אחד מקני צבי הים שאותרו (צילום: מוריאל בורג)
אחד מקני צבי הים שאותרו (צילום: מוריאל בורג)

שני קנים של נקבת צב ים חומה נמצאו באזור חיפה

במהלך סריקות שערכו מתנדבי רשות הטבע והגנים באזור חיפה נמצאו שני קנים של נקבת צב ים חומה. הביצים שנמצאו בהם הועברו לחוות הדגרה בשמורת הטבע חוף גלים עד לבקיעתן בעוד כ-60 יום. רותם שדה, פקח ימי במחוז צפון של רט"ג: "פעילותם של המתנדבים היא קריטית להבטחת שלומם של צבי הים שנמצאים בסכנת הכחדה"

פורסם בתאריך: 13.6.23 10:56

שני קנים של נקבת צב ים חומה נמצאו אתמול (שני) בשעות הבוקר במהלך סריקות של מתנדבי רשות הטבע והגנים (רט"ג) באזור חיפה. הביצים שנמצאו בשני הקנים הועברו לחוות הדגרה בשמורת הטבע חוף גלים עד לבקיעתן בעוד כ-60 יום, אז יזחלו האבקועים בבטחה אל הים בפיקוח של מתנדבים.

בקיץ גוברת פעילותם של צבי הים בחופים, וצבות הים עולות לחופים על מנת לחפור קן ולהטיל בו את ביציהן.

רותם שדה, פקח ימי במחוז צפון של רט"ג: "המתנדבים עוברים הכשרה תיאורטית ומעשית לפני שהם יוצאים בעונת ההטלה לזהות עקבות ולהבטיח את שלומם של הקנים עד שיועתקו על ידי פקחי הרשות לחוות הדגרה בשמורות טבע. מכיוון שמדובר במאות קנים בשנה, אשר כשליש מהם מאותרים על ידי המתנדבים, פעילותם היא קריטית על מנת שנוכל להבטיח את שלומה של אוכלוסיית צבי הים שנמצאים בסכנת הכחדה".

 

 

מנהל אגף החופים בעיריית חיפה חיליק אמסלם: "האגף פועל בשיתוף פעולה עם רט"ג במהלך כל השנה על מנת לשמור על החי ועל הצומח, ובמיוחד בתקופה זו של השנה אשר מתאפיינת בנדידת ציפורים וברביית צבי הים".

נתקלתם בעקבות צב ים על החוף? נקבה שעלתה להטיל ביצים? בכל מקרה שמוצאים צב ים או עקבות על החוף יש לדווח בזמן אמת לרט"ג. אין להתקרב, להפריע או לגעת בעקבות או בקן, ויש להמתין לקבלת הנחיות ולהגעת פקח למקום.

 

הביצים שנאספו מקני צבי הים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

הביצים שנאספו מקני צבי הים (צילום: רותם שדה, רשות הטבע והגנים)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר