מצעד הגאווה החיפאי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מצעד הגאווה החיפאי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בפעם הראשונה: מצעד גאווה בקרית חיים

ב-16 ביוני - יום לאחר מצעד הגאווה בחיפה - מתוכנן להתקיים לראשונה מצעד גאווה גם בקרית חיים, וכעת ממתינים המארגנים לאישור המשטרה. תדהר טויכר, ממארגני המצעד הקרייתי: "שום גורם עירוני לא מממן את המצעד, זו יוזמה קהילתית מקומית שנמצאת בחיתוליה, ואני מקווה שקיומו יאושר ושהוא יהפוך למסורת"

פורסם בתאריך: 25.5.23 07:52

מצעד גאווה מתוכנן להתקיים לראשונה בקרית חיים. המצעד אמור להתקיים ב-16 ביוני – יום לאחר מצעד הגאווה בחיפה.

לפי התכנון, בשעה 10:30 יתכנסו הצועדים בגן בית העם, ובשעה 12:00 יוזנק המצעד שיימשך שלושה ק"מ – מגן בית העם, דרך הרחובות השיירה, אח"י אילת ושדרות דגניה, עד לנקודת הסיום בחוף נאות. המארגנים הגישו למשטרה בקשה לקיום המצעד, לאישור התוואי ולהשתתפות של 200 צועדים.

 

 

תדהר טויכר, ממארגני המצעד בקרית חיים: "המצעד יתקיים במתכונת קהילתית. הרעיון לקיים באח"י אילת מתגלגל בראש כבר הרבה שנים, אבל הנטייה של הקהילה בחיפה היא להישאר בציר מוריה ולצעוד בו שנה אחרי שנה. בשנה שעברה ניסינו להוריד את מצעד הגאווה לעיר התחתית, וזה לא הצליח. השנה דיברתי עם אנשים מקהילות מאזור חיפה שלא מקבלות ביטוי במצעד הגאווה החיפאי, וכעת נוצר חיבור עם קהילת להט"בים יוצאי חבר העמים ועם קהילת להט"בים בחיפה ובקריות, ואנחנו רוצים לקיים אירוע נוסף שיתקיים למחרת, בשישי בצהריים, ולתת ביטוי למסרים הקהילתיים של להט"בים בקריות. בין העולים החדשים שעלו לארץ בעקבות המלחמה באוקראינה יש להט"בים רבים, והם לא מכירים החופש שבלהיות להט"בים בישראל, ולכן היה חשוב לנו לשלב אותם. אין לנו ספונסרים ושום גורם עירוני לא מממן את המצעד, זו יוזמה קהילתית מקומית שנמצאת בחיתוליה, ואני מקווה שקיום המצעד יאושר, שרבים ייקחו בו חלק ושהוא יהפוך למסורת".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר