הבניין ברחוב אדמונד פלג
הבניין ברחוב אדמונד פלג

דיירי בניין בכרמל צרפתי חוששים מרצח: "פתחו אצלנו בית זונות"

לפני שלושה חודשים הפכו חייהם של דיירי בניין ברחוב אדמונד פלג לסיוט לאחר שנחרדו לגלות שהבעלים של אחת מהדירות החל להשכיר אותה לפי שעה. סוהא עראף, אחת מהדיירות: "זוגות עולים לסקס חפוז, גייז, קוקסינלים, צעירים ערבים שחוגגים על זונה, גברים שבוגדים בנשים שלהם ולהיפך, והמון מוזיקה בערבית"

פורסם בתאריך: 9.7.23 07:52

חייהם של דיירי אחד מהבניינים ברחוב אדמונד פלג בכרמל הצרפתי הפכו לסיוט מאז שאחת מהדירות שם הפכה לדירה להשכרה לפי שעה. הדירה מפורסמת באתרים רבים ומציעה למעוניינים "ליהנות משעות של כיף ואינטימיות", ולדברי השכנים, היא אכן מממשת את ייעודה – לאורך כל שעות היום והלילה פוקדים את הדירה אנשים שברור לכל מהי מטרתם.

סוהא עראף מתגוררת בבניין הזה. עראף היא במאית ותסריטאית שכתבה את התסריטים לסרטים "הכלה הסורית" ו"עץ הלימון" ועיתונאית שעשתה כתבות תחקיר על הפשיעה במגזר הערבי שאפילו צוטטו על ידי מבקר המדינה. היא מספרת שכבר שלושה חודשים, בעל כורחה, אין לה מנוחה: "בעבודה שלי אני אמורה לשבת ולכתוב. עכשיו, במקום לשבת בבית ולעבוד, אני בספרייה של הכפר שלי בצפון שאליו ברחתי כדי לכתוב. אני לא מסוגלת להיות בבית שלי, אני סובלת מחוסר שינה. יש לי תסריט שאני צריכה להגיש, ואני לא יכולה להתרכז. כל לילה יש המון קליינטים שעולים ויורדים במדרגות. הדירה הזאת נמצאת בדיוק מול הדירה שלי, ואני כל הזמן רבה עם מנהלת הדירה".

לדבריה, "מאז שבעל הדירה קנה אותה יש רק צרות. בהתחלה הוא השכיר אותה לשתי זונות ערביות שבסוף הם הרסו לו את הדירה. הן רבו עם הסרסורים שלהן, ואז הגיעו ניידות משטרה ואמבולנסים והן ברחו. עכשיו הוא משכיר את הדירה לפי שעה. הוא טוען שזה לא בית זונות, שאני חוצפנית ושאני זו שמלכלכת את הבניין ועושה את כל הצרות. לפני חודש דפקתי על הדלת ופתחו לי שני קוקסינלים. כמעט כל יום יש קונדומים בחדר המדרגות. חבר'ה ערבים מביאים זונה, עולים אחד-אחד, ובינתיים החברים שלהם יושבים למטה וצורחים. או שיש משלוחים ב-3:00 בלילה, ודופקים אצלי במקום בדירה ממול. כשהערתי על זה למנהלת הדירה היא אמרה לי 'אז מה? דפקו לך בטעות'. לפני כמה ימים היתה מוזיקה בפול ווליום עד לשעה 5:20 בבוקר".

עראף, כמו גם שכנים נוספים, חוששת מאוד, ולדבריה הכתובת על הקיר: "לדעתי, אנחנו לקראת רצח בבניין. רוב הקליינטים הם ערבים. הם מגיעים מהצפון ומפחדים ללכת לבתי מלון כי רוב העובדים שם ערבים ויזהו אותם, אז הם מעדיפים דירות מסתור. זה בית זונות, רק שלא קוראים לזה בית זונות אלא חדרים לפי שעה. אחרי התייעצות משפטית מסתבר שיש תקדימים ואפשר לפעול נגד דירות כאלה באופן חוקי על רקע ירידת ערך הדירה שלנו".

עראף ודיירים נוספים בבניין תלו את תקוותם במשטרה, אך לטענתם זו כלל לא מתערבת, ואחרי כמה פניות שהסתיימו ללא התערבות, הניידות כבר כלל לא מגיעות: "הם לא מגיעים לתלונות על רעש. המבוגרים שבוגדים באים במהלך היום, והצעירים בלילה. ויש גם המון גייז, קוקסינלים ואורגיות. בקיצור, בית זונות, וכשהתלוננתי אצל בעל הדירה הוא אמר לי 'מה, את מחלקת מוסר? מה אכפת לך מה הם עושים בפנים?'. עניתי לו 'מה אכפת לי? בדירה מולי לידי בית זונות, ואני בנאדם עובד'. התשובה שלו היתה 'אז מה? כולם עובדים. אז מה אם דפקו אצלך בדלת? אז מה אם היה רעש? אז מה אם כלב נבח?'. לפני כמה ימים הגיע מישהו עם כלב שנבח כל הלילה".

 

 

השכנים לא הסתפקו בפניות טלפוניות. לאחר שראו רכב חשוד מסוג סקודה מסתובב ליד ביתם מספר פעמים הם ניגשו לתחנת המשטרה והגישו תלונה. "כולנו מתים מפחד", מספרת עראף, "בגלל הרכב הזה אני חושבת שאנחנו לקראת ירי. הקמנו קבוצה של דיירים והזמנתי אותם אלי כדי לבנות תוכנית בניסיון להפסיק את הדבר הזה. התקנו מצלמות כי חשבנו שזה אולי ירתיע את הקליינטים, אבל כלום – זה לא משפיע בכלל. כלום לא עוזר. לפני חודשיים הזהרתי את השכנים שלי שזה מה שהולך להיות כי יש אפשרות שגברים ישלחו עבריינים לעקוב אחרי נשים בוגדות, ולדעתי זה מה שקורה פה. אני בטוחה שיהיה רצח בבניין, או לפחות יריות. כשראיתי את הרכב הזה מסתובב פה, הבנתי שאנחנו לקראת אסון. עשיתי סרטים דוקומנטריים על הפשיעה במגזר הערבי, לכן אני יודעת על מה אני מדברת".

לאחר שנגוזה תקוותם כי המשטרה תעשה סדר בבניין, פנו הדיירים למהנדס העיר בטענה שלפי נסך הטאבו מדובר בבניין מגורים ולא בבית עסק. "למיטב ידיעתנו, ולאחר בדיקת נסח הטאבו של הדירה, היא אמורה לשמש למגורים ולא לעסק בהפעלה שעתית או צימר", הם כתבו לו, "שינוי הייעוד התרחש שלא על דעתנו, ללא ידיעתנו וללא אישורנו, קיבלנו זאת בהפתעה גמורה. זו דירה בבניין משותף והיא מפורסמת באתרים מפוקפקים כאלה ואחרים. נבקש את טיפולכם הדחוף בנושא לפני פנייה לגורמים נוספים ולאמצעי התקשורת".

נוסף על כך שלחו הדיירים מכתב למנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה יאיר זילברמן. "אנחנו כותבים לך בשמם של דיירי הבניין לפני כמה שנים אחת הדירות נמכרה למשקיע שגר בתל אביב. כעת הוא משכיר אותה ב-200 שקל לשעה. לפני שלושה חודשים הפכה הדירה לבית זונות – זוגות עולים לסקס חפוז, גייז, קוקסינלים, צעירים ערבים שמזמינים זונה וחוגגים עלי, אורגיות, גברים שבוגדים בנשים שלהם ולהיפך, חילופי זוגות, גניחות, צרחות, אלימות, והמון מוזיקה, לרוב בערבית. 80 אחוז ממי ששוכרים את הדירה הם ערבים. לפני כמה ימים היתה מוזיקה בפול ווליום עד לשעה 5:20 בבוקר. השכנים לא ישנו, הזמנו את המשטרה בפעם המיליון, והמשטרה אפילו לא טורחת להגיע".

עוד כתבו הדיירים לזילברמן: "פנינו לעירייה ודיווחנו על הדירה, בעיקר על הרעש. מדובר בבניין מגורים שגרים בו מנהל בית ספר, פיזיותרפיסט, ילדים וזקנים. הקליינטים לא רק עושים רעש אלא גם דופקים שיכורים על הדלתות שלנו, צורחים בחדר המדרגות, זורקים קונדומים בחדר המדרגות ובכניסה, ובקבוקי אלכוהול זרוקים בכל מקום. הסיפור הפך להיות מפחיד, ואנחנו רוצים להזהיר מפני רצח בבניין כי יש רכב עם טיפוס חשוד שיושב ועוקב אחרי הבניין. אין צורך לספר לך על הפשע בחברה הערבית ועל רכבי הסקודה הלבנים. יש סיכוי גדול שגבר שלח פושע שיעקוב אחרי אשתו או אשה ששלחה עבריין לעקוב אחר בעלה. כבר שלושה חודשים אנחנו בלי שינה, מבוהלים, מבועתים ומיואשים. האם הגיוני שבניין מגורים יהפוך לבורדל והמשטרה והעירייה לא עושות כלום? הגשנו תלונה מסודרת במשטרה, והנושא לא נחקר ולא טופל, אפילו ניידת הם לא שולחים. אנחנו מתחננים בפניכם שהנושא יטופל בהקדם האפשרי. אנחנו כבר לא מסוגלים להמשיך לחיות כך".

מעיריית חיפה נמסר: "מנהל אגף הביטחון העביר את הפנייה למשטרת ישראל, שהיא בעלת הסמכות הבלעדית לחקור בתחום הפלילי ולאכוף את החוק בנושא".

מהמשטרה לא נמסרה תגובה.

 

תגובות

17 תגובות
17 תגובות
  1. אהרונה

    זה חוקי. לפני שנתיים משפחה חרדית עברה לגור בביניין שלנו, ביניין מגורים רגיל בכרמליה, ופתחה שם בתוך הדירה שלהם גן ילדים למגזר החרדי. החיים של כל תושבי הביניין הפכו לסיוט. בבירור עם העירייה הם טענו שזה חוקי ואין מניעה חוקית. במשטרה טענו שאין פה שום דבר פלילי. מאז אנחנו סובלים וחסרי אונים.

  2. חיפאית ותיקה

    חיפה היא מוקד משיכה לאוכלוסיות עניות וחלשות. מכל הצפון הם נוהרים לכאן. זו תופעה שרק הולכת וגוברת. במקביל צעירים ואוכלוסיות איכותיות עוזבים.

  3. קובי

    אין שום עבירה פלילית בהשכרת דירה לפי שעה . אולי מס הכנסה ולא מעבר לזה . לגבי הפרעת מנוחה ניתן לטפל דרך המשטרה להפסקת עבירה . אין שום חוק המונע השכרת דירה לפי שעה . הדרך היחידה למנוע מטרד לפנות לבית המשפט ולהוציא צו . ועדיין לא בטוח שבית המשפט יתן צו על כך

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה ה-יפה תמשיכו להתפייף נראה מה יהיה פה בעוד כמה שנים

  5. מצב עגום נותרנו בלי משטרה

    משטרת חיפה לא קיימת.
    מרגישים את זה שלשום חיסול בירי לאור יום במוריה.
    לפני שבוע נסיון חיסול עבריינים בהדר
    זה כבר כל שבוע. אין משטרה בחיפה בכלל.

  6. עוד נזק מתמא 38 ואתאי הבנייה

    התופעה מוכרת וגוברת. קבלנים של תמ"א 38 מתל אביב קונים דירות זולות להשקעה. משכירים אותן לפועלים כדי שלא יצטרכו לחזור לכפרים ויוכלו לעבוד משעה מאד מוקדמת. לפתע בדירה ליד גילינו 5 פועלים גרים שם חשבנו בהתחלה שמשפצים. התברר שזה קבלן תמא 38 שהפך אותה למגורי פועלים שבלילות עושים מסיבות עם נערות כמו שמתואר בכתבה.
    שכן דרוזי דיבר איתם ואמר שיש לקבלן שתי דירות שהוא משכיר להם בכמה מאות שקלים לפועל בשני אתרים ברוממה וברמות רמז כי הם בונים בגבעת זמר. כשהם לא בדירה הם משכירים חדרים בדירה לחברים שלהם כמו סאבלט לבוא מהדרום לחיפה לשתות וכו" בסופי שבוע.

  7. א.א.

    זה מחדל עירוני, מאז קליש בשלטון חיפה התדרדרה בכל הרמות. השיטור העירוני נעלם כלא היה, פיקוח ואכיפה רק על חנייה ובעלי כלבים, כל השאר לא מעניין.
    חזירים, השתוללויות בכבישים, התפרעויות בחוף הים, זבל ברחובות, אירועי ירי בהדר, עצירת פרויקטים לפיתוח עירוני, רחובות חשוכים… ומי שרוצה לחיות בעיר היפה ביותר בארץ צריך לחשוב פעמיים אם חשובים לו החיים ואיכות החיים. בושה.

  8. חיפה הפכה לחצר אחורית לחיסולים וכנופיןת מהמגזר הערבי בגלחל

    לפני שלושה ימים נרצח אדם בשעת בוקר בשדרות מוריה.
    בואו רצח באדמונד פלג יהיה זה ברור, המשטרה תעשה זירה ותחבום את הרחוב לשעתיים ותעביר את התיק ויגנז כי לא יאתרו את הרוצח כמו בהרבה מקרים. יחכו לנקמת הדם של המשפחה שתגלה מי רצח וכך הלאה.

  9. ברכה

    גם בורדיה במגדל יש לפחות שתי דירות שגילינו שמפורסמות בתור שכירות לפי שעה לכל מטרה "דיי יוס" שמפורסמות ונכנסים גורמים מפוקפקים לשכונה.
    ברמת אשכול אצל חברה שסיפרה ששכרו בית אחד צילמו איזה וידאוקליפ ועשו רעש אימים שבוע שלם בדירת גן בגינה עם מכונות עשן. חייבים למנוע את זה בתקנון ועד משותף.

  10. חיפאית

    תתחילי לצלם את הלקוחות במצלמה נסתרת ותפרסמי סרט תעודי על הקיום הבלתי נסבל בחיפה

  11. חיפאית

    שימוש בדירת מגורים להשכרה לפי שעה משנה את מעמדה , בארנוננה , ברישיון עסק, בפיקוח רמת ניקיון , במס הכנסה ובמע"מ תתחילי לפנות לגורמים שציינתי ומהר מאד בעל הדירה יבין שלא כדאי לו

  12. רק רציתי לדעת

    הרי גם פקידי עירית חיפה קוראים את הכתבה .
    למה אינם שולחים חשבון ארנונה בסיווג ע/1.
    הרי מארנונה לא ניתן לברוח. מקסימום יעקלו את הדירה .

  13. רמבי

    איך קוראים לרוסיה שהתחתנה עם ערבי?
    אנחנו לא יודעים ואומרים בערבית: אנה עארף? כלומר אינני יודע.
    וזה שמה גם: אנה שם פרטי ברוסית ועארף שם משפחה בערבית !!!!!!!!

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רמבי הקטע הוא שבדיחה לא צריך להסביר….

  15. מביע דעתו

    המדינה הזאת מתפוררת אט אט מבפנים, רק רפורמה יסודית בכל מוסדות המדינה תאפשר לאזרחיה להמשיך לחיות כאן בסדר ושגשוג כל שהוא.

  16. איזונים ובלמים

    דרך להתמודד עם זה היא לקחת רמקול גדול או בידורית ולנגן להם סאונד ברעש בלתי נסבל שחוזר על עצמו בעוד אנחנו עם אוזניות מטווח נגד רעש.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר