים כיום פחות מ-150,000 ניצולי שואה, ובכל יום הולכים לעולמם 50 מהם, שמתוכם עשרה חיו בעוני. עמותת אביב לניצולי השואה, המסייעת לניצולי השואה למצות את זכויותיהם בארץ ובחו"ל ללא תשלום, חברה למיזם בשיתוף השלטון המקומי והאזורי, כך שברחבי הארץ יוארו הערב מבנים ברשויות המקומיות בצהוב.

"אנו נמצאים במירוץ נגד הזמן ויודעים כמה עוד נדרש לעשות על מנת לאפשר לניצולי השואה הגיבורים לסיים את חייהם בכבוד וברווחה", מסבירה מנכ"לית העמותה אורלי סיון, "האור הצהוב במרחב הציבורי ערב לפני יום השואה מזכיר לנו שלצד הזיכרון של השואה חלות עלינו האחריות והחובה המוסרית לדאוג לרווחתם ולכבודם של ניצולי השואה שחיים בתוכנו".

ערב יום השואה 2023 מעדכנת העמותה כי רבע מכל ניצולי השואה חיים בעוני. על רקע הנתונים מרחיבה העמותה בימים אלה את שירותיה ומעניקה לניצולי השואה ייעוץ, ליווי וסיוע גם בתחומי סיעוד ורווחה, ובהם גמלאות הביטוח הלאומי, הנגשת הבית, עזרה ביתית, תג חניה לנכים, ביטוחי סיעוד וביטוחים משלימים של קופות החולים, וייעוץ וסיוע משפטי לניצולי שואה ולאזרחים ותיקים שנפגעו מעסקה צרכנית לא הוגנת, מרמייה ומעושק.

 

 

סיון: "בישראל חיים כיום כ-146,000 ניצולי שואה שממוצע גילם 85, כשליש חיים בגפם וכ-19,000 מהם נמצאים במצב בריאותי סיעודי. בגילם המתקדם מתמודדים ניצולי השואה עם קשיים ועם אתגרים רבים שנובעים משילוב של מחלות זקנה והשלכות של פגיעות נפשיות ובריאותיות שנובעות מרדיפת הנאצים. הם מתמודדים עם המורכבות ועם הקושי במיצוי זכויותיהם הן כניצולי שואה מול הגופים השונים בארץ ובחו"ל והן כאזרחים ותיקים שמתקשים למצות את זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי, משרדי הממשלה, חברות ביטוח ועוד".

לדבריה, "אנו רואים שקיים גם חוסר מיצוי זכויות בתחומים הקשורים לגיל השלישי. לקושי זה נחשפנו ביתר שאת כשפרצה מגיפת הקורונה, ולמוקד הפניות של העמותה הגיעו מאות פניות בהולות של ניצולי שואה שנזקקו לעזרה מיידית בתחומי הסיעוד והרווחה. הצוות של העמותה התגייס באופן מיידי למתן מענה משום שהבנו שלניצולים אין כתובת אחרת, הם פונים לעמותת אביב בשעת מצוקה, ואנחנו פה כדי לתת להם את כל המענים הדרושים להם. לצורך כך בדקנו מהם הצרכים המיידיים של ניצולי השואה והשקענו מאמצים רבים בהרחבת הכלים המקצועיים של יועצי הזכויות, עורכי הדין והעובדות הסוציאליות של העמותה".

בשנת 2022 סייעה העמותה ל-8,650 ניצולי שואה במיצוי זכויות והטבות בשווי של 68 מיליון שקל. מתוך קבוצת ניצולי השואה שקיבלה סיוע מהעמותה בשנה זו, 1,000 ניצולים קיבלו גם סיוע במיצוי זכויותיהם כאזרחים ותיקים בתחומי הסיעוד והרווחה בשווי של 6.5 מיליון שקל.

סיון: "כשניצול שואה בן 80 מתקשר אלינו ומבקש סיוע, אנחנו רוצים לתת לו מענה מיידי וסיוע במכלול זכויותיו כניצול שואה וכאזרח ותיק, באופן המהיר, המקצועי והנגיש ביותר, ללא כל תשלום מצדו. הסיוע של העמותה ניתן הן במוקד ייעוץ טלפוני 5711* והן בסיוע מונגש בקהילה. אני מזמינה את כל ניצולי השואה לפנות אלינו כדי לבדוק אם הם ממצים את זכויותיהם כניצולי שואה וכאזרחים ותיקים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מקומם מביך הזוי בזוי

    צהוב זה לא מכבי תל אביב?
    בעצם רגע צהוב היה עבור אוקראינה?
    לא לא מה אני מדבר, צהוב זה עבור המלחמה נגד הצהבת.
    רבותי די עם השטויות. אתם לוקחים את הארוע הכי טרגי וקשה לעם היהודי ועושים ממנו מופע אורות? השתגעתם?
    זה הזכרון שלכם? זה מכבד את מליוני הנרצחים? שהבניין יראה צהוב? תגידו מישהו נפל על הראש במחלקת הארועים בעירייה??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר