נשיא המדינה יצחק הרצוג (צילום: אבי קנר)
נשיא המדינה יצחק הרצוג (צילום: אבי קנר)

הנשיא הרצוג: "אנחנו ממשיכים ביחד, ורק ביחד"

לרגל יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל שלח הנשיא יצחק הרצוג את ברכתו לאזרחים: "האחדות והעצמאות שלנו, השלובות זו בזו, אינן מובנות מאליהן ועלינו להיאבק עליהן, לדבוק בהן ובעיקר לזכור תמיד - כל האמונות, כל העמדות, כל תפישות העולם שיש לנו כאן יוצרים עם אחד ומדינה אחת - יהודית ודמוקרטית"

פורסם בתאריך: 25.4.23 20:00

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח הערב (שלישי) את ברכתו לאזרחי ישראל לרגל יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל.

"אזרחיות ואזרחי ישראל, חג עצמאות שמח", פתח הרצוג, "לפני 75 שנים בדיוק הפך חלום של דורות למציאות. מתוך הסערה קמה מדינת ישראל, וכבר מימיה הראשונים נדרשו בניה ובנותיה לעשות כל שביכולתם – להילחם, להקריב, לבנות ולהיבנות ולפעול לקיומה, לצמיחתה ולשגשוגה. מאז שנת תש"ח ועד היום ישראל שינתה את פניה ללא הכר. שורת ההישגים שרשמו כאן דורות של ישראליות וישראלים ניכרת בכל תחום אפשרי. יש לנו כל כך הרבה סיבות להיות גאים במה שיש כאן – ביצירתיות, בחדשנות, במסירות, בערבות ההדדית, בלב החם, באהבה העצומה, במגוון אורחות החיים, באור הגנוז, ברוח, בתרבות ובכל מה שהפך לנס הגדול הזה שנקרא מדינת ישראל".

 

 

הנשיא הוסיף כי "החודשים האחרונים לימדו אותנו לקח חשוב – כל ההישגים הללו, כל הגאווה הזאת שמשותפת לכולנו, אינם מובנים מאליהם. גם האחדות שלנו והעצמאות שלנו, השלובות זו בזו, אינן מובנות מאליהן ועלינו להיאבק עליהן, לדבוק בהן ובעיקר לזכור תמיד – כל הגוונים, כל האמונות, כל העמדות, כל תפישות העולם ואורחות החיים שיש לנו כאן בישראל יוצרים עם אחד ומדינה אחת – יהודית ודמוקרטית".

את ברכתו סיים הרצוג במילים: "עלינו האחריות לקיים שיח פנימי בתוכנו וגם מחלוקות, ובלבד שהן לשם שמים, ולברר אותן בחברות ובכבוד הדדי. אחיות ואחים אנחנו, ויש לנו גורל משותף וייעוד משותף. אחיותיי ואחיי, גם כאשר לא תמיד קל לנו ביחד, עובדה אחת ברורה מעל לכל ספק – אנחנו ממשיכים ביחד, ורק ביחד, גאים בדרך שעשתה המדינה היקרה שלנו מאז הקמתה, נרגשים לעתיד, לעתיד טוב יותר שמצפה לנו, ביחד. חג עצמאות שמח, ישראל. חג עצמאות שמח, עם ישראל".

 

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. לאדון הרצוג שומר זכות השתיקה יוצר עמותות א.א.א

    עבריין עמותות ברק לחיסול הבחירות הדמוקרטיות במליוני שקלים תרומות אסורות.
    אתה צריך להמשיך ביחד – למשפט ולכלא.

  2. אין שום הרס

    שולה נתניהו בנה את המדינה הזו אחרי 3 פעמים מיתון ואבטלה תופת שהשאיר השמאל…
    שולה שלי נעליך…

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר