מיכה לינדנשטראוס ז"ל (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
מיכה לינדנשטראוס ז"ל (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

רחבת היכל בתי המשפט תיקרא ע"ש מיכה לינדנשטראוס ז"ל

עיריית חיפה הודיעה כי רחבת המדרגות של היכל בתי המשפט בחיפה תיקרא ע"ש מיכה לינדנשטראוס ז"ל - נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, מבקר המדינה לשעבר ויקיר העיר. טקס חנוכת הרחבה ע"ש לינדנשטראוס ייערך ביום שלישי בשעה 16:00

פורסם בתאריך: 28.5.23 12:30

רחבת המדרגות של היכל בתי המשפט בחיפה תיקרא ע"ש נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר, מבקר המדינה לשעבר ויקיר העיר מיכה לינדנשטראוס ז"ל – כך הודיעה עיריית חיפה. טקס חנוכת הרחבה ע"ש לינדנשטראוס ייערך ביום שלישי בשעה 16:00.

לינדנשטראוס נולד בברלין בשנת 1937 ועלה לארץ עם משפחתו כשהיה בן שנתיים. הוא למד בגימנסיה ביאליק בחיפה, ולאחר מכן סיים את לימודי המשפטים לתואר ראשון ולתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים. משנת 1965 ועד לשנת 1972 הוא שימש תובע צבאי ויועץ משפטי בשירות קבע בצה"ל. באותה התקופה הוא היה עוזרו של השר דאז לענייני שטחים שמעון פרס.

 

 

בשנת 1972 נבחר לינדנשטראוס לכהן כשופט ושימש שופט תעבורה, שופט שלום ושופט מחוזי. בשנת 1999 הוא מונה לנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, ובשנת 2005 הוא מונה למבקר המדינה ולנציב תלונות הציבור – תפקיד שאותו מילא עד לשנת 2012. הוא זכה באות אביר איכות השלטון לשנת 2009 על פועלו בתפקיד מבקר המדינה.

אחת מהנקודות הזכורות ביותר בקריירה המשפטית של לינדנשטראוס היתה הזיכוי שהעניק לנאשמי פרשת האונס בקיבוץ שמרת. לינדנשטראוס ספג ביקורת רבה על החלטתו שלפיה גרסתה של הנאנסת לא היתה אמינה ושלא היה מדובר באונס משום שלא סירבה במפורש לקיום יחסי המין. בית המשפט העליון הפך את החלטתו לגבי ארבעה מהנאשמים ואף גזר עליהם מאסר בפועל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר