מדורה (צילום: Petunyia/depositphotos.com)
מדורה (צילום: Petunyia/depositphotos.com)

בניגוד לעמדת משרדי הממשלה: העירייה הקצתה מתחמים למדורות

למרות שהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות קראו לחגוג את ל"ג בעומר בצורה אלטרנטיבית, ועל אף הקריאה של שירותי הכבאות וההצלה לכל הרשויות המקומיות להימנע מהדלקת מדורות בערב החג, עיריית חיפה הקצתה 45 מתחמים למדורות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 4.5.23 09:40

על אף הקריאה של שירותי הכבאות וההצלה לרשויות המקומיות להימנע מהדלקת מדורות בערב ל"ג בעומר, ולמרות שהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות קראו לחגוג את החג בצורה אלטרנטיבית, עיריית חיפה הקצתה עשרות מתחמים למדורות.

כזכור, ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה בשירותי הכבאות וההצלה פרסם הודעה תחת הכותרת "ל"ג בעומר השנה חוגגים אחרת ולא מדליקים מדורות", שבה נכתב: "אנו קוראים לכל הרשויות המקומיות ולתושבים לחגוג את ל"ג בעומר אחרת. לא להדליק מדורות ולקיים פעילויות אלטרנטיביות. ביחד נשמור על החיים ועל הטבע״. עוד צוין בהודעה כי רשויות מקומיות רבות בוחרות בשנים האחרונות לחגוג את ל"ג בעומר בשטחן ללא הדלקת מדורות ומציעות פעילויות אחרות. בהודעה מפנה ענף ההסברה את הציבור לאתר האינטרנט של השירות כדי למצוא פעילויות אלטרנטיביות.

בהודעה נכתב גם כי "משבר האקלים העולמי יצר תנאי שטח הגורמים להתפתחות שריפות ולהתפשטות מהירה שלהן. הדלקת המדורות גורמת לזיהום אוויר כבד ולפגיעה בקרקע. צמצום המדורות יגרום לשמירה על איכות הסביבה, על היערות, על החורשים ועל בעלי החיים. אם בחרתם להשתתף במדורה קהילתית באזור שהרשות העירונית הקצתה לכך, ודאו כיבוי מוחלט של האש והגחלים טרם עזיבה. ביחד נשמור על החיים, על הטבע ועל הסביבה".

במקביל, אתמול (רביעי) הוציא נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי צו איסור הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים "במועדים ובאזורים מסוימים", שתוקפו יחל ביום ראשון, 7 במאי, בשעה 8:00, ויפוג ביום רביעי, 10 במאי, בשעה 8:00. עם זאת התיר הנציב לרשויות המקומיות לאפשר הדלקת מדורות במקומות שהוכשרו לכך.

 

 

גם המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות פרסמו הודעה בעניין תחת הכותרת "נמנעים מהדלקת מדורות בל"ג בעומר ושומרים על הסביבה ועל הבריאות". בהודעה נקרא הציבור "לציין את החג בפעילות סביבתית חלופית מבלי לסכן את בריאות הציבור והסביבה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בשנה שעברה נרשמה ירידה בזיהום האוויר בהשוואה לשנים קודמות בעקבות הקריאה לקיים פעילויות חברתיות חלופיות ולהימנע משריפת עצים ומהדלקת אש והעלייה במודעות הציבור, אך "כמדי שנה, עם הדלקת מדורות ל"ג בעומר, נרשמות ברוב תחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה עליות בריכוזי החלקיקים העוברים בדרכי הנשימה, שמגיעות לשיאן במהלך הלילה ועד לפנות בוקר. אוכלוסיית הילדים היא האוכלוסייה הרגישה מבחינת השפעות מזהמי אוויר על דרכי הנשימה. במהלך בעירת העצים במדורות נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכן כמויות גדולות של פחמן דו חמצני שהוא גז חממה הגורם להתחממות כדור הארץ".

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בזיהום האוויר בזכות מודעות הציבור לנושא והפחתת המדורות. אנחנו קוראים לציבור להימנע מהדלקת מדורות ולציין את החג ביחד בפעילות שתשמור על בריאות הציבור והסביבה ולא תייצר מפגעים. חשבו פעמיים לפני הדלקת כל מדורה. אפשר לחגוג גם אחרת".

ממשרד הבריאות נמסר כי בעשר השנים האחרונות נרשמה עלייה במספר הפניות למיון בקרב ילדים בעקבות כוויות בל"ג בעומר. שר הבריאות משה ארבל: "מדורות עלולות להיות מסוכנות לסביבה ולבריאות הציבור. מחובתנו להקפיד על נוהלי הבטיחות כדי למנוע פגיעה מיותרת ומסוכנת וכדי לצמצם זיהום אוויר ככל האפשר. אני קורא להורים לשמור על ערנות ולמנוע ככל האפשר סיכון של עצמם ושל הילדים משאיפת אוויר, משריפה ומהיחשפות לנזקי סביבה ובריאות".

למרות הבקשות וההזהרות פרסמה העירייה רשימה של 45 מגרשים שעובדי מינהל התפעול פועלים להכשרתם לקראת ל"ג בעומר, ושלטענתה אושרו על ידי שירותי הכבאות וההצלה. "במסגרת זו מבצעים הפועלים ניקוש עשבים וקוצים ופינוי חומרים דליקים אחרים, בהתאם להנחיות הבטיחות שנקבעו על ידי רשות הכבאות, תוך שמירה על מרחק ביטחון ממבנים, על מתקני גז ודלק, על צמחייה, על קווי חשמל טלפון וכדומה", מסרה העירייה, "צוותים מתוגברים של המינהל, ובהם אנשי אגף האכיפה ועובדי תברואה וגנים, יסיירו במהלך הימים הקרובים ברחבי העיר במטרה למנוע מעשי ונדליזם ופגיעה בגנים הציבוריים וברכוש הציבורי. הסיורים יימשכו גם בערב החג במטרה למנוע הדלקת מדורות במקומות אסורים, לרבות גנים ציבוריים, כבישים, חופי הים ומתחת לקווי חשמל וטלפון".

רשימת המגרשים שבהם תתאפשר הדלקת מדורות:

נוה שאנן: בת חן 14 ו-16 – במרכז הרחבה בלבד, יערי פינת מל"ל, נתיב חן 63 – צמוד לקיר, דוכיפת 12.

קרית חיים מזרחית: אלכסנדר זייד – סמוך לפסי הרכבת, בן צבי – מאחורי בית נגלר וסמוך לפסי לרכבת, צייטלין – באזור "האורווה" וסמוך לבית הכנסת, מבצע קדש – במרכז הרחבה בלבד.

קרית חיים מערבית: משמר העמק 17, וורבורג 27.

קרית שמואל: כברי 2, הנציב – בסוף הרחוב, חב"ד – סמוך לישיבה, קדושי השואה 3, מולדת 4, בר אילן – סמוך לישיבה, דב פרומר, שטרן 3, שטרן 15.

הכרמל: טנא, מרכוס – סמוך לבניין בזק, מור 6, הרדוף – מול 4, רושמיה פינת ורדיה.

רמות כרמל: איינשטיין – צמוד לבית הספר, ראול וולנברג 15 – מאחורי המתנ"ס, קמילה וייסמן 43, רובינשטיין 17, בירם פינת דובנוב, גן הבנים פלמ"ח, סייפן – מול מספר 20.

מערב חיפה: המלך אסא 11, חורשת נוה דוד – מול הקיוסק, אסתר המלכה – בסוף הרחוב, רבי יהודה הנשיא – בסוף הרחוב, צה"ל – בין 25 ל-27 במרכז הרחבה, דרור 17 – בחביות או בגומות בלבד ובמרכז הרחבה, תל אביב – מול המוסכים, החי"ל, הבסטיליה – מאחורי בית הספר, העלייה השנייה – סמוך לתחנת הרכבל, הרותם 51, התורן 44.

הדר: רופין – סמוך למעונות גאולה, מעונות גאולה הרב קניאל, ווינגייט פינת קיש.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורן

    שמאל אנטי יהודי אנטי ציוני אנטי ישראלי
    לא ניתן לכם להרוס את חגי ישראל
    בחג הקורבן אתם אוסרים מנגלים ומדורות??

    על אפם וחמתם צאו ועשו מדורות לג בעומר!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר