מצטייני נשיא המדינה (צילום: דובר צה"ל)
מצטייני נשיא המדינה (צילום: דובר צה"ל)

יום העצמאות: 13 חיפאים יקבלו את אות מצטיין הנשיא

סגן פ' היא קצינת מודיעין שמתמודדת עם לקות ראיה, סמל יוליה רסדין משרתת כסמלת בפלוגת מעברים, סמל דנייל גרשזון שעלה לבדו לארץ הוא לוחם בגדוד אריות הירדן, וסמל הילה מועלם היא הרס"פית של פלוגת פרא בקרקל. ביחד עם עוד תשעה חיילים וקצינים הם יקבלו ביום העצמאות את אות מצטיין נשיא המדינה

פורסם בתאריך: 23.4.23 07:55

טקס מצטייני נשיא המדינה יצחק הרצוג יתקיים ביום רביעי לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, ובין המצטיינים נבחרו לא פחות מ-13 חיילים וקצינים מחיפה.

סגן פ', בת 21: כשהגיעה לצו ראשון הודיעו לפ' שהיא לא יכולה להתגייס בשל לקות ראייה. בגלל שהצבא הוא נושא חשוב מאוד לה ולמשפחתה ומכיוון שהיא רצתה לעשות תפקיד משמעותי בחרה פ' להתנדב. היא התגייסה בספטמבר 2020 לתפקיד מש"קית מודיעין בחטיבת ההפעלה, בדצמבר 2021 יצאה לקצונה ובשנה האחרונה היא קצינת מודיעין בחטיבה במחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי. לפני הצבא היתה פ' בתנועת כנפיים של קרמבו ועשתה מכינה בקיבוץ חנתון. הדבר הכי ישראלי בעיניה זה ארוחת שישי.

 

סגן פ' (צילום: דובר צה"ל)

סגן פ' (צילום: דובר צה"ל)

 

סמ"ר א', בן 21: אמו נפטרה מסרטן בשנת 2004 מסרטן, ואביו ואחיו שירתו שניהם בחיל התקשוב. לפני הגיוס היה א' בצופים, הוא אוהב לטייל ולנגן בפסנתר. א' התגייס ליחידה 504 בדצמבר 2020, וכשסיים מסלול יצא ביחד עם חבר נוסף לקורס מ"כים של ארבעה חודשים בביסל״ח 906. הוא היה מ"כ טירונים ביחידה 504 בבא"ח גולני במשך ארבעה חודשים, ולאחר מכן חזר ליחידה ועבר חפיפה לתפקיד בו הוא נמצא. ביולי הוא הפך לסמל של הפלגה ביחידה. א' מספר כי התקופה שבה היה מפקד טירונים היתה תקופה משמעותית בשירות שלו, מכיוון שבהתחלה הוא לא רצה בתפקיד הזה ושינה את הפרספקטיבה שלו. הדבר הכי ישראלי בעיניו זה לטייל בארץ ולחזות בהיסטוריה שלה דרך השטח.

 

סמ"ר א' (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר א' (צילום: דובר צה"ל)

 

סמל יוליה רסדין, בת 20: רסדין התגייסה באוגוסט 2021 ושובצה ללוחמת מעברים בפלוגת להב בגדוד תעוז. בהמשך היא יצאה לקורס מ"כים שבסיומו חזרה לפלוגה, ולאחר מכן התקדמה להיות סמלת בפלוגה. רסדין, שנמצאת בתפקידה זה שנה ושמונה חודשים, מספרת כי לפני היציאה לקורס מ"כים נפצעה ברגל וכמעט עזבה מהתפקיד, אך לבסוף הצליחה לצאת לקורס וסיימה אותו. כחצי שנה לפני הגיוס עבר אביה התקף לב – אירוע שהשפיע על כל המשפחה.

 

סמל יוליה רסדין (צילום: דובר צה"ל)

סמל יוליה רסדין (צילום: דובר צה"ל)

 

סמל נועה מרשק, בת 21: מרשק התגייסה באוקטובר 2021 לקמ"ד שו"ב, ובסיום הקורס שובצה להיות מדריכת של קצינים ומילואימניקים מכל הצבא על מערכת שו"ב (משואה). בקרוב היא תהיה מפקדת של מדריכות שו"ב. בתפקידה הנוכחי היא נמצאת זה שנה ושלושה חודשים. שני הוריה הם רופאים – אביה היה לוחם הנדסה קרבית ושירת במילואים כרופא, אמה היתה עתודאית רפואה ושירתה כרופאה מוטסת בחיל האוויר. לפני הצבא היתה מרשק בצופים ועשתה שנת שירות בבני עייש. היא גרה עם משפחתה באוסטרליה בשל עבודתו של אביה ולמדה בבית ספר בינלאומי. הדבר הכי ישראלי בעיניה הוא שכולם מכירים את כולם.

 

סמל נועה מרשק (צילום: דובר צה"ל)

סמל נועה מרשק (צילום: דובר צה"ל)

 

סמל דנייל גרשזון, בן 23: גרשזון הוא עולה חדש מרוסיה, שלמד שם משפטים באוניברסיטה. על אף שכסטודנט היה לו פטור, הוא התגייס לצבא הרוסי בגיל 18, ולאחר חמישה חודשים שוחרר. גרשזון הגיע לארץ דרך פרויקט "תגלית", ולאחר הביקור לעלות ישראל. הוא חייל בודד שעלה לבד לארץ בשנת 2019. לפני הצבא הוא השתתף בתוכנית סל"ע לעולים חדשים, התגייס במאי 2021, הגיע למחו"ה אלון והבין שהוא רוצה לפנות ללוחמה. גרשזון הגיע לגדוד לביאי הבקעה, והיום הוא לוחם בגדוד אריות הירדן. הדבר הכי ישראלי בעיניו זה צה"ל.

 

סמל דנייל גרשזון (צילום: דובר צה"ל)

סמל דנייל גרשזון (צילום: דובר צה"ל)

 

סמל ואצ'סלב וולינסקי, בן 21: וולינסקי עלה לארץ לבדו מאוקראינה בשנת 2018 והחל ללמוד בפנימייה ברמת הדסה. אמו ואחיו נשארו באוקראינה. הוא התגייס באוגוסט 2021, ולאחר גיבוש שובץ בסיירת צנחנים, עשה מסלול ובסופו קיבל מצטיין. הדבר הכי ישראלי בעיניו זה פלאפל.

 

סמל ואצ'סלב וולינסקי (צילום: דובר צה"ל)

סמל ואצ'סלב וולינסקי (צילום: דובר צה"ל)

 

 

סמל יליזבטה, בת 20: היא עלתה לארץ מאוקראינה עם אמה ושני אחיה בשנת 2016, למדה באולפן בחיפה ולאחר מכן עשתה עוד ארבע שנות לימוד. היא התגייסה באפריל 2021 למערך הטכני בחיל האוויר, והיום היא משרתת כטכנאית דרג א' בטייסת 113 בבסיס רמון. היא השתתפה בפריסת חיל האוויר בקפריסין, והדבר הכי ישראלי בעיניה זה סנדלי שורש.

 

סמל יליזבטה (צילום: דובר צה"ל)

סמל יליזבטה (צילום: דובר צה"ל)

 

סמל הילה מועלם, בת 20: מועלם התגייסה באוגוסט 2021 ועשתה טירונות 06 ומסלול מתקדם כטנקיסטית בקרקל. לאחר מכן היא יצאה לקורס מפקדי טנקים והיתה מפקד טנק בקו המבצעי בניצנה. בחמשת החודשים האחרונים, לאחר מחזור פיקוד אחד, היא הרס"פית של פלוגת פרא. הדבר הכי ישראלי בעיניה זה צה"ל.

 

סמל הילה מועלם (צילום: דובר צה"ל)

סמל הילה מועלם (צילום: דובר צה"ל)

 

רב"ט נאיה דיאב, בת 20: היא התגייסה במרץ 2022 לגדוד קרקל, עשתה טירונות בסיירים, ולאחר מכן אימון מתקדם בשבטה במשך שמונה חודשים. היום תופסת דיאב קו בגזרת ניצנה בגבול מצרים עם הפלוגה המסייעת בגדוד קרקל. באימון המתקדם היא קיבלה סיכת הצטיינות מהמג"ד שלה. הוריה נולדו בלבנון. אביה כאמל דיאב היה בכוחות צד"ל במלחמת לבנון הראשונה ולחם לצד כוחות צה"ל. בשנת 2000 הוא יצא עם חיילי צה"ל מלבנון. הדבר הכי ישראלי בעיניה זה אהבת הארץ.

 

רב"ט ניאה דיאב (צילום: דובר צה"ל)

רב"ט נאיה דיאב (צילום: דובר צה"ל)

 

סמ"ר עמית מנור, בן 22: מנור התגייס בספטמבר 2020 לקורס לוחם ימי במגמת מכונה. במשך שבעה חודשים הוא שירת כמכונאי בספינת הטילים "אח"י תרשיש", ולאחר מכן היה מפקד בבה"ד בקורס לוחם ימי. בחצי שנה האחרונה הוא משרת כמפקד בקורס מפקדים בסיסי בבה"ד חיל הים, ובמסגרת תפקידו הוא מפקד על שלושה צוותי מפקדים. מנור לקח חלק במבצע "שומר חומות". הדבר הכי ישראלי בעיניו זה לעזור האחד לשני.

 

סמ"ר עמית מנור (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר עמית מנור (צילום: דובר צה"ל)

 

רב"ט אנה צוגלינה, בת 20: צוגלינה עלתה ארצה לבדה מרוסיה בגיל 14 דרך תוכנית "נעל"ה" והתחנכה בפנימייה. היא התגייסה בינואר 2022 ושובצה כאפסנאית במספנת זרוע הים, ובמסגרת תפקידה היא אמונה על הזמנת וקליטת הציוד בבסיס. צוגלינה מפגינה אחריות, רצינות, השקעה וערכיות יוצאות דופן, ולכן הוחלט להעניק לה את הצטיינות מפקד זרוע הים ואת הצטיינות הנשיא. הדברים הכי ישראליים בעיניה הם המנטליות וגישת ההסתכלות על החיים.

 

רב"ט אנה צוגלינה (צילום: דובר צה"ל)

רב"ט אנה צוגלינה (צילום: דובר צה"ל)

 

רב"ט בריהון קנאלאו, בן 22: הוא נולד באתיופיה, דובר עברית ואמהרית, ולפני הגיוס עזר לאמו בבית ועבד במשלוחים. הוא למד בפנימייה בהוד השרון במגמת משטרה, התגייס באוגוסט 2021 ושובץ בגדוד צמרת כמפעיל דיגיטל מבצעי – תפקיד שאותו הוא ממלא כבר שנה וחצי. הדבר הכי ישראלי בעיניו זה צה"ל.

 

רב"ט בריהון קנאלאו (צילום: דובר צה"ל)

רב"ט בריהון קנאלאו (צילום: דובר צה"ל)

 

סמל נתן סעדה, בן 21: סעדה התגייס ביולי 2021 למחזור הראשון של תוכנית "תתקדמו", ובאמצע המחזור התקבל לחטיבת תב"ל וסיים כמצטיין מחלקה. הוא שובץ בענף צפון אמריקה וקיבל מצטיין אגף בשירותו. במסגרת תפקידו הוא מתעסק בביקורים של גנרלים, בנסיעות של בכירים לחו"ל ובתרגילים צבאיים משותפים. לדבריו, האירוע המשמעותי ביותר בשירותו עד כה היה כשנכח בתרגיל עם צבא ארצות הברית בחצור, ושם הודיעו לו שהוא מצטיין נשיא. סעדה דובר אנגלית, עברית, צרפתית וספרדית, וכילד למד בכיתה מיוחדת בשל היותו מאובחן על הרצף האוטיסטי.

 

סמל נתן סעדה (צילום: דובר צה"ל)

סמל נתן סעדה (צילום: דובר צה"ל)

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. גילי

    יישר כוח למצטיינים ולחיילים בכל צהל. לצערי ,למרבה הכאב היום ,מה שהיה פעם עבורי ועבור כולנו אז היה להתגייס ? זו לא היתה שאלה בכלל ,לא יחשוב אדם אחרת,היום זה לא מובן מאליו.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר