מצלמת אבטחה בטיילת קרית אליעזר (צילום: בועז כהן)
מצלמת אבטחה בטיילת קרית אליעזר (צילום: בועז כהן)

מרשתים את טיילת קרית אליעזר במצלמות? לא ממש

כחודש לאחר שעיריית חיפה בישרה על התקנת מצלמות אבטחה בטיילת קרית אליעזר, מתברר כי רק שני מקטעים מתוך השלושה בטיילת באמת מרושתים. ההסבר שקיבלו התושבים מהעירייה הוא ש"קיימת מגבלת הצבת תשתית תת קרקעית, היות ומתחת לטיילת יש את קו הנפט קצא"א". אלא שקו הנפט נמתח לכל אורך הטיילת

פורסם בתאריך: 23.5.23 09:18

לפני חודש הודיעה עיריית חיפה על התקנת מצלמות אבטחה בטיילת קרית אליעזר, אך מבדיקה שערך "כלבו – חיפה והקריות" עולה כי רק שני מקטעים מתוך השלושה בטיילת מרושתים במצלמות.

בתשובה לפנייתה של יו"ר ועד השכונה ורד חנין לפניות הציבור בעירייה בנושא, נכתב: "מבירור שערכנו עם מנהל אגף הביטחון עלה כי בטיילת קיימת מגבלת הצבת תשתית תת קרקעית, היות ומתחת לטיילת יש את קו הנפט קצא"א (קו צינור הנפט אירופה אסיה; ב"כ). הוצבו מצלמות סביב מתקן המשחקים ומגרשי הספורט ליד אולם הספורט".

חנין: "הקטע הכי קריטי בטיילת לא מרושת במצלמות. זה האזור שדווקא מתרכזים סוחרי סמים, שם רוכבים בפראות על אופניים חשמליים, ושם אירעו תקיפות של אנשים. תושבים שואלים 'למה שם כן ובאזור של הטיילת לידנו לא? מה, אנחנו לא משלמים ארנונה?'. ואני תוהה – בשני חלקים של הטיילת עובר צינור קצא"א ודווקא בחלק השלישי לא?".

 

 

טענה נוספת שמעלים התושבים היא מדוע חלק אחד מהטיילת רובד, ואילו חלק אחר, שבו מתבקשת העירייה לתקן מפגעים, לא רובד. חנין: "השאלה שלי מדוע לא מרבדים בהמשך הטיילת. כל התושבים כועסים כי הטיילת מלאה במהמורות, בעיקר במקטע שבו התאורה. הצינור של קצא"א בכלל לא רלוונטי. אם מישהו נותן תשובה כזאת זה מראה על חוסר מקצועיות כי הקו של קצא"א נמתח לאורך כל הטיילת. לדעתי בעירייה רצו לרצות קבוצה מסוימת של תושבים, והם שמים פס על החלק השני של השכונה".

 

הריבוד החלקי בטיילת קרית אליעזר (צילום: בועז כהן)

הריבוד החלקי בטיילת קרית אליעזר (צילום: בועז כהן)

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת כפי שהודיעה להתקנת מערך מצלמות בשכונה החדשה ולאורך הטיילת בכל מקום שבו התשתיות התת קרקעיות, ובכלל זה מגבלות קו קצא"א, מאפשרות זאת. בהתאם לכך הותקנו מצלמות בשני מקטעים של הטיילת – בשכונה החדשה שבה לא קיימת מגבלת תשתיות וסמוך לאולם הספורט, מגרש הכדורסל ומתקני המשחק שבהם בוצעו בעבר מעשי ונדליזם. לאורך הטיילת תוקנו סדקים בלי שהדבר הצריך חפירות וללא כל חשש לפגיעה בתשתיות תת קרקעיות. העירייה תמשיך לתחזק את הטיילת ולפעול כפי שהיא עושה בכל מקום בהתאם למגבלות השטח ובתיאום עם הרשויות שלהן שייכות התשתיות התת קרקעיות ואישורן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עיר בלי משטרה מה שוות מצלמות??

    אם אין ענישה של וונדליזם, גרפיטי, הרס רכוש וטיפול בחזירי הבר לדילול מיידי אז מה עוזרות בדיוק המצלמות?
    יש מצלמות בעיר התחתית. כל שישי מצלמות חבורות אופנוענים שעושים רעש פיצוצי מנועים במכוון להפריע לציבור אז מה, מישהו עושה עם זה משהו?
    יש בכלל משטרה בחיפה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר