כנס העדה האסלאמית-אחמדית (צילום ארכיון: העדה האסלאמית-אחמדית)
כנס העדה האסלאמית-אחמדית (צילום ארכיון: העדה האסלאמית-אחמדית)

מחר ייפתח בכבביר כנס העדה האסלאמית-אחמדית

הכנס השנתי ה-26 של העדה האחמדית ייפתח מחר במרכז העדה בשכונת כבביר, כאשר ביום הראשון יתקיים הכנס בשפה העברית וביום השני הוא ייערך בשפה הערבית. שיאו של הכנס יהיה הכרזה על פרויקט של תרגום הקוראן לעברית. בערב הפתיחה יישא דברים ראש העדה האמיר מוחמד שריף ותוקרן ברכת נשיא המדינה יצחק הרצוג

פורסם בתאריך: 19.7.23 16:55

הכנס השנתי של העדה האסלאמית-אחמדית ייפתח מחר (חמישי) במרכז העדה בשכונת כבביר בהשתתפות של ראשי עדות ודתות, אישי ציבור ואורחים מהארץ ומהעולם. מחר יתקיים הכנס מהשעה 19:00 בשפה העברית, וביום שישי הוא ייערך מהשעה 19:00 בשפה הערבית. שיאו של הכנס יהיה הכרזה על פרויקט של תרגום הקוראן לעברית.

הכנס יתקיים זו השנה ה-26 ברציפות והוא נועד לקרב בין בני כל הדתות והעדות ולהציג את ערכי החמלה, הביטחון, השלום ואהבת האדם שבהם דוגלת העדה האסלאמית-אחמדית. בכנס ישתתפו אנשי דת יהודים, נוצרים, דרוזים ובהאים ומשלחות מירדן, מטורקיה, מגרמניה, מנורבגיה, מקנדה ומארצות הברית.

 

 

באירוע הפתיחה של הכנס יישא דברים ראש העדה האמיר מוחמד שריף עודה ותוקרן ברכת נשיא המדינה יצחק הרצוג. בהמשך יוקרן סרט דוקומנטרי על פעילות העדה ברחבי העולם ותתקיים הרצאה על עקרונות העדה האחמדית הדוגלים בחיים משותפים ובאחווה בין כל הדתות והעדות בארץ ובעולם.

העדה האחמדית נוסדה בשנת 1889 על ידי מירזא ע'ולאם אחמד בעיר קאדיאן שבהודו כעדה רפורמיסטית באסלאם. בראש העדה עומד היום החליף ה-5 מירזא מסרור אחמד, וחבריה מונים עשרות מיליוני מאמינים המתגוררים ב-208 מדינות ברחבי העולם. בישראל מתגוררים חברי הקהילה בשכונת כבביר בחיפה שנוסדה בשנת 1850. בשנת 1924 ביקר בעיר בנו של חלוץ העדה החליף השני, ובעקבות ביקורו אימצו תושבי המקום את עקרונות האמונה האחמדית. כיום מתגוררים בשכונה כ-2,000 תושבים, שכ-1,500 מהם הם בני הקהילה האחמדית והשאר הם נוצרים, מוסלמים ויהודים.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר