אלי אבו בדוכן הפרחים (צילום: בועז כהן)
אלי אבו בדוכן הפרחים (צילום: בועז כהן)

"ריבון העולמים, למה הבאתם את האוטובוס לפה?"

לאלי אבו יש דוכן הפרחים בכיכר פריז שניתן לו על ידי עיריית חיפה כחלק מתהליך שיקום. לפני כחודש, בזמן חגיגות האליפות של מכבי חיפה, נגרמו לדוכן נזקים כבדים, ואבו לא יכול לשאת בנטל התיקונים. הוא פנה לעירייה ולמכבי, אך לדבריו איש לא מסייע לו: "אני רק רוצה להתפרנס בכבוד"

פורסם בתאריך: 20.6.23 09:25

זה שמונה שנים שאלי אבו קם מוקדם בכל בוקר ופותח את דוכן הפרחים שלו בכיכר פריז. אך לפני כחודש, בבוקר שלמחרת חגיגות האליפות של מכבי חיפה בכיכר פריז, הגיע אבו לדוכן וחשכו עיניו. הוא מצא את ברז המים הראשי שבור, את מערכות הניקוז והחשמל מפורקות, ואת השלט של הדוכן ומעמדי הברזל שעליהם הוא מניח את העציצים מעוקמים. אל כל אלה התווסף גם חור בגג שעשוי מאסבסט.

"את הדוכן הזה קיבלתי מהעירייה כחלק מתהליך שיקום", מספר אבו, "בחגיגות של מכבי הגיע לכאן האוטובוס של השחקנים, וכשהגעתי לכאן בבוקר ומצאתי מה שהלך פה הייתי בשוק – בקבוקי ויסקי, פחיות, ערימות של לכלוך. האוהדים עלו על הגג שלי, שברו לי את מערכת החשמל והניקוז. לא היה לי מים וחשמל יומיים. מערכת הניקוז עדיין שבורה. אפילו את שעון המים שברו לי. הם עלו על מעמד שאני שם עליו את העציצים ושברו לו את הגלגלים. למעמד השני הם עיקמו את המדפים, ועכשיו אני לא יכול לשים עליו את העציצים. את השלט עיקמו ועשו גרפיטי 'יש אליפות'. על הגג הם עשו חור. לא יכולתי לפתוח את העסק במשך יומיים".

שלושה ימים לאחר החגיגות הגיש אבו תלונה במשטרה בטענה להיזק לרכוש במזיד. קבלן שיפוצים ואינסטלציה שהוא הזמין הגיש לו הצעת מחיר שבה הוא תיאר את היקף הנזק וקבע כי עלות התיקונים עומדת על 7,400 שקל: תיקון אינסטלציה – 750 שקל, עבודות חשמל – 450 שקל, ניקוז מים מהגג – 300 שקל, עבודות מסגרות – 600 שקל, שלטים – 1,200 שקל, איסכורית ופלטת עץ – 500 שקל, איטום הגג – 1,800 שקל, החלפת ברזנטים שנקרעו – 300 שקל, ועבודות צבע – 1,500 שקל.

כזכור, בחגיגות נגרם נזק כבד גם לכרמלית, אך אבו מתקשה לממן את העלויות בעצמו. זמן קצר לאחר החגיגות הוא פנה לאגף פניות הציבור בעיריית חיפה וכתב: "אני בעל דוכן הפרחים בכיכר פריז. הדוכן שייך לעירייה. לפני ארבעה ימים באו שחקני מכבי חיפה לכיכר עם מאות אוהדים ועשו לי נזקים לחשמל, למים ולשלטים וחור בגג. צריך לראות בעיניים כדי להבין. הגשתי תלונה במשטרה. יומיים אני בלי מים וחשמל. העסק שייך לעירייה. אני מבקש לעזור לי לשקם את הדוכן".

 

מעמדי הפרחים המעוקמים (צילום: בועז כהן)

מעמדי הפרחים המעוקמים (צילום: בועז כהן)

 

 

לדבריו של אבו, כשהוא הגיע להיכל העירייה כדי להגיש את המכתב הוא פגש באקראי את ראש העיר עינת קליש רותם במסדרון. "הראיתי לה את התמונות, והיא אמרה לי 'אויויוי. אני אטפל'", הוא מספר, "היא לקחה את הפרטים שלי, ואחרי שעה התקשר אלי בחור בשם משה שהפנה אותי למחלקת נכסים. מהמחלקה הגיעו לפה גבר ובחורה, צילמו את המקום ואמרו לי שהם יעזרו לי. אחרי כמה ימים התקשרתי אליהם, והם אמרו לי שהם לא יכולים לעזור כי אין לי ביטוח. מה הם רוצים ממני? אין ביטוח. אנשים באו לפה ועשו נזקים בכוונה. למה מגיע לי הדבר הזה? אני דורש שישלחו לי קבלן, או שאני אביא את הקבלן והם ישלמו על התיקונים. זה לא מגיע לי".

כשדמעות בעיניו מאשים אבו גם את מכבי חיפה: "אני בן אדם שמכבד את החוק, אוהד מכבי. אני מדבר מתוך כאב. אני פונה להנהלת מכבי שיעזרו לי. יש לי תמונה של דין דוד ליד הדוכן, וכל האוהדים מסביבו. אם הם לא יעזרו לי אעמוד פה עם שלטים ואקלל את ההנהלה של מכבי. ריבון העולמים, למה הבאתם את האוטובוס לפה? איך אני אשלם את זה? אני לא יודע מה לעשות, אי אפשר להביא סחורה כי המעמדים עקומים".

לדבריו, הפרנסה שלו נפגעה מאוד: "הפרנסה שלי ירדה. זה פגע לי בעסק. אי אפשר להביא סחורה כי אני לא יכול לשים אותה בחוץ. אני לא יודע מה לעשות. אני לא יכול לסגור כי אני צריך להביא פרנסה, גם הכי קטנה, הביתה. אני רק רוצה להתפרנס בכבוד, להרגיש עם זה טוב. אז שמכבי תשלח בעלי מקצוע שיתקנו את זה. הם הביאו את השחקנים לפה, הם גרמו לנזק, אז שיטפלו בזה. אבל הם בורחים מאחריות. בשם הצדק, אני מבקש שיעזרו לי".

ממכבי חיפה ומעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

יריעות הברזנט שנקרעו (צילום: בועז כהן)

יריעות הברזנט שנקרעו (צילום: בועז כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר