עומס חום קיצוני (צילום: titoOnz/depositphotos.com)
עומס חום קיצוני (צילום: titoOnz/depositphotos.com)

מחר: תנאי שרב קיצוניים, הטמפרטורות יחצו את רף 40 המעלות

מחר יתפתחו תנאי שרב כבד עם טמפרטורות של 44-37 מעלות ברוב אזורי ‏הארץ. עננות גבוהה ובינונית תכסה חלקית את השמים, ייתכנו אובך וטפטוף מקומי וינשבו רוחות ערות. רשות הטבע והגנים מזהירים את המטיילים, ונציב שירותי הכבאות וההצלה חתם על צו האוסר על הדלקת אש בשטחים פתוחים

פורסם בתאריך: 1.6.23 12:32

תנאי מזג אוויר קיצוניים צפויים בסוף שבוע ברחבי הארץ, והטמפרטורות יחצו את רף 40 המעלות. שיאו של השרב צפוי להיות מחר (שישי), ולפי השירות המטאורולוגי, עומס החום יהיה כבד מאוד.

השירות המטאורולוגי ממליץ להישאר מחר בבתים ובמקומות ממוזגים ולהימנע מלהסתובב מחוץ לבית בשעות היום. לפי מנהל החיזוי עמית סביר, הטמפרטורות יהיו חריגות מאוד, וייתכן שזה יהיה השרב הכי כבד שיורגש בישראל הקיץ. סביר הוסיף כי שרב כזה מתרחש מדי כמה שנים, אבל הטמפרטורות יהיו גבוהות גם ביחס לשרב קיצוני.

לפי התחזית של חברת מטאו-טק, מחר יתפתחו תנאי שרב כבד עם טמפרטורות של 44-37 מעלות ברוב אזורי ‏הארץ. עננות גבוהה ובינונית תכסה חלקית את השמים, וייתכנו אובך וטפטוף מקומי. ינשבו רוחות ערות, ובדרום ייתכנו סופות חול.

ביום שבת השרב יישבר לאורך החוף והשפלה, תורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות וייתכן טפטוף. בעמקי המזרח יוסיפו לשרור תנאי שרב.

ברשות הטבע והגנים (רט"ג) מזהירים את המטיילים מפני השרב הכבד והודיעו כי חל איסור מוחלט להדליק אש בשמורות טבע ובגנים לאומיים בשל סכנה לשריפות. ברט"ג הוסיפו כי ניתן לטייל באתרים שמשך הטיול בהם הוא קצר, המסלול מוצל וקיימים בהם מקומות להתרעננות ומי שתייה נגישים. בשל התנאים תיתכן סגירת מסלולי טיול.

 

 

בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים חתם נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי על צו איסור הדלקת מדורות ואש בשטחים פתוחים בכל הארץ מחר.

משירותי הכבאות וההצלה נמסר כי לפני זמן קצר השלים כספי הערכת מצב פיקודית לבחינת התרחישים הצפויים ולשקלול גורמי הסיכון להתפשטות שריפות מסכנות חיים ורכוש, ובסיומה הוא חתם על צו האוסר הדלקת מדורות והבערת אש ביישובים, בשטחים פתוחים, ביערות, בפארקים, בשמורות טבע ובגנים. הצו ייכנס לתוקפו בשעה 8:00 ויסתיים בשעה 23:59. הצו כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות, לרבות עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם.

על פי הנחייתו של הנציב, מערך כבאות והצלה ייערך בכוחות מתוגברים בשיתוף עם משטרת ישראל, הקרן הקיימת לישראל ורט"ג לתת מענה מיטבי מהיר לכל אירוע שעלול להתפתח לשריפה.

כספי: "מטרת הצו היא לדאוג לשלום הציבור לנוכח ערכי מזג האוויר הקיצוניים הצפויים בסוף השבוע, אשר מעלים את הסבירות להתפשטות שריפות שעלולות לגרום לפגיעה בנפש, ברכוש ובערכי טבע. רק בסוף השבוע שעבר נוכחנו לראות את מימדי הנזק שנגרמו כתוצאה מאי הקפדה על הנחיות, ולכן אני קורא לציבור להיות קשוב להוראות הצו ולא להבעיר אש במקומות שאינם הוגדרו לכך".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר