בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

מדד ההון האנושי: חיפה במקום הלפני אחרון, לא תזכה להקלות

לאחר שדורגה במקום הלפני אחרון ברשימת כל היישובים בישראל במדד ההון האנושי עם ציון של 26.5 אחוז בלבד, חיפה לא תזכה להיכנס לתהליך אשר מקל על הפעולות הביורוקרטיות בתחום ההון האנושי, ובהן אישור ועדכון חוזים אישיים, קידום שכר תקופתי בחוזה אישי, קביעת שכר אמצע או שכר מירבי, ואיוש משרה ניהולית

פורסם בתאריך: 6.6.23 17:09

123 רשויות מקומיות ייכנסו לתהליך אשר מקל על הפעולות הביורוקרטיות בתחום ההון האנושי, וזאת לאחר שדורגו בציון בינוני וגבוה במדד ההון האנושי של משרד הפנים. חיפה לא נמנית עמן לאחר שדורגה במקום הלפני אחרון ברשימת כל היישובים בישראל עם ציון של 26.5 אחוז בלבד. חיפה מקדימה רק את חורפיש, שזכתה לציון של 0 אחוז. יצוין כי 17 רשויות קיבלו ציון של 100 אחוז במדד.

ממשרד הפנים נמסר כי תהליך האצלת הסמכויות לרשויות המקומיות בתחום ההון האנושי מקודם על ידי האגף לבקרת ההון האנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים והממונה על השכר במשרד האוצר. הרשויות שקיבלו ציון גבוה בתהליך ייהנו ממדיניות הבקרה הדיפרנציאלית ברשויות בתחומים כמו אישור ועדכון חוזים אישיים, קידום שכר תקופתי לעובדים בחוזה אישי, עדכון דרגת רשות, קביעת שכר אמצע או שכר מירבי, ואיוש משרה ניהולית.

 

 

במסגרת המודל, אשר החל בשנת 2021, נכנסו לתהליך 30 רשויות מקומיות לאחר שהציגו ביצועים טובים בתחום ניהול ההון האנושי והמינהל התקין. השנה יש 57 רשויות עם ציון גבוה (100-90 אחוז), ולכן הוחלט כי גם הרשויות שקיבלו ציון בינוני (89-65 אחוז) ייכנסו לפרויקט ויזכו בהקלות רגולטוריות.

דירוג המדד נקבע לאחר בחינת נושאים שונים הקשורים במעמד ההון האנושי, בחריגות שכר, באישור משרות סטטוטוריות, בתקן כוח אדם, בהגשת הצהרת הון ועוד. מודל הבקרה הדיפרנציאלי מאפשר גמישות ניהולית מירבית, הפחתת ביורוקרטיה ומיטוב משאבים רגולטוריים, ומהווה כר פורה לחיזוק יכולות ניהול ההון האנושי שיובילו גם לשיפור איכות השירות לתושבים ברשויות המקומיות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות פרסם מבקר העירייה עופר טל את דוח המבקר בנושאי גיוס עובדים, תקני כוח אדם ותקצובם, וממנו עולים ליקויים רבים, חלקם חמורים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נחמן צוק

    עוד הישג מרשים שמצטרף לרשימת ההישגים של העבריינית המורשעת

  2. חייבים ועדה קרואה לטפל בעירייה המושחתת

    קליש הצליחה להרוס יותר מיונה יהב. דוח מבקר העיריה – 91 מינויים פסולים. בעצם משרד הפנים אומר לתושבי חיפה יש לכם את העירייה המושחתת ביותר בישראל.
    איפה היועצת המשפטית שנתנה יד לשחיתות המינויים של קליש שתתפטר.
    איפה יו"ר ועד עובדי העירייה אמנון עידו שמשחית אותה שיתפטר מחר בבוקר על הנזק שגורם.

  3. הרקבון הזה זאת הסיבה שחיפה דועכת והעיריה לא מתפקדת

    כפר יונה הפך לחירב'ת קליש

    יהב הכניס מאות עובדי חמולות לא מקצועיים וקליש הביאה עשרות מחבריה שנפסלו. או קיבלו חוזים אישיים בלי אישור לכלום ושום דבר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר