המפגש של ליבי ואלכס פישמן עם צוות מד"א שהציל את חייה (צילום: דוברות מד"א)
המפגש של ליבי ואלכס פישמן עם צוות מד"א שהציל את חייה (צילום: דוברות מד"א)

המפגש המרגש בין ליבי פישמן לצוות מד"א שהציל את חייה

לפני כחצי שנה לקתה ליבי פישמן בלבה והתמוטטה על רצפת ביתה. בעלה אלכס החל בפעולות החייאה כשהוא נעזר בחובשת רפואת חירום שהדריכה אותו טלפונית, עד לבואה של ניידת טיפול נמרץ, שצוותה פינה אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים. לאחרונה התקיים מפגש מרגש בין בני הזוג לצוות שהציל את חייה

פורסם בתאריך: 23.5.23 12:21

לפני כחצי שנה שהתה ליבי פישמן (36) בביתה, ולקראת ערב החלה להרגיש ברע. בעצה אחת עם בעלה אלכס היא החליטה לפנות לחדר מיון, ובעודה מתארגנת היא לקתה בדום לב והתמוטטה על הרצפה. בעלה התקשר למוקד 101 של מד"א, וחובשת רפואת חירום אור גלולה הדריכה אותו טלפונית כיצד לבצע פעולות החייאה, ובמקביל הזניקה למקום ניידת טיפול נמרץ.

כשש דקות לאחר מכן הגיע לבית משפחת פישמן צוות נט"ן שכלל את חובש בכיר שבח יהודה רוטנשטרייך, הפראמדיק אלכסנדר גרינבאום, החובש אלכס קפליאן וכונני תגובה מיידית אורי ארד ולייבי פרשנובסקי. באמצעות מפעם (דפיברילטור) הם נתנו לפישמן שני שוקים חשמליים שסייעו ללבה לחזור לפעום, ופינו אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה למרכז הרפואי בני ציון.

 

 

כעבור כמה ימים התעוררה פישמן בבית החולים, ולאחר שהחלימה היא ביקשה לפגוש את צוות מד"א שטיפל בה. לפני כשבועיים, כחצי שנה לאחר המקרה, הגיעו כולם לביתה של ליבי ואלכס, הפעם כשהיא עומדת על רגליה עם חיוך גדול.

"המפגש היה פשוט מדהים", סיכמה פישמן: "כשצוות מד"א נכנס, פשוט בכינו מהתרגשות. כל כך שימח אותי לראות אותם, לשמוע את הסיפור מהם ובעיקר להבין עד כמה המקרה שלי נדיר – זה פשוט נס. אני לא זוכרת שום דבר מאותו חודש, והייתי מאושרת לראות את האנשים שהצילו לי את החיים".

גרינבאום ורוטנשטרייך: "לראות את ליבי היום זה סיפוק שאי אפשר לתאר. היה פה הרבה מאוד מזל. כשהגענו לביתה של ליבי ראינו אותה מחוסרת הכרה ושכובה על הרצפה, ואלכס, בקור רוח מדהים, עושה לה עיסויים. המשכנו בעיסויים, ובאמצעות המפעם נתנו שני שוקים חשמליים שסייעו ללבה של ליבי לחזור לפעום. כל שרשרת ההצלה עבדה באופן מדהים ומקצועי – החל מהחובשת במוקד מד"א שהדריכה את אלכס כיצד לבצע פעולות החייאה, דרך הצוות שהגיע למקום ועד לצוות בית החולים".

 

ליבי פישמן בניידת טיפול נמרץ שפינתה אותה לבית החולים (צילום: דוברות מד"א)

ליבי פישמן ומכשיר הדפיברילטור בניידת טיפול נמרץ (צילום: דוברות מד"א)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר