פגר של חזיר בר מוטל על הכביש (צילום: דוברות איחוד הצלה)
פגר של חזיר בר מוטל על הכביש (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הוועד הנחה את עובדי התברואה לא לפנות פגרי חזירים

במכתב ששלח יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה אמנון עידו למנכ"ל העירייה ניר מריאש הוא הבהיר כי איסוף הפגרים אינו כלול בעבודת התברואה, ולכן הוא הורה לעובדי התברואה להפסיק את האיסוף: "פגרי החזירים נושאים מחלות מידבקות, ובדרך זו חושפת העירייה את עובדיה לסיכון משמעותי לבריאותם"

פורסם בתאריך: 20.4.23 13:22

ארגון עובדי עיריית חיפה הורה לעובדי התברואה לא לפנות פגרים של חזירי בר מרחובות העיר. במכתב ששלח היום (חמישי) יו"ר הארגון אמנון עידו למנכ"ל העירייה ניר מריאש הוא הבהיר כי איסוף הפגרים אינו כלול בעבודת התברואה, ולכן הוא הורה לעובדי התברואה להפסיק את האיסוף.

"לאחרונה החלה העירייה במבצע למיגור חזירי הבר המסתובבים באין מפריע בשטחי העיר וזורעים הרס", כתב עידו למריאש, "כתוצאה מכך גדל הצורך באיסוף פגרים של חזירי הבר המוטלים ברחובות, תוך שהעירייה החלה לדרוש את איסוף הפגרים מעובדי התברואה. יובהר כי עובדי התברואה אינם בעלי הכשרה מתאימה לאיסוף פגרים ואינם יכולים ואף אינם רשאים לבצע את המשימות שלהן הם נדרשים. עוד אדגיש כי פגרי חזירי הבר שאותם נדרשים העובדים לאסוף נושאים מחלות מידבקות שונות, ובדרך זו חושפת העירייה את עובדיה לסיכון משמעותי לבריאותם, בייחוד כאשר אין לעובדים אלו את ההכשרה המתאימה להתמודד עם איסוף הפגרים".

 

 

עידו הוסיף כי "דוגמה לידיעת העירייה על הסיכון הקיים היא מהלילה האחרון, שבו נדרשו עובדי התברואה לפנות פגרי חזירי בר, ולאחר מכן הם נדרשו להחליף את בגדיהם וללכת באופן מיידי להתקלח בשל החשש הממשי להידבקות במחלות".

לדבריו "איסוף פגרים אינו כלול בעבודת התברואה, כך שדרישה זו חורגת מהגדרת תפקיד עובדי התברואה בעירייה, וחמורה שבעתיים היא השאננות של העירייה לחשיפתם של העובדים למחלות מידבקות שונות המסכנות חיים. לאור זאת הנחה ארגון העובדים את עובדי התברואה לא לבצע עוד פינוי פגרים של חזירי בר, ועל העירייה להיערך לביצוע משימה זו באמצעות גורמים המוכשרים לכך ואשר מבצעים משימה זו במיגון המתאים ובידע המתאים על מנת למנוע את הידבקותם במחלות חלילה".

את מכתבו סיים עידו בבקשה ממריאש "להנחות את הגורמים השונים בהנהלת העירייה ובאגף התברואה לא לדרוש מעובדי התברואה את פינוי פגרי חזירי הבר עוד. אבהיר כי ככל שהעירייה תמשיך לדרוש מעובדי התברואה לבצע משימות שאינן בתחום עיסוקם והכשרתם ייאלץ ארגון העובדים לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו לצורך שמירה והגנה על בריאותם ושלומם של עובדי העירייה".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רעיונאי מרחף

    מה לגבי תגובת חבר המועצה שאצלו החזירים זו הסיבה שהוא מקווה להיות בראש רשימה מובילה?

  2. נמאס

    קאליש הצבןעה מה קרה בחירות מתקרבות אז מצאת שם להרג של החזירים "הומאני" שאת מאשרת לירות בהם בצורה אכזרית וטוענת שהם "חזירים סוררים" נמאסת תעופי כבר מהכסא רק נזק את גורמת!!!!

  3. די להפקרות

    עובדי התברואה צודקים.
    יש להכשיר עובדים ייעודיים לתפקיד של איסוף הפגרים.

  4. חייבים ראש עיר סמכותי וחזק שיעשה סדר בעיריה

    דרוש ראש עיר שיעשה סדר בועד הלא-עובדים של עיריית חיפה
    קליש ויהב פשוט נתנו להם להשתולל ורק עוד ועוד הטבות לשקט תעשייתי והם ממשיכים להשתולל

  5. איפה הדור הצעיר בחיפה בני 40 שיקחו מנהיגות ויביאו לנו עירייה מתפקדת?

    הגיע זמן להנהגת עיר צעירה, חזקה, מנוסה בניהול, מומחית בחדשנות ובתמרוץ העובדים במקום הסטגנציה הנוכחית
    קדימה בבקשה אל תשבו בבתים ותקטרו – צעירים בנו את המדינה הזו מתוך כלום ובמאבק קשה
    קומו מהכורסאות היפות בחדר המחשב – תגידו אני לוקח ולוקחת את האתגר וכנסו לנהל את עיריית חיפה ומועצת העיר טוב יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר