מיצג "עולם הפוך" (צילום: הצפוני הטבעוני)
מיצג "עולם הפוך" (צילום: הצפוני הטבעוני)

מחר בחוף הים: מיצג מחאתי נגד תעשיות המזון מהחי

במסגרת המיצג "עולם הפוך" יתחפשו פעילים של ארגון הצפון הטבעוני לחיות ויכלאו בני אדם בתוך כלובים. נדב הניג, פעיל בארגון: "המיצג מתאר עולם הפוך שבו בעלי חיים שולטים בכדור הארץ ומתייחסים אל בני האדם כאל מוצרים ומזון שאפשר להרבות, לכלוא, לדכא ולהרוג כרצונם"

פורסם בתאריך: 11.5.23 10:11

אם במקרה תגיעו מחר (שישי) בשעות הבוקר המאוחרות לחוף הכאמל, קחו בחשבון שמה שאתם הולכים לראות לא יהיה נעים לעין, וזה בלשון המעטה. פעילי ארגון זכויות בעלי החיים הצפון הטבעוני יערכו החל בשעה 11:30 מיצג מחאתי בטיילת חוף הכרמל נגד תעשיות המזון מהחי, שבו הם יראו לציבור מה היה קורה אם המציאות היתה הפוכה ושונה ממה שגדלנו עליו – עולם שבו בעלי החיים שולטים בעולם.

במסגרת המיצג, שנקרא "עולם הפוך", יתחפשו פעילים של הארגון לחיות – תרנגולות, חזירים ופרות – ויכלאו בני אדם בתוך כלובים מכוסים בשלטים כמו "שרשרת המזון", "לך תגיד לאריה להפסיק לאכול בשר" ו"גם בעלי חיים טורפים". פעילים אחרים יחזיקו כלובים ובהם בובות של תינוקות, ויישאו שלטים שעליהם נכתב "טעים לי", "זה בריא", "בני האדם נחותים מאיתנו" ו"בני אדם נועדו למאכל".

"המיצג מתאר עולם הפוך שבו בעלי חיים שולטים בכדור הארץ", אומר נדב הניג, פעיל בארגון, "בעלי החיים מתייחסים אל בני האדם כאל מוצרים ומזון שאפשר להרבות, לכלוא, לדכא ולהרוג כרצונם. השלטים הם למעשה אותן הסיסמאות שאנו מספרים לעצמנו כדי להצדיק את הניצול ואת ההרג של בעלי החיים. נוח לנו לחיות בעולם שבו אנחנו לא הקורבן ואנחנו לא סובלים מאלימות ומדיכוי על מנת להיות סנדוויץ' של מישהו שקבע כי מותר וצודק לשלוט ולפגוע בנו בניגוד לרצוננו. אני מקווה שבזכות המיצג יותר אנשים ישימו את עצמם במקומם של בעלי החיים וישאלו את עצמם מה הסיפורים שהם מספרים לעצמם כדי להצדיק פגיעה בחפים מפשע שלא עשו להם דבר ואם הסיפורים האלו היו מקובלים עליהם אם הם היו הקורבן".

 

 

תנועת הצפון הטבעוני הציבה לעצמה למטרה להשמיע את קולם של בעלי החיים. בעמותה מקיימים פעילויות כמו העלאת מיצגי רחוב, הצבת דוכני הסברה, ארגון אירועי מיט אאוט (דוכנים של טעימות טבעוני), תיעוד משלוחים חיים וקיום סדנאות ואירועים חברתיים לטבעוניים ולמתעניינים, וזאת כדי להעלות את המודעות לסבלם של בעלי החיים בתעשיות השונות ולהגיע לקהלים רחבים.

לדברי מייסדי העמותה, בשנים האחרונות יש התעוררות גדולה בעניין מצבם של בעלי החיים: "לרבים יש כלב או חתול בבית שאותו הם אוהבים והוא הפך לחלק מהמשפחה, אבל באותו הזמן תוקעים מזלג בבעלי חיים אחרים. יותר מ-50 מיליארד בעלי חיים נהרגים בכל שנה רק משום שהבשר שלהם טעים. צריכת דגים, מוצרי חלב, ביצים וביגוד העשוי מעור, מפרווה ומצמר גורמים לסבל ולמוות מיותרים. הדרך להתנגד לחוסר הצדק הזה היא מעבר לטבעונות, וזה המסר שאנחנו רוצים להעביר לציבור".

ליאור שחר, פעיל בעמותה, איך מגיבים העוברים ושבים למיצגים שלכם?

"בפעם שעברה כשהגענו לים הצלחנו לנהל מאות שיחות ואלפי אנשים עברו מולנו. התגובות היו חלוקות. בהתחלה הם מזדעזעים מכך שאנחנו עושים את זה וטוענים שזו חוצפה להשוות בין בני אדם לבעלי חיים. יש המתנגדים לנו בטיעונים של 'גלגל החיים', 'זו דרך הטבע' ו'צריך להמשיך לאכול אבל להפסיק להתעלל'. אלו הם רק חלק מהתירוצים שאנחנו שומעים בכל פעם כשאנחנו מדברים על הבחירה שלנו לא לפגוע בחפים מפשע, בבעלי החיים. בכל פעילות כזו אנחנו מדברים עם בערך 200-150 אנשים ומקיימים איתם שיחות ארוכות על המצב של בעלי החיים, ובערך עשרה מהם נרשמים ל'אתגר 22' שעוזר לאנשים לעבור לטבעונות. אין ספק שרובם בהלם מהמידע החדש שאנחנו מספרים להם על מה בעלי חיים עוברים לפני ובמהלך השחיטה. מחר נגיע לחוף הים בחיפה ונראה לאנשים איך זה נראה ונשמע כשבעלי החיים הם אלו ששולטים בעולם ויכולים לעשות לנו את מה שאנחנו עושים לבעלי החיים".

 

חלק ממיצג "עולם הפוך" (צילום: הצפוני הטבעוני)

חלק ממיצג "עולם הפוך" (צילום: הצפוני הטבעוני)

 

תגובות

19 תגובות
19 תגובות
  1. קצב

    מי מרים את הכפפה ומקים להם פודטראק של שווארמה מול הפנים?

  2. עמית

    מיצג חשוב, הייתי באחד כזה.
    הופך את המחשבה ופותח את המתבונן לצאת מהריבוע שציירו לו מאז שנולד ומונע ממנו לפתוח את העיניים ואת הלב

  3. אור

    אני מבין את זה שאם הייתי עושה הכל כדי להציל כלב משחיטה אז אני צריך לעשות אותו הדבר בשביל פרות. כי באמת אין ממש הבדל מהותי בין פרה לכלב. אבל פה הם כאילו קוראים לאכול בני אדם, קצת יותר מידי הפוך בשבילי..

  4. ליאור

    תודה על הבמה שאתם נותנים כדי להשמיע את קולם של בעלי החיים שלא יכולים להגן על עצמם.
    אם היינו מקשיבים, היינו שומעים שהם זועקים שנפסיק לנצל ולהוציאם להורג, שחייהם הם שלהם וחשובים להם.

  5. ליאור

    לעבור לטבעונות משום מה נשמע הרבה יותר קשה ממה שזה באמת.
    חשבתי בעצמי שמעכשיו בעיקר סלטים ושניצל תירס, בפועל פשוט המרתי את המתכונים שאהבתי לטבעונים וממשיך לאכול בורגרים, פיצה, לזניה, צ'ילי קון קארנה, ספגטי בולונז וכדורי בשר, סלט ביצים, סלט טונה, חמין, חריימה, שקשוקה, לחם מטוגן, פנקייקים, גלידה…

    אז מי שחושש מהצעד הזה, אבל יודע שהוא היה רוצה לעשות אותו, ממליץ בלב שלם להתחיל עם הצוות המהמם של אתגר 22, מלא טיפים ומתכונים שווים והכל בחינם ועם ליווי מכל ה-❤
    Veg22.co/lior

  6. אנדריאה

    פעילות חשובה. מקווה שיפתח לאנשים את העיניים ואת הלב. אנחנו חיים בעידן שפע שלא צריך לנצל ולהתעלל בבעלי חיים בשביל אוכל טעים ובריא.

  7. הלל

    מיצג משמעותי שמראה שכמו שלא היינו רוצים שיעשו את זה לנו אין סיבה שנעשה את זה לאחרים, תודה לכם

  8. רועי

    אלופים!!!
    מיצג משמעותי וחשוב
    הגיע הזמן לעשות את ההקשר בצלחת

  9. למה רק בחיפה?

    צריכת הבשר הגבוהה ביותר היא במגזר הערבי והמגזר הדרוזי.
    אז למה שוב ושוב אתם עושים רק פעילות בחיפה?
    מה עם ערים עם אוכלוסיה ערבית כמו נצרת, אום אל פחם, סכנין, טייבה, ערי הדרוזים עוספיה ודליה?

  10. אלון

    מיצג עוצמתי ונוקב, הגיע הזמן שכולנו נתחיל לחשוב על בעלי החיים במקום רק על עצמנו כל הזמן ❤️

  11. נדב הניג

    פעולה חזקה, בחיים לא היינו מוכנים שיעשו לבני אדם מה שאנחנו עושים לבעלי חיים בתעשיות המוות. היו חיים מאחורי מה שהתרגלנו לקרוא לו אוכל, והיום יש הכל בלי מוות וסבל

  12. חגי

    מעורר מחשבה. בעלי חיים פחות חכמים מבני אדם, אבל גם תינוקות פחות חכמים, ואנחנו לא חושבים לאכול אותם…

  13. אברהם

    ישנם היום מחקרים שלצמחיה יש רגשות וקולות רגש הנשמעים בתדרים אחרים
    כשמתקרבים לעץ עם גרזן הוא צועק וכדומה
    האם נפסיק לאכול פירות ירקות וקטניות בשל כך ?
    מה הגבול ?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר