צעדת המופקרות בחיפה (צילום: דף הפייסבוק @ronen159)
צעדת המופקרות בחיפה (צילום: דף הפייסבוק @ronen159)

צעדת המופקרות תתקיים בסימן "צועדות בשביל חינוך מיני"

צעדת המופקרות היא מפגן מחאה נגד תרבות האונס והאשמת הקורבן ונגד הטענה לקשר בין לבוש לבין הטרדות ותקיפות מיניות. השנה תתמקד הצעדה בגישת "סקס פוזיטיב" - בעד חינוך מיני, מיניות בריאה ואינקלוסיביות לכל המגדרים והנטיות בעיר. הצעדה תצא ביום שישי מגן בנימין

פורסם בתאריך: 1.5.23 11:25

צעדת המופקרות החיפאית לשנת 2023 תתקיים ביום שישי, וחשיבותה השנה בעיני המארגנות היא גדולה במיוחד מכיוון שבתל אביב לא תתקיים צעדה.

צעדת המופקרות החיפאית היא התארגנות פמיניסטית מקומית שנערכת בשיתוף עם הארגון הפמיניסטי החיפאי אשה לאשה. הצעדה יוצאת נגד תרבות האונס והאשמת הקורבן ונגד הטענה לקשר בין לבוש לבין הטרדות ותקיפות מיניות, ומתמקדת גם בגישת "סקס פוזיטיב" שהיא בעצם בעד חינוך מיני, מיניות בריאה ואינקלוסיביות לכל המגדרים והנטיות בעיר.

עופרי פרץ, שעומדת בראש צוות המארגנות: "תחושת ההפקרות היא חלק מהותי מחוויית חיינו וממצבנו הפוליטי. אל מול כוחות חשוכים שמעמיקים בשלטון, כאשר האפליות הממוסדות ממילא בסכנה ברורה להחמיר ולהגדיל את הפערים ואת חוסר השוויון, כשהשנה נרצחו יותר נשים מאשר מספרן בכנסת, אנחנו צועדות ביחד. השנה, כמו בכל שנה ודווקא השנה, אנחנו צועדות בקול מחאה גדול נגד תרבות האונס, הפטריארכיה, האשמות הקורבן והאלימות הפושעת והנרחבת נגד נשים ואנשים בישראל".

לצעדה תתלווה דרישה קונקרטית – שמערכת החינוך בחיפה תתכנס ותציג תוכנית מקיפה, מתוקצבת ומספקת לחינוך מיני מכיתה ב' עד לכיתה י"ב. לדברי המארגנות, לנוער החיפאי דרוש מענה חינוכי שמציב אלטרנטיבה לתרבות האונס המקיפה אותו ונמצאת כקרקע פורייה להסללה לאלימות במסגרות החינוכיות בשל חוסר הטיפול המערכתי והחינוך למיניות בריאה.

 

 

פרץ: "אנחנו צועדות בדרישה ברורה לחינוך מיני אמיתי, בלעדיו לא יהיה שינוי במציאות המפלה שנכפת עלינו. יש לנו אחריות על הנוער שלנו, על דור העתיד שיכול לכונן פה חיים שיוויונים, אמיצים, יפים ומכבדים; אנחנו צועדות כי אנחנו מופקרות על ידי המשטרה לאלימות ורצח על ידי בני זוג מתעללים; מופקרות בעולם העבודה עם פערים בזיוניים בשכר וסביבות עבודה לא בטוחות; ביטחון גופנו ונפשנו מופקר ברחובות – בלילה ולאור יום; אנחנו מופקרות על ידי רווחה בלתי מתפקדת, מופרטת ומרוששת, שבה גם העובדות הסוציאליות חסרות אונים אל מול כמות התקנים המוקצים לעבודתן; אנחנו מופקרות על ידי הפרקליטות ובתי המשפט, אשר ממשיכים לסגור מעל ל-80 אחוז מהתיקים של פגיעות מיניות; מופקרות כאמהות, כנערות וכחברה למערכת חינוך בלתי מתפקדת שמסלילה לאלימות מגדרית; אנחנו חיות בחברה כוחנית שמפקירה את השכבות החלשות בה, את הלהט"ב, הפלסטינים, הנכים, אנשים החיים בפריפריה, כל מי שחורג מהנורמה; אנחנו מופקרות לאלימות על בסיס מגדרי בכל יום, מופקרות ברחוב, מופקרות בבית, מופקרות בעבודה, בשכר ובמיטה; אנחנו צועדות כי אנחנו מאמינות שאפשר אחרת".

יותר מכל, הפעם בחרו המארגנות לשים דגש על מסרים שהם סקס-פוזיטיב ובאדי-פוזיטיב. כי הן בוחרות לצמוח מהחוזקות שלהן, להפנות זרקור כנגד כל הכוחות שמצמצים ומשתיקים אותן אל גאווה בגוף ובמיניות ןלפעול כנגד הביוש שאליו חונכו מאז ומתמיד. מבחינתן לא ניתן לומר זאת מספיק פעמים – רק חינוך יאפשר מציאות אחרת, בה ברור כי הגוף שלהן הוא שלהן והן יכולות לאהוב ולחגוג אותו על שלל גווניו.

צעדת המופקרות החיפאית מתרחשת פעם בשנה, אבל רעידת האדמה הזאת היא תוצר של קהילה פמיניסטית רדיקלית מתפתחת שעובדת כל השנה. ביום שאחרי צעדת המופקרות הן ממשיכות לייצר קשרים עם עיריית חיפה, קואליציה של ארגונים שפועלים בעיר למען חינוך למיניות חיובית, בריאה ואינקלוסיבית כלפי אנשים קווירים. הן מייצרות גוש תמיכה של הורים ומורים שתומכים בחינוך מיני, ימשיכו לפתוח את הדלתות במרכז אשה לאשה לכל אשה שרוצה קהילה בועטת של אקטיביסטיות לפעול איתה למען ביטחון עבור נשים בכל מקום.

הצעדה תתקיים ביום שישי, כאשר ההתכנסות תהיה במזרקת גן בנימין בשעה 11:00, שם יוצבו דוכנים של עסקים בבעלות נשית, ובשעה 12:00 תחל הצעדה לכיוון בניין עיריית חיפה, והיא תסתיים בבמה פתוחה.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין גבול לטרלול של השמאל המופרע

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר