שלדון אדלסון (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
שלדון אדלסון (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

יוזמה לקריאת כיכר על שם המיליארדר שלדון אדלסון ז"ל

בבקשה שהגיש לוועדת השמות העירונית להנצחתו של המיליארדר שלדון אדלסון ז"ל בכיכר שתיקרא על שמו כתב חבר מועצת העיר ניר שובר: "אני מודה למשפחת שלדון על כך שהם לא שכחו מאיפה באו, ומקווה שוועדת השמות תתמוך בבקשתי להנצחת האיש היקר אשר זיקתו לעיר היא גדולה - בעבר, בהווה ובעתיד"

פורסם בתאריך: 17.5.23 13:16

חבר מועצת העיר ניר שובר הגיש לוועדת השמות העירונית בקשה להנצחתו של המיליארדר שלדון אדלסון ז"ל בכיכר שתיקרא על שמו.

בבקשתו כתב שובר: "תרומתם של שלדון אדלסון הפילנתרופ ורעייתו בוגרת הריאלי ד"ר מרים אדלסון אשר גדלה בחיפה לעיר לאורך השנים היתה רבה בתחומים שמשפיעים על העיר עד היום. בשנת 1950 התיישבה משפחתה של אדלסון בחיפה, ואבי המשפחה היה הבעלים של מספר בתי קולנוע בעיר, ובהם עצמון ומירון. הכיכר תהווה הוקרת תודה צנועה של העיר על פועלם לקידום החינוך, התרבות והרפואה בחיפה".

שובר הוסיף כי בשנת 2018 "נחנכו ארבע מתחמי לימודים חדשניים שנתרמו על ידי בני הזוג אדלסון לסניפים של בית הספר הריאלי, והאירוע הוקדש לזכר חבריה לכיתה של ד"ר מרים אדלסון שנפלו בעת שירותם הצבאי. אני מודה למשפחת שלדון, ולמרים בפרט, על כך שהם לא שכחו מאיפה באו, ומקווה שוועדת השמות העירונית תתמוך בבקשתי זו להנצחת האיש היקר אשר זיקתו לעיר היא גדולה – בעבר, בהווה ובעתיד".

 

 

שובר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "חשבתי למקם את הכיכר בשכונת דניה, שבה יש יש למשפחה בית בבעלותה. כיכרות רבות בדניה הן ללא שם. הבקשה הצנועה הזו הגיעה אלי בשם חברים חיפאים של בני הזוג אדלסון, ובהם איש העסקים עוזי אברהם, שבעבר קידמתי ביחד איתו את הנצחתו של מייק ברנט בחיפה".

אברהם: "אני מודה לשובר על קידום הבקשה להנצחת שמו של איש החסד והנתינה שלדון אדלסון, אשר תרומתו ותמיכתו בעם ישראל ובמדינת ישראל הן גדולות מאוד. כמו כן אני מודה מראש לחברי ועדת השמות, וכולי תקווה שהם יצביעו פה אחד על בקשה זו שמאחוריה עומדים חיפאים רבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אליהו חכים.

    לתשומת ניר: מרים פרבשטיין /אדלסון. קולנוע אורה ברחוב הרצל 41 וקולנוע קולנוע אמפי ברחוב החלוץ 38 היה גם בבעלות משפחת פרבשטיין אשר מרים הבת הבכורה נשאה ל אדלסון.

  2. ישראלי

    יכול לרצות. למה לקרוא כיכר על שם מישהו שמימן שקרן ומושחת?

  3. נתין עצבני

    האיש היה קריקטורה אנטישמית.
    בחש בפוליטיקה הישראלית בצורה חוקית-בקושי כשקנה לחבר שלו שוחד בחירות נצחי בדמות עיתון שמפסיד כסף, ואמר שלא כתוב בתורה שישראל צריכה להיות דמוקרטיה (הוא לא שמר מצוות אבל מה זה משנה).

    האיש לא היה אזרח ישראלי, אבל הוא עשה כסף מהימורים אז כמובן כשדעתו נחשבת יותר מדעתם של אזרחי ישראל שצריכים לחיות עם ההשלכות של מעשיו.

    אה, וגם הליצן ניר שובר מגעיל אותי.

  4. מופע הליצנות נ

    שובר לא מסוגל לקדם כלום.
    5 שנים הבטחות ריקות.
    מלבד קריאת שמות למעגלי תנועה בועדת השמות העירונית הליצן לא הצליח להזיז כלום והמעטנשעשה התברר כשגוי בעייתי ונעשה בניגוד לחוקי תכנון כמו פרשת הספסלי קקל המסוכנים בניל עובדיה.
    ניר תמצא עבודה אמיתית נבחר ציבור לא בשבילך.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין ממה מתפרנס ניר שובר שחייב כסף לכל העולם ואישתו
    משחק לנו אותה יפה נפש , תכלס הוא האדם הכי לא אמין שיש , אפס 0 אמינות

  6. הכריש האדום

    ניר יפה. – עכשיו אתה לא יכול לקבל תרומות ממשפחת אדלסון.זה תן- וקח או שוחד.שים לב אני שומר עליך.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבנאדם קריקטורה. מועצת העיר צריכה מנהלים מתחום ההיי טק, ולא חייבי מס מתחום בתי קפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר