נחש הצפע שנמצא בארון הבגדים
נחש הצפע שנמצא בארון הבגדים

בן 7 התעורר בצרחות כאב, נחש צפע נמצא בארון

הילד פונה למיון בקריה הרפואית רמב"ם כשהוא סובל מתסמינים חריפים על רקע לא ברור. בבירור הראשוני בקהילה עלה חשד כי מדובר בתגובה אלרגית לעקיצה כלשהי, אך בבית החולים התברר כי הילד הוכש על ידי נחש צפע. בסריקה בביתו נמצא הזוחל מסתתר בארון הבגדים בחדר הילדים, שאותו חולק הילד עם ארבעת אחיו

פורסם בתאריך: 12.7.23 15:25

ילד בן 7 מאזור חיפה פונה ביום ראשון למיון בקריה הרפואית רמב"ם כשהוא סובל מתסמינים חריפים על רקע לא ברור. מכיוון שנסיבות האירוע היו מעורפלות, בבירור הראשוני בקהילה עלה חשד כי מדובר בתגובה אלרגית לעקיצה כלשהי, אך ככל שחלפו השעות והתסמינים החריפו, הוחלט להבהיל את הילד לרמב"ם. בבית החולים התברר כי הילד הוכש על ידי נחש צפע, וסריקה שנעשתה בהמשך נמצא הזוחל מסתתר בארון הבגדים בחדר הילדים, שאותו חולק הילד עם ארבעת אחיו.

"הבן שלי התעורר בצעקות ב-5:00 בבוקר", משחזרת האם, "הוא בכה והתלונן על כאבים אבל לא הצלחנו להבין מה קרה. ראינו שהאגודל בידו השמאלית כחולה ושהוא מחזיק את היד בלי אפשרות להזיז אותה. חשבנו שהוא אולי נקע את היד או נפל מהמיטה מתוך שינה. לרגע לא חשבנו על תרחיש אחר".

לדבריה של האם, בשעות הבוקר הובא הילד למרפאה באזור מגוריו, ובבירור ראשוני הבחינה הרופאה המטפלת בסימני עקיצה על ידו של הילד, אך חשדה שמדובר בתגובה אלרגית ושחררה את הילד עם טיפול מתאים. כשמצבו החמיר שבו האם והילד אל הרופאה לבירור חוזר. "היד היתה כבר כפולה בגודלה", מספרת האם, "הוא היה ישנוני ובמצב מדאיג. כשהגענו למרפאה הוא הקיא. הרופאה יצאה מהמשרד וביקשה להזמין אמבולנס לפינוי מיידי לרמב"ם".

 

 

עם הגעתם למיון הילדים עלה החשד שמדובר בהכשת נחש. לדבריה של מנהלת מיון הילדים בבית החולים רות רפפורט לילדים ברמב"ם ד"ר עידית פסטרנק, למרות שלא נמצאו סימני הכשה על היד, התסמינים שנצפו – כאבים עזים, בצקת ביד, הופעת שטפי דם, ואודם ונפיחות שהולכים ומתפשטים – החשידו להכשת נחש: "אנחנו תמיד מחפשים סימן הכשה, שלא נראו במקרה הזה, אבל הילד הציג קליניקה שהחשידה מאוד להכשת נחש ארסי. יצרתי קשר עם מנהלת המרכז למידע ברעלים ד"ר יעל לוריא ואמרתי לה שאני חושדת בהכשת נחש. ד"ר לוריא וד"ר כהנא הגיעו להעריך את הילד והסכימו שככל הנראה מדובר בהכשה, ועל אף שלא היתה הוכחה חד משמעית הוחלט על מתן טיפול בנסיוב מכיוון שזהו מצב מסכן חיים".

בשל הזמן שחלף מרגע ההכשה והתסמינים החריפים שהילד פיתח הוא אושפז למשך יממה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, קיבל טיפול בנסיוב והיה תחת ניטור. באותן השעות, לוכד נחשים שהוזעק לבית המשפחה איתר את הנחש המכיש שהתחבא בארון הבגדים של חדר הילדים. לדברי האם, הנחש נמצא בבית למרות שהדירה מרושתת היטב, וככל הנראה נכנס אל הבית דרך אחד מפתחי הניקוז בחדר הרחצה או במטבח, כפי שהסביר לה הלוכד.

"התחושה המיידית היתה תחושת הודיה", מסכמת האם, "לחשוב על כל הפעמים שנכנסנו ויצאנו מהחדר באותו הבוקר וכמה פעמים פתחתי את הארון הזה. הילדים האחרים שישנו באותו החדר לא נפגעו. אין מילים לתאר את גודל הנס. הורים חייבים להרגיש את הילדים, להקשיב להם ולתלונות שלהם ולראות אותם. הם אמנם ילדים, אבל הם יודעים היטב מה הם צריכים".

לאחר המשך טיפול במחלקת האשפוז ילדים א', הילד צפוי להשתחרר היום (רביעי) לביתו, כשהוא חש בטוב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר