אבוקות בצומת חורב (צילום: מחאת העם חיפה)
אבוקות בצומת חורב (צילום: מחאת העם חיפה)

יום השיבוש: אלפים חוסמים את צומת חורב, מפגינה נעצרה

אלפים מפגינים חוסמים בשעה זו את צומת חורב ומבעירים אבוקות. המשטרה עצרה מפגינה אחת, ואנשי מחאת העם קראו לפעילים להגיע אל תחנת משטרת חיפה על מנת לתמוך בה. אחר הצהריים הגיעו אלפי מפגינים לתחנת הרכבת חוף הכרמל, ובשל העומס על הרציפים נסגרה הכניסה לתחנה

פורסם בתאריך: 18.7.23 07:14

אלפים מפגינים בשעה זו (שלישי) בצומת חורב, שנחסם לתנועה בכל הכיוונים, ומבעירים אבוקות. המשטרה עצרה מפגינה אחת, ואנשי מחאת העם קראו לפעילים להגיע אל תחנת משטרת חיפה על מנת לתמוך בה.

אחר הצהריים העיניים היו נשואות אל תחנת הרכבת חוף הכרמל, לשם הגיעו אלפי מפגינים מהשעה 16:00. לאחר מכן הגיעו ברכבת לתחנת חוף הכרמל – מצפון ומדרום – אלפי אוהדי כדורגל של מכבי חיפה לקראת המשחק מול האמרון ספרטנס במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. החשש היה מעימותים בין המפגינים שמציפים את התחנה לבין האוהדים שרק רוצים להגיע לאיצטדיון סמי עופר הסמוך, אך לא נרשמו חיכוכים.

 

מפגינים בתחנת הרכבת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

מפגינים בתחנת הרכבת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

 

מהמשטרה נמסר כי המשחק יחל בשעה 20:00 ושערי האיצטדיון ייפתחו בשעה 18:00. בשל הקהל הרב והחסימות המתוכננות יש להקדים את ההגעה לאיצטדיון.

בהודעה ששלחו מארגני המחאה לפעילים נכתב: "אנו מבקשים מכל המפגינים ברכבות לקנות את הכרטיס הכי זול – תשעה שקלים – ולהיכנס להפגין ברציפים. אסור לאף אחד למנוע ממי שקנה כרטיס להיכנס לרציף. מסתמן שהמשטרה מנסה למנוע בחוסר סמכות ממפגינים לממש את זכותם להפגין בתחנות הרכבת".

בסביבות השעה 17:00 נסגרו שערי הכניסה לתחנה. שעה לאחר מכן קרסו מערכות המחשוב של רכבת ישראל, ובשל כך הופסקה תנועת הרכבות. כעבור כ-20 דקות נמסר מהרכבת כי התקלה תוקנה, אך יידרש עוד זמן עד לחזרה מלאה לשגרה. מהנהלת הרכבת נמסר: "בשל תקלת מחשוב במערכות הרכבת הופסקה זמנית תנועת הרכבות, ואנו פועלים להשבת התנועה לסדרה".

 

נוסעת המומה מול השערים הסגורים של תחנת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

נוסעת המומה מול השערים הסגורים של תחנת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

 

שערי תחנת חוף הכרמל סגורים

שערי תחנת חוף הכרמל סגורים

 

המפגינים בתחנת הרכבת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

המפגינים בתחנת הרכבת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

 

מפגינים בתחנת הרכבת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

מפגינים בתחנת הרכבת חוף הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

 

יום השיבוש הלאומי נפתח הבוקר (שלישי) בשעה 7:00 כאשר כ-200 מפגינים מחו מול בית הדין הרבני ברחוב העצמאות. כוחות משטרה רבים הגיעו לאזור, אך הסדר נשמר. הכביש לא נחסם, אבל עומסי תנועה הורגשו באזור.

את ההפגנה ארגנו בנות אלטרנטיבה בעקבות הצעת חוק חדשה של משרד הדתות שתאפשר לבתי דין רבניים לדון במזונות לילדים בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון שהכריע שהנושא ידון רק בבית דין לענייני משפחה. לדברי ארגוני הנשים "הדבר יביא ללחץ נוסף על נשים לוויתורים על מנת לקבל גט. הנשים יהיו הראשונות להיפגע באופן קיצוני בזכויות שלנו".

 

ההפגנה מול בית הדין הרבני

ההפגנה מול בית הדין הרבני

 

המפגינים מחו גם נגד החלטתו של נציב המדינה שביטל את השימוש בלשון נקבה במכרזים ובפרסומים ממשלתיים ועל הדחתה של ראש הרשות למעמד האשה שלטענתן הפכה את הרשות למעמד האשה לפוליטית: "אנו מציבות קו אדום. לא ניתן לממשלה המיזוגנית לפגוע בנו. אנחנו עומדות בפתח שבוע קריטי ביותר של המחאה".

 

מיצג השפחות בבית הדין הרבני (צילום: אורלי פורת)

מיצג השפחות בבית הדין הרבני (צילום: אורלי פורת)

 

בתוך כך, עשרות מפגינים חסמו את כביש החוף לשני הכיוונים סמוך לקיבוץ מעגן מיכאל. המפגינים השתמשו ברימוני עשן. כעבור שעה ארוכה פינתה המשטרה את המפגינים מהכביש.

 

 

עדכון (8:11): המשטרה פיזרה את המפגינים מכביש החוף סמוך למעגן מיכאל ועצרה שני חשודים בהפרת הסדר הציבורי. הכביש נפתח לתנועה.

עדכון (8:30): עם פתיחתו של בית הדין הרבני לקבלת קהל נרשמו חיכוכים עם המשטרה כשהמפגינים חסמו את הכניסה. המשטרה הזיזה אותם, וכעת הם עומדים צמוד למדרגות וממשיכים למחות.

 

שוטרים מונעים ממפגינים לחסון את הכניסה לבית הדין הרבני

שוטרים מונעים ממפגינים לחסון את הכניסה לבית הדין הרבני

 

עדכון (8:40): כביש 6 במחלף אליקים לכיוון צפון נחסם לתנועה על ידי מפגינים.

עדכון (9:03): נפתח לתנועה כביש 6 במחלף אליקים שהיה חסום.

עדכון (9:14): כביש החוף נחסם לתנועה סמוך לרשפון, וכביש 4 נחסם סמוך לצומת בני דרור.

עדכון (12:22): הנהלת בתי הדין הרבניים מסרה את התייחסותה למחאות שמתקיימות מול בנייניה: "הנהלת בתי הדין מגנה את שיבוש הליכי הדיון באלימות מצד המפגינים". מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: "למערכת בתי הדין הרבניים אין שום קשר וזיקה לרפורמה המשפטית. הטיעון נגד המגמה להעביר את ענייני המזונות מבתי המשפט לבתי הדין הוא שקרי ושגוי".

עדכון (12:35): בשל נוכחות דלה של מפגינים בעיר שלחה מחאת העם חיפה הודעה לפעילים: "הקפצה!!! לכל הספונטנים באזור חיפה והקריות, שר הביטחון יואב גלנט נמצא כרגע בישיבה ברחוב שלמה בן יוסף 9 בצ'ק פוסט. מוזמנים לערוך לו קבלת פנים ביציאה מהישיבה". כמו כן הודיעה התנועה כי הערב בשעה 20:00 תתקיים הפגנה בצומת חורב.

עדכון (12:45): אחרי כמה דקות הודיעה מחאת העם: "חזל"ש. גלנט נבהל מכם והתקפל מהצ'ק פוסט".

עדכון (12:53): מהבוקר עצרה המשטרה 19 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי – 14 במחוז מרכז, שלושה במחוז תל אביב ושניים במחוז חוף.

עדכון (15:41): מטה המחאה בחברה הדרוזית יקיים הפגנה בכניסה לעוספיא מכיוון צומת דמון בשעה 18:00 כאות הזדהות עם המחאה הכללית ולמען שוויון זכויות לבני החברה הדרוזית.

יו"ר המרכז הישראלי-הדרוזי ד"ר אמיר ח'ניפס, ממובילי המחאה בחברה הדרוזית: "ממשלות הימין פגעו בנו עד אין סוף בעידן הדמוקרטי של המדינה, ואנחנו הראשונים שניפגע ביום שבו ישראל תהפוך להיות דיקטטורה. רוב בני העדה מזדהים עם מאבק המחנה הדמוקרטי הליברלי שמוביל מלחמה חסרת פשרות על זהותה הדמוקרטית של המדינה. כפי שנלחמנו בצבא למען המדינה נילחם באזרחות ללא פשרות ביחד עם הגופים האחרים על מנת להגן על הדמוקרטיה הישראלית".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. אורי סידר מרחוב אידר

    הגברים יהיו הראשונים להיפגע – נטל המזונות ברבני לפי הדין האישי

  2. אזרח

    לצורך העניין, שונא את ביבי והממשלה הזאת, אבל המפגינים האלה שאין להם ולו דבר וחצי עם דמוקרטיה מעצבנים אותי יותר.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר