מצעד הגאווה החיפאי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מצעד הגאווה החיפאי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

אתו"ס מבקשת לשקול את העברת אירוע הגאווה מגן האם

במכתב ששלח מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי למפקד מרחב כרמל במשטרה נצ"מ אלי מגן הוא הדגיש כי החברה לא תישא באחריות אם גורם כלשהו יאשר הכנסה של מספר אנשים רב יותר ממה שאושר בבקשה לרישוי האירוע בגן האם. זאבי התריע כי הגורמים האחראים לא הביאו בחשבון אפשרות שמפגיני מחאת העם יצטרפו למצעד ולאירוע

פורסם בתאריך: 11.6.23 18:18

החברה העירונית לאמנות, תרבות וספורט (אתו"ס) מבקשת מעיריית חיפה לשקול את העברת אירוע הגאווה שיתקיים ביום חמישי למקום אחר. הסיבה לכך היא צפי למספר משתתפים רב יותר מאשר מאשר המקום רשאי להכיל.

במכתב ששלח היום (ראשון) מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי למפקד מרחב כרמל במשטרה נצ"מ אלי מגן הוא הדגיש כי אתו"ס מתנגדת להכנסה של יותר מ-3,000 משתתפים לגן האם ועוד 3,000 משתתפים במתחם שדרות הנשיא בין הרחובות שער הלבנון והתשבי, וכי החברה לא תישא באחריות אם גורם כלשהו יאשר הכנסה של מספר אנשים רב יותר ממה שאושר בבקשה לרישוי האירוע.

מצעד הגאווה יתקיים השנה לראשונה ביום חמישי בשעות אחר הצהריים והערב. לפי התכנון, המצעד יוזנק בשעה 18:00 מצומת כרמליה, יעבור לאורך שדרות מוריה ושדרות הנשיא ויסתיים באירוע גאווה בגן האם.

בשעה 16:30 תחל ההתכנסות בצומת כרמליה, שם יתקיימו הופעות דראג ודי.ג'ייז. בשעה 18:00 יוזנק המצעד בליווי של משאית ועליה מופעי אמנים מקומיים. אל הצועדים יתלווה לראשונה אוטובוס שיאפשר לאנשים עם מוגבלות לקחת חלק במצעד. בשעה 18:45 ייפתח אירוע הגאווה בגן האם בהנחייתם של ליידי מחבט ואנדרו ג'ינוס ובהשתתפותם של דנה אינטרנשיונל, האחיות כרקוקלי, לליקה מונטנה, משפחת דרגופלצת, פריידה בקס, די.ג'יי צ'ארמי , ויקטוריה, נוי רוזה, House of cocs ,House of gaga ודי.ג'יי Eran Tal.

במכתבו הבהיר זאבי כי מדובר בשני אירועים שונים – המצעד והאירוע בגן האם – וכי העירייה היא זו שקבעה את מיקום האירוע ואת זהות האמנים שישתתפו בו. בשל כך, כתב זאבי, "אתו"ס אינה יכולה לצפות את ההשלכות של טיב האמנים כמושכי קהל על הכמות הסופית של הקהל שתגיע למופע בגן האם". זאבי הדגיש כי "הצעדה אינה באחריות אתו"ס מכל בחינה. אין ולא תהיה לאתו"ס כל אחריות לגבי מהלך הצעדה, מספר המשתתפים בה או כל מובן אחר".

 

 

זאבי ציין כי ההערכות הראשוניות שהתבססו על נתוני השנים הקודמות הצביעו על 3,000 משתתפים, אך בשל המועד הנוח יותר של המצעד והאירוע אושרה תוספת של 3,000 משתתפים שדרות הנשיא בין הרחובות שער הלבנון והתשבי. "אתו"ס מתנגדת להכנסה של קהל מעבר למאושר בבקשה לקיום האירוע – דהיינו 3000 איש בגן האם ועוד 3000 איש במתחם שדרות הנשיא בין שער הלבנון לרחוב התשבי, ולא תישא בכל אחריות אם יאשר מישהו, ללא ידיעה ואישור מראש של מפיק האירוע שי רזיאל, של קב"ט האירוע יוסי כהן ושל יועץ הבטיחות גיורא דדיה, הכנסה של קהל מעבר למאושר על פי הבקשה לרישוי האירוע”.

מנכ"ל אתו"ס התריע כי הגורמים האחראים לא הביאו בחשבון אפשרות שמפגיני מחאת העם יצטרפו למצעד ולאירוע, ו"במקרה זה כמות הקהל עלולה לטפס ל-10,000-6,000 איש ואף יותר, כאשר גן האם מוגבל ל-3,000 איש בלבד והשטח הנוסף של שדרות הנשיא לעד 3,000 נוספים". זאבי הוסיף כי "ככל שעיריית חיפה סבורה כי לאירוע שהיא יזמה צפוי קהל בכמות העולה על 6,000 איש, עליה לשקול את העברת האירוע למקום אחר מתאים יותר, אשר יכול לקלוט כמות קהל מעבר ל-6,000 איש".

את מכתבו סיים זאבי בכך ש"אתו"ס מפיקה את האירוע בתוך גן האם, ובמידת הנדרש בשטח הנוסף בשדרות הנשיא בין שער הלבנון לרחוב התשבי. כל המתרחש מחוץ לשטחים אלו הוא באחריות משטרת ישראל, ואתו"ס לא מוכנה לקחת כל אחריות לגבי שטחים שמחוץ לשטח האירוע כמוגדר בתוכנית הבטיחות".

כזכור, אל חגיגות האליפות של מכבי חיפה סמוך לאיצטדיון סמי עופר הגיעו כ-60,000 איש, בעוד שהצפי של העירייה היה ל-30,000 משתתפים בלבד. ההערכה השגויה הובילה לצפיפות, לדוחק, לפצועים ולהפסקת החגיגות לשעה ארוכה. נראה שבאתו"ס הסיקו מסקנות באשר להתנהלותה של העירייה, ובחברה מסרבים לקחת אחריות על מחדלים, אם יתעוררו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר