הדודל של גילה גולדשטיין (צילום מתוך גוגל)
גילה גולדשטיין (צילום: מתוך עמוד הבית של גוגל)

הדודל היומי של גוגל: הטרנסג'נדרית גילה גולדשטיין

גוגל מקדישה את הדודל היומי של מנוע החיפוש לגילה גולדשטיין לרגל 20 שנה לזכייתה בפרס יקירת קהילת הלהט"ב. גולדשטיין, שנולדה בטורינו בשם אברהם, עלתה לחיפה בגיל צעיר, ולאחר שהוריה לא קיבלו את שונותה, היא נאלצה לעבוד בזנות על מנת להתקיים, תחילה בגן הזיכרון ובגן בנימין, ובהמשך בתל אביב

פורסם בתאריך: 4.6.23 11:01

גוגל מקדישה היום (ראשון) את הדודל של מנוע החיפוש לגילה גולדשטיין במלאת 20 שנה לזכייתה בפרס יקירת קהילת הלהט"ב על היותה ראשונת הנשים הטרנסיות בישראל ועל מאבקה לשוויון עבור הקהילה. הדודל של גולדשטיין יחליף את הלוגו של גוגל ישראל לאורך כל היום.

בדודל נראה צילום של פסל מעשה ידיה של האמנית הירושלמית ג'ני קירשטיין, שמציג את דמותה של גולדשטיין על רקע בנייני הבאוהאוס האייקוניים של תל אביב, מקושטים בדגלי ישראל וגאווה. חתולי הרחוב שגולדשטיין הצילה והכלבים שגידלה לאורך חייה מרכיבים את הפסל כמחווה לחיבתה הרבה לחיות. מוטיבים נוספים בדודל לקוחים מעולם הבמה שגולדשטיין אהבה מאוד ושמוצגים גם בפסל – מיקרופון, פנס במה וקליפר – שכן לאורך השנים גילה הקליטה שירים, שיחקה בסרטים והופיעה כרקדנית קברט בישראל ובאירופה.

גולדשטיין נולדה בשם אברהם ב-18 בדצמבר 1947 בטורינו, איטליה, ועלתה לחיפה בגיל צעיר. בשנת 1960, כשהיתה בת 13, היא גילתה את זהותה המגדרית. הוריה ומשפחתה לא קיבלו את שונותה, ובעקבות זאת היא לא היתה יכולה להמשיך להתגורר בביתם. כבר בגיל ההתבגרות נאלצה לעבוד בזנות על מנת לקיים את עצמה, תחילה בגן הזיכרון ובגן בנימין בחיפה, ומאוחר יותר ברחוב הירקון בתל אביב. באותם הימים היא הניחה את היסודות לקהילה הטרנסית בישראל עם שלוש טרנסיות נוספות והפכה לישראלית הראשונה שעברה תהליך להתאמה מגדרית באופן רשמי. בשנות ה-70 עזרה גולדשטיין לייסד את האגודה – ארגון זכויות הלהט"ב הראשון בישראל. לצד עבודתה בזנות היא הופיעה גם כרקדנית וכזמרת בברים בתל אביב, הקליטה כמה שירים בשנות ה-90 והנחתה תכנית רדיו שבועית. 

 

 

נוסף על פרס יקירת הקהילה שבו זכתה בשנת 2003, ב-2005 זכתה גולדשטיין בפרס שחקנית המשנה בפסטיבל הקולנוע הלהט"בי במיאמי. ב-2010 פורסם הסרט התיעודי על אודותיה – "זאת גילה, זאת אני" של אלון ויינשטוק. דמותה ותרומתה אף היוו השראה להקמת "פרויקט גילה להעצמה טרנסית" ב-2011. היא נפטרה בשנת 2017 בגיל 69.

גולדשטיין היא האשה הטרנסג'נדרית הישראלית הראשונה שזוכה לדודל. עם הטרנסיות הנוספות שזכו לכבוד נמנות מארשה פי ג'ונסון, ממנהיגות מהומות סטונוול בניו יורק שהתניעו את התנועה לשחרור הלהט"ב בארצות הברית; עורכת הדין ופעילת זכויות הלהט"ב הברזילאית ג'ניינה דוטרה; והציירת הדנית לילי אלבה שהיוותה השראה לסרט "הנערה הדנית".

מנכ"ל גוגל ישראל ברק רגב: "השנה יותר מתמיד נרגשת גוגל לעמוד לצד הקהילה הגאה בישראל ולחגוג את מורשתה של גילה גולדשטיין ז"ל בעמוד הבית שלנו. גולדשטיין היתה מנהיגה שהצעידה את הנראות ואת הקבלה של קהילת הלהט"ב הישראלית. חמש וחצי שנים לאחר פטירתה אנחנו אומרים לה תודה".

 

גילה גולדשטיין בפסל של ג'ני קירשטיין (צילום מתוך גוגל)

גילה גולדשטיין בפסל של ג'ני קירשטיין (צילום מתוך גוגל)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מרדכי שילה

    תתביישו לכם גוגל, עד מתי תכפו את דעותיכם על אנשים? למה אני צריך לראות תמונה של טרנסג'נדרית? זה לא לרוחי!!! זה לא צנוע, זה לא ראוי, זה לא מכבד!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר