הגנים הבהאיים (צילום: Michael Paul Gollmer, CC BY-SA 3.0 ויקישיתוף)
הגנים הבהאיים (צילום: Michael Paul Gollmer, CC BY-SA 3.0 ויקישיתוף)

הוועידה הבהאית הבינלאומית נפתחת בחיפה

יותר מ-1,300 נציגים מכ-170 מדינות ישתתפו בוועידה הבהאית הבינלאומית ה-13 שתיפתח מחר ויבחרו את תשעת חברי הגוף הבינלאומי המושל של הדת הבהאית - בית הצדק העולמי. לרגל הוועידה נסגרו הגנים הבהאיים בחיפה, והם ייפתחו לציבור ביום שישי הבא

פורסם בתאריך: 28.4.23 11:45

יותר מ-1,300 נציגים בהאים מכ-170 מדינות ברחבי העולם הגיעו השבוע לישראל על מנת להשתתף בוועידה הבהאית הבינלאומית ה-13 שתיפתח מחר (שבת) ותימשך עד ליום חמישי.

הוועידה הבהאית הבינלאומית נערכת מדי חמש שנים במרכז המינהלי והרוחני של הקהילה הבהאית העולמית בחיפה. הוועידה הראשונה נערכה בשנת 1963. נציגים מכל העולם יבחרו במהלך הוועידה את תשעת חברי הגוף הבינלאומי המושל של הדת הבהאית – בית הצדק העולמי. לפני השתתפותם בוועידה חווים הנציגים תהליך של הכנה רוחנית שכוללת זמן לתפילה ולהגות במקומות הקדושים לבהאים בחיפה ובעכו, וביקור באתרים הבהאיים ההיסטוריים.

מחר – יומה הראשון של הוועידה – יצביעו הנציגים בבחירות לבית הצדק העולמי. כנהוג אצל הבהאים לא מתקיימות תעמולת בחירות ומערכת של הצעת מועמדים, ותהליך הבחירה מתבצע באמצעות פתקים חסויים.

 

מתפלל במקדש הבהאי (צילום: המרכז הבהאי העולמי)

מתפלל במקדש הבהאי (צילום: המרכז הבהאי העולמי)

 

 

לאחר הבחירות ישתתפו הנציגים במפגשי התייעצות על סוגיות הקשורות להתפתחות הדת הבהאית ולתרומתן של הקהילות הבהאיות להתקדמות החברה העולמית. אחת מהשאלות המרכזיות תהיה כיצד ניתן לתת ביטוי לעיקרי תורתו של מייסד הדת הבהאית בהא אללה בנושאים כגון אחדות האנושות, השוויון בין נשים לגברים, ההרמוניה בין מדע לדת והחיפוש העצמאי אחר האמת.

לרגל הוועידה נסגרו הגנים הבהאיים בחיפה כבר ביום שישי שעבר, והם ייפתחו לציבור ביום שישי הבא.

 

המקדש הבהאי (צילום: המרכז הבהאי העולמי)

המקדש הבהאי (צילום: המרכז הבהאי העולמי)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר