תנועת הצופים
תנועת הצופים

המחאה נגד הצופים מתרחבת: ועכשיו – עצומה

הורים שמוחים על המחירים הגבוהים שגובה תנועת הצופים עבור מחנות הקיץ שלה פתחו עצומה באתר "מרכז העצומות" שתוגש לראש התנועה: "לא נעמוד מנגד כשיש משפחות שלמות שנאלצות לוותר על המחנ"ק, ולחילופין לוותר על צרכים בסיסיים, כדי לשלם על המחנ"ק. לא נרשמים, לא לוקחים חלק בהדרה"

פורסם בתאריך: 19.6.23 10:49

מחאה ההורים נגד המחירים הגבוהים שגובה תנועת הצופים עבור מחנות הקיץ שלה עולה שלב, והבוקר (שני) הם פתחו עצומה באתר "מרכז העצומות" שתוגש לראש התנועה. היעד שהוצב הוא להגיע ל-500 חתימות, ותוך זמן קצר חתמו כבר יותר מ-160 הורים על העצומה.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", רינת ירדן, אם לשני ילדים בשבט אפיק, העלתה פוסט זועם על המחירים הגבוהים של מחנות הקיץ ואף פתחה קבוצת ווטסאפ בשם "המחנ"ק חונק אותנו", שאליה הצטרפו 400 הורים לילדים בתנועות נוער מכל הארץ, רובם בצופים.

 

 

בעצומה נכתב: "בימים אלו ממש נפתחה ההרשמה למחנ"ק של הצופים. כשראינו את המחיר שאותו נידרש לשלם עבור הימים האלו חשכו עינינו. במקביל ללחץ אדיר שמופעל על ילדינו לקחת חלק בפעילות השיא השנתית של התנועה ולבליץ הרשמה של ימים ספורים, אנו אומרים – לא עוד. כל חניך בתנועה צריך להיות מסוגל לקחת חלק. הצופה יהיה רע לכל אדם ואח לכל צופה".

בהמשך נכתב כי "לא נעמוד מנגד כשיש משפחות שלמות שנאלצות לוותר על המחנ"ק, ולחילופין לוותר על צרכים בסיסיים, כדי לשלם על המחנ"ק. אנו מאמינים שהשיעור החינוכי שיעבור לילדינו חשוב יותר מכל מחנה. היו בני אדם. שימו לב למצוקתם של אחרים. אל תיקחו חלק באירוע שמדיר אחרים על רקע כלכלי. משפחה לא צריכה להיות מוכרת ברווחה כדי לקבל הנחה. אנו דורשים מתנועת הצופים לשנות את השקפתה. יוצרים את חזון המחנ"ק מחדש. מתאימים את הפעילות לתקציב ולא את התקציב לפעילות. מזכירים לתנועה ששכחה שההון האנושי שהיא מגדלת הוא העיקר ולא התפאורה מסביב. לא נרשמים, לא לוקחים חלק בהדרה".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. הורה

    לי בכלל לא אכפת כמה יגבו הצופים על מחנה. אין מצב שאתן לילדים שלי להצטרף לאירגון פראמיליטרי שכזה. יש להם די והותר התניה צבאית במערכת החינוך הרקובה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר