ההפגנה בצומת חורב (צילום: אסף דפנא)
ההפגנה בצומת חורב (צילום: אסף דפנא)

הערב: 45,000 מפגינים בצומת חורב

לפי המארגנים, מספר שיא של כ-45,000 משתתפים צעדו הערב ממרכז הכרמל לצומת חורב במחאה על ההצבעה הצפויה בכנסת ביום שני על ביטול עילת הסבירות. המחאה נפתחה בשירת ההמנון על ידי דורי בן זאב, ואחריו עלו לנאום דוד אגמון, בת אל בלאיש סולטניק, פרופ' עוזי ארד ואמיר השכל

פורסם בתאריך: 22.7.23 21:29

מספר שיא של כ-45,000 משתתפים – כך לפי המארגנים – צעדו לפנות ערב מהאודיטוריום במרכז הכרמל לכיוון מרכז חורב במחאה על ההצבעה הצפויה בכנסת ביום שני על ביטול עילת הסבירות.

כל ארגוני המחאה בצפון התאגדו יחד תחת הסיסמה "הסבירות היא רק ההתחלה" וקראו לאזרחים: "קריטי שתגיעו, אנחנו בימי הכרעה. שמעתם את יואב גלנט קורא לעצירת החקיקה, גם אריה דרעי. עכשיו התפקיד שלנו ללחוץ בכל הכוח ולייצר סחף. אלו ימים היסטוריים למדינת ישראל, ואנחנו חלק מרגע היסטורי זה".

הקריאה עשתה את שלה וצומת חורב היה צר מלהכיל את מספר המשתתפים, זו השבת ה-29 ברציפות. שלטים נתלו על כל עמודי התמרורים והרמזורים והכריזו כי זהו צומת הדמוקרטיה.

 

צומת הדמוקרטיה (צילום: חגית הורנשטיין)

השלט "צומת הדמוקרטיה" בצומת חורב (צילום: חגית הורנשטיין)

 

 

המחאה נפתחה בשירת ההמנון על ידי דורי בן זאב, ואחריו עלו לנאום דוד אגמון, בת אל בלאיש סולטניק, פרופ' עוזי ארד ואמיר השכל שאמר: "המאבק האישי שלי נגד הרוע, שחיקת הדמוקרטיה שלנו, נמשך כבר 289 שבועות, מאז אוקטובר 2016. במהלך השנים ידעתי רגעים של התרוממות רוח ושל שפל. אבל לרגע לא הרמתי ידיים וסטיתי מהדרך. אנחנו נאבקים בממשלה כוחנית, חסרת לב, שבראשה נאשם בפלילים. סביב שולחן הממשלה יושבים אנשים עם עבר פלילי. זו ממשלה שלא עשתה במשך שבעה חודשים דבר טוב אחד למען אזרחי המדינה. היא מבקשת לרמוס את שומרי הסף. הקרבנו יותר מדי למען הארץ הזו כדי שניתן להרוס מה שנבנה כאן. אתם בחרתם לא לשתוק. היו גאים, אתם שותפים למאבק אזרחי שלא היה כמוהו בישראל ונדירים כמוהו בעולם. כל שאוכל להציע לכם במאבק הזה הוא תעוזה, נחישות והקרבה. צפויים לנו ימים קשים, עלינו לצבור כוחות והכי חשוב להתמיד. מטרתנו במילה אחת – ניצחון. לא ניתן שיהפכו אותנו מאזרחים לנתינים. במעמד זה אני תחייב כאן כי כל עוד רגליי נושאות אותי אמשיך במאבק".

 

צועדים לאורך שד' מוריה (צילום: ליאון ברוקשטין)

המפגינים צועדים לאורך שדרות מוריה (צילום: ליאון ברוקשטין)

 

צועדים בפעם ה-29 (צילום: מחאת העם חיפה)

המפגינים צועדים ממרכז הכרמל (צילום: מחאת העם חיפה)

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. ברור ברור

    4500 אבל בסדר נסלח לכם על נסיונות הניפוח האלו כולל להביא ילדים קטנים, כלבים ותיירים שאין להם מושג מה אתם רוצים מהם.

  2. עופר

    חשבתי שרק ערוצי התבהלה מנפחים מספרים.חבל שגם כלבו נסחף אחרי הפייק הזה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר