מצעד הגאווה בקרית חיים (צילום: בועז כהן)
מצעד הגאווה בקרית חיים (צילום: בועז כהן)

מצעד הגאווה בקרית חיים: ביצים הושלכו על הצועדים

משתתפי מצעד הגאווה הראשון בקרית חיים טוענים כי ביצים נזרקו עליהם במהלך הצעדה. המארגנים טוענים כי המשטרה לחצה עליהם לקיים אירוע שונה מזה שתוכנן, הורו להתחיל את המצעד חצי שעה לפני הזמן ולא אפשרו לצועדים לרדת אל הכביש". עם זאת הם מבטיחים: "זו תחילתה של מסורת בקרית חיים"

פורסם בתאריך: 16.6.23 16:27

כ-100 משתתפים לקחו חלק במצעד הגאווה הראשון של קרית חיים שהתקיים היום (שישי). המצעד החל בבית העם, נמשך ברחובות אח"י אילת ושדרות דגניה, והסתיים במסיבה סמוך לחוף הים.

צחי צטקין, ממארגני המצעד: "ההכנות היו מרובות, והמצעד עבר בשלום. ההיערכות המשטרתית היתה טובה אבל בשטח המשטרה טרפדה אותו. לחצו עלינו לעשות אותו לא כמו שתכננו. המצעד החלה חצי שעה לפני הזמן בהוראתם, ורבים לא הספיקו להגיע. תוך כדי המצעד לא נתנו לנו לרדת לכביש כפי שהובטח לנו, והם ניסו כל הזמן להגביר את הקצב שלנו. תוך כדי המצעד נזרקו לעברנו ביצים, ולמרות הנוכחות המשטרתית הם לא הצליחו למנוע את זה".

 

מצעד הגאווה בקרית חיים (צילום: בועז כהן)

מצעד הגאווה בקרית חיים (צילום: בועז כהן)

 

הטענה על זריקת ביצים לעבר הצועדים חזרה על עצמה בקרב המשתתפים. "עפה לעברי ביצה מגשר הרכבת", אומר שלומי, ממשתתפי המצעד, "לא ייתכן שיפגעו בנו בגלל המסרים שאנחנו מייצגים. אנחנו מייצגים את עצמנו, את מה שאנחנו אוהבים ורוצים, ועצוב מאוד שככה עושים לנו במצעד הראשון בקרית חיים. זה ממש פוגע. לא ראיתי מי זרקו כי הם נעלמו מיד. לא ניתן להם לשבור אותנו. אנחנו כאן כדי להראות להם שאנחנו חזקים ושלמים על עצמנו".

 

 

 

למרות התקדים שבעריכת מצעד גאווה ראשון בקרית חיים, רק חברת מועצת עיר אחת השתתפה בו – שרית גולן שטיינברג. "אני גאה תרתי משמע על היוזמה של המארגנים להוביל מצעד גאווה במקומות חדשים. יש לכך משמעות. המיקום של המצעד היה מעולה, וסיימנו במסיבה בחוף הים. זו אמירה חשובה וערכית כלפי הקהילה הגאה – שאנחנו מחבקים אותם, אוהבים אותם ותומכים בהם בכל מקום".

 

שרית גולן שטיינברג במצעד הגאווה בקרית חיים (צילום: בועז כהן)

שרית גולן שטיינברג במצעד הגאווה בקרית חיים (צילום: בועז כהן)

 

בין הצועדים היתה גם שרה שמעון, אמו של הזמר אמיר פיי גוטמן ז"ל: "נחמד מאוד שהעירייה לקחה על עצמה את האירוע".

זו יוזמה פרטית, לא של העירייה.

"אוקיי, לא משנה, כל מי שלקח את היוזמה ועושה את הדברים האלה. כיף גדול שבכל מקום חושבים, מחבקים ומשתתפים. באתי לתת כבוד בתור אמא גאה".

 

 

צטקין מבקש להעביר מסר ברור: "חד משמעית זו תחילתה של מסורת בקרית חיים. נעשה את זה כל שנה. בשנה הבאה נבוא יותר מוכנים, נגייס את כל האנשים שצריך ונעשה אירוע ממש מוצלח".

מהמשטרה לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. נמאסתם על תושבי חיפה

    בגלל השטות הזאת בגן האם היו אתמול פקקים של 7 שעות בכל חיפה
    אם תעצבנו את התושבים תחטפו לא רק ביצים אלא גם בביצים…
    לא יתכן להכתיב למאות אלפי תושבים פקקי ענק של שעות בשביל צעדה של חצי שעה לגן האם

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר