ניהול התרגיל במנ"מ העירוני (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
ניהול התרגיל במנ"מ העירוני (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

מסכמים חצי שנה: העירייה קיימה תרגיל מסכם בנושא רעידות אדמה

במסגרת היערכותה של עיריית חיפה למצבי חירום התקיים תרגיל רחב היקף המדמה תרחיש רעידת אדמה קשה שהסבה פגיעות רבות בחיי אדם והרס רב בתשתיות ובמבנים. קיום התרגיל היווה סיום תהליך שארך כחצי שנה ובמסגרתו קיימה העירייה שורה של תרגילים שכללו תרחישי חירום שונים

פורסם בתאריך: 12.5.23 06:25

במסגרת ההיערכות של עיריית חיפה למצבי חירום ועל רקע מבצע "מגן וחץ" בדרום, קיימה השבוע העירייה תרגיל רחב היקף המדמה תרחיש רעידת אדמה קשה שפגעה בכל שטח מדינת ישראל והסבה פגיעות רבות בחיי אדם והרס רב בתשתיות ובמבנים ברוב שכונות העיר.

קיום התרגיל היווה סיום תהליך שארך כחצי שנה ובמסגרתו קיימה העירייה שורה של תרגילים שכללו תרחישים שונים הנובעים מרעידת אדמה, ובהם פתיחת עיר אוהלים, הקמת אזור סיוע לאוכלוסייה (אס"ל), פינוי תלמידים למרכז שהייה, קיום סדנה מקצועית בניהול החירום לאחר רעידת אדמה, ניסוי צופרים של פיקוד העורף כהתרעה לרעידת אדמה ותרגול מוסדות החינוך באמצעות מערכות ההתרעה לרעידת אדמה. התרגיל שנערך השבוע במרכז העירוני לניהול משברים (המנ"מ) ובשש מפקדות החבלים בעיר היה התרגיל המסכם להיערכות העירונית לרעידות אדמה ונוהל על ידי מינהלת התרגילים של פקוד העורף.

בתרגיל השתתפו אגף הביטחון ושירותי החירום במינהל התפעול של העירייה, צוות יחידת הקישור של פיקוד העורף לרשות, נציגי גורמי החירום השונים – תחנות משטרת חיפה וזבולון, מד"א מרחב כרמל, תחנת חיפה של שירותי הכבאות וההצלה – ועובדי עירייה מהמכלולים השונים, לרבות אוכלוסייה, הנדסה, תפעול, דוברות, חינוך ולוגיסטיקה.

 

 

התרחיש שתורגל היה רעידת אדמה בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר שהמוקד שלה בבקעת בית שאן, אשר הסבה נזקים כבדים בחיי אדם ובתשתיות. במסגרת התרגיל תרגלו המכלולים התמודדות לאחר 12 שעות מזמן הרעידה במצב שבו קיים הרס כבד בכמה שכונות, פגיעה בצירי תחבורה ראשיים, צורך בפתיחת אס"לים, נטרול של שני בתי חולים, הפסקות חשמל מרובות וחשש לזיהום המים בברזים.

מעיריית חיפה נמסר כי בסיום התרגיל שיבחה מינהלת פיקוד העורף את היערכותה ואת רמת מוכנותה של העירייה להתמודד עם תרחישי חירום.

מנהל אגף הביטחון והחירום בעירייה יאיר זילברמן: "ההחלטה לקיים אימון רעידת אדמה היא ביוזמת העירייה ומטרתו היא לשפר את מוכנות המענה בתרחיש של רעידת אדמה. במהלך ההכנות הממושכות התרחשה בתחילת חודש פברואר רעידת אדמה חזקה בטורקיה שבה נהרגו כ-50,000 אנשים. התוצאות של רעידה זו והלקחים שהופקו מפעילות המשלחת הישראלית נלמדו והוטמעו – דבר שיצק תוכן נוסף להכנות ולהיערכות. המענה העירוני חודד בדגש על הצלת חיים במהלך היומיים הראשונים, עד להגעתם של כוחות החילוץ וההצלה המקצועיים של פיקוד העורף. האימון שבוצע בכל המפקדות מחדד את המענה העירוני ואת המוכנות לכל צורך חירום שיעלה, אף אל מול המערכה בדרום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דלי

    האם כל בתי הספר וגני הילדים בעיר עמידים לרעידת אדמה משמעותית? בנוסף לתרגול של מה שיקרה אחרי – רצוי מאוד לנסות למנוע כמה שאפשר אסונות במוכנות לפני האסון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר