קטנועים בכיכר מאירהוף (צילומים: טימור בורובוי)
קטנועים בכיכר מאירהוף (צילומים: טימור בורובוי)

"הם לא רואים בעיניים. מבחינתם אין הבדל בין כביש למדרכה"

רוכבי אופנועים וקטנועים רוכבים באין מפריע בכיכר מאירהוף - המרכז המסחרי של השכונה - כשמסביבם מאות אנשים. התושבים טוענים כי הדבר מסכן את העוברים והשבים וכי הם התריעו על כך פעמים רבות בפני עיריית חיפה ומשטרת ישראל, אך דבר לא נעשה כדי לעצור את הסכנה: "אנחנו פשוט אובדי עצות"

פורסם בתאריך: 1.6.23 09:56

לתושבי קרית אליעזר נמאס להיתקל ברוכבי אופנועים וקטנועים שרוכבים בכיכר מאירהוף – המרכז המסחרי של השכונה – כשמסביבם מאות אנשים. לדבריהם, הדבר מהווה סכנה לעוברים והשבים, והם התריעו על כך פעמים רבות בפני עיריית חיפה ומשטרת ישראל.

"בכיכר מאורהוף יש רוכבי אופנועים וקטנועים שמסכנים את האנשים", מספר טימור בורובוי, תושב השכונה, "אני רואה לפחות ארבעה-חמישה אופנועים וקטנועים שנכנסים למתחם. יש רוכבים שנוסעים בזהירות, ויש כאלה שנוסעים כאילו הם בכביש. יש בכיכר המון אנשים – זקנים מבית האבות הסמוך, מבוגרים שעורכים במקום קניות ועושים סידורים, והמון ילדים".

בורובוי מספר שהוא כבר פנה למשטרה בנושא, אך לטענתו לא זכה למענה: "כל הזמן אני פונה למשטרה, ושם כמובן לא מגיבים לזה. אני מתקשר, שולחים לי לינק להעלאת תמונות, אני מעלה אותן כפי שאני מתבקש לעשות, ובזה זה נגמר. פניתי גם לעירייה, ונאמר לי שאין שם תמרור שאוסר על כניסת רכב דו גלגלי ולכן אין לנו מה לפנות אליהם. הם הפנו אותי לנציב פניות ואמרו לי שאני צריך לבקש להציב תמרור שאוסר על כניסת רכב דו גלגלי".

בורובוי דורש לאסור על כניסת אופנועים וקטנועים לכיכר מאירהוף: "על האופניים החשמליים אני כבר לא מדבר כי זה קשה יותר לאכוף, אבל לפחות שהאכיפה תתבצע במתחם. השליחים על הקטנועים רוכבים בפראות, הם לא רואים בעיניים. מבחינתם אין הבדל בין כביש למדרכה".

 

 

אלא שהתופעה הזאת היא לא רק מנת חלקו של כיכר מאירהוף. התושבים מתריעים זה זמן רב על רכיבה בקטנועים ובאופניים חשמליים גם בטיילת קרית אליעזר, והשבוע חששם התממש: ילדה ששיחקה בגן המשחקים הסמוך לטיילת נפגעה מאופניים חשמליים. "יש קטנועים שמגיעים ישר מהטיילת לכיכר מאירהוף", מספר בורובוי, "חלקם מגיעים מהחניון האחורי של המרכז".

יצוין כי כבר בחודש נובמבר התריעה יו"ר ועד קרית אליעזר ורד חנין על תופעת האופנועים, הקטנועים והאופניים החשמליים בשכונה ועל על מירוצי ליליים בטיילת."זה לא רק כיכר מאירהוף אלא גם הטיילת", היא אומרת, "אנחנו סובלים נורא. אני מתקשרת לעירייה, שולחים אותי למשטרה; אני מתקשרת למשטרה, שולחים אותי לעירייה; כמו פינג פונג. פעם העירייה שלחה פקחים – חמישה גברתנים שהסתובבו כאן, וזו היתה הרתעה די טובה. עכשיו זה לא קורה. הרוכבים נוסעים במהירות עצומה ומפחידים את המבוגרים ואת הילדים. הם נוסעים מאחורי קשישים ולפתע צופרים להם כדי שהם ייבהלו. אנשים רועדים מפחד. לא יכול להיות שמסכנים פה ילדים. בעירייה אמרו לי שאני צריכה לבדוק אם יש שלטים כמו בבת גלים שאוסרים על רכיבה בטיילת, אבל לנו אין שילוט כזה. אנחנו דורשים שיוצבו שלטים כאלה גם בכיכר, גם בגני המשחקים וגם בטיילת. סליחה, זה לא כביש. התופעה הזו היא סכנה נפשות".

לדבריה של חנין, גם מירוצי האופנועים לא פסקו: "לפנות בוקר אני שומעת מירוצי אופנועים שמתחילים בגן פתאל ומסתיימים בסוף הטיילת. במוצאי שבת הערתי לטיפוס אחד וצילמתי אותו, והוא בתגובה זרק עלי אבנים כשהייתי עם הילד. אני כל הזמן על הקו עם המשטרה, ולא מקבלת פתרון. אני פשוט אובדת עצות".

מהמשטרה נמסר: "אם אין שלט שאוסר על כניסת רכבים, לא מתבצעת כל עבירה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חיפאי מעל 60 שנה

    גם במרכז חורב הם עולים על המדרכה, חוצים בצורה מסוכנת מעברי חצייה, אין כלל אכיפה!!!
    זה לא מעניין את עירית חיפה ולא את משטרת ישראל…

  2. נמאס מההפקרות של המשטרה.

    אם זאת תגובת המשטרה הם מנוולים וצריך להציף את הנושא של אופנועים על מדרכות גם ברמה הלאומית גם בתל אביב סכנת נפשות אי אפשר ללכת במדרכה בלי אופנוע מסוכן.
    אופניים חשמליים חייבים לסמן בכל חיפה נתיבי אופניים מופרדים וגם בטיילת קרית אליעזר לסמן נתיב לאופניים.

  3. נמאס מההפקרות של המשטרה.

    אם זאת תגובת המשטרה הם מנוולים וצריך להציף את הנושא של אופנועים על מדרכות גם ברמה הלאומית גם בתל אביב סכנת נפשות אי אפשר ללכת במדרכה בלי אופנוע מסוכן.
    אופניים חשמליים חייבים לסמן בכל חיפה נתיבי אופניים מופרדים וגם בטיילת קרית אליעזר לסמן נתיב לאופניים.
    למצעד צהטב משטרת ישראל שולחת 2000 שוטרים הבנתם???

  4. אסי

    טיילת קריית אליעזר היא להליכה בלבד! מי שרוצה מסלול לאופניים שיעוף מאיפה שבא!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר