מחנה הקיץ של הצופים ביער לימונים
מחנה הקיץ של הצופים ביער לימונים

"זו רשלנות": הורים זועמים על קיום המחנ"ק של הצופים

חניכים משבטי הצופים בחיפה יצאו למחנה קיץ ביער לימונים הסמוך לצפת למרות ההתראות על עומס חום קיצוני, וההורים זועמים. חלקם אף לא שלחו את ילדיהם למחנ"ק למרות ששילמו עבורו. אסתי אברמוביץ', אם לחניך בכיתה ו': "צריך היה לבטל את המחנה". הצופים: "פועלים בתיאום מלא עם כל הגורמים הרגולטוריים"

פורסם בתאריך: 24.7.23 10:20

הורים לחניכים משבטי הצופים בחיפה זועמים על תנועת הצופים שהוציאה את ילדיהם למחנה קיץ ביער לימונים הסמוך לצפת, למרות התראות של השירות המטאורולוגי על עומס חום קיצוני. כמה הורים אף החליטו, למרות שהם שילמו על השתתפות ילדיהם במחנ"ק, לא לשלוח אותם.

אסתי אברמוביץ', אם לילד בכיתה ו', העלתה פוסט זועם לפייסבוק נגד ההחלטה של התנועה לא לבטל את המחנה וכתבה: "כשראינו שהטמפרטורות חוצות את ה-40 מעלות ליד צפת, ושהן רק יעלו במשך ארבעת הימים שהילד אמור להיות שם, החלטנו שאנחנו כהורים חייבים לקחת אחריות על האסון הזה שיכול לקרות. עם כל ההוקרה וההערכה שלי למדריכים, שהם בגיל של הבן הגדול שלי, אין להם באמת דרך למנוע את הטמפרטורות המטורפות האלה".

עוד כתבה אברמוביץ' כי "כבר לפני מספר ימים חניך אחד מהשכבה הבוגרת שהכינו את המחנה התייבש. הלינה היא בלי אוהלים, אלא ככה בשטח הפתוח. וגם אז הטמפרטורות הן יותר מ-30 מעלות. חשבתי, ואני עדיין חושבת, שמן הראוי שעקב התנאים החריגים של מזג האוויר ומתוך אחריות לבריאותם של החניכים והמדריכים כאחד, צריך היה לבטל את מחנה הקיץ. אנחנו כתבנו מכתב שהילד לא יוצא למחנה קיץ עקב הסיבה שציינתי. הוא התבאס, לא אגיד שלא, אבל אני מעדיפה שיתבאס מאשר שאנחנו נבכה ונכעס על כך שלא הלכנו עם האינטואיציה שלנו. בצבא יש הוראה לא לקיים פעילות שטח בתנאים כאלה. חבל מאוד שלא מתייחסים למזג האוויר ולסכנות הרבות שהוא טומן בחובו. חבל שבני לא יוכל להשתתף. אנחנו פשוט רוצים לקבל את הבן שלנו בחזרה בריא, שלם ומאושר, וכרגע אנחנו לא מרגישים בטוחים בכך".

אל הפוסט היא צירפה ציטוט מחוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא מזג האוויר, ולפיו "יש להתעדכן במזג האוויר ולקבוע מסלולים חלופיים לפי הצורך", וציינה גם כי "במשרד הבריאות מזהירים את הציבור מפני גל החום הכבד ואומרים כי יש סכנה מוגברת לציבור עקב הטמפרטורות הגבוהות והעלייה הניכרת בלחות. הסכנה קיימת במיוחד כאשר יש גל חום מיוחד או עומס חום ניכר. במשרד ממליצים להימנע מלצאת החוצה בשעות החמות".

באחת מהתגובות לפוסט נכתב: "נחל צפית 2. חבל ששוב מעמידים בסכנה חיים של אנשים, למרות ההתראות, בשביל טיול. חבל שהוא לא נדחה". בתגובה אחרת נכתב: "וזאת הסיבה שילדי לא בצופים. אני כבר לא מדברת על האיכות אלא רק על הבטיחות". תגובה נוספת היתה: "לא מספיק חם עכשיו? בחיי, להוציא עכשיו למחנ"ק זו רשלנות". עם זאת, יצוין שהיו גם תגובות של הורים שתומכים ביציאה למחנה.

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה אברמוביץ': "כל אזור הצפון של תנועת הצופים יוצא לשם. המחנה הזה הוא ממש עיר קטנה. הייתי שם בשנה שעברה כאמא מסייעת. באתי לשם לכמה שעות בשמש הקופחת, ואפילו אני, שהקפדתי על שתייה, בסוף היום כבר רעדתי בכל הגוף מכאבי ראש. ראיתי איך כולם נראים והבנתי שצריך היה לבטל את המחנה בגלל סכנת החום וההתייבשות. זה כמו ללכת לשפת הים בשיא החום – גם אם לא תעשה כלום אתה עדיין עלול להתייבש".

פנית לגורמים האחראים בשבט?

"פניתי לרכזת שתעביר את זה הלאה אבל זה לא עזר".

מתנועת הצופים נמסר: "התנועה פועלת בתיאום מלא עם כל הגורמים הרגולטוריים, והנהלים וההנחיות מתבצעים מולם, כולל מול חדר המצב".

לתגובתם צירפו הצופים את דף ההנחיות שניתנו להנהגות הצופים בכל ארץ לימים שבהם שורר עומס חום. בין ההנחיות: תגבור בקרח, עיבוי עירויים והימצאות של 20 ליטר מים קרים במקרר המרפאה לטיפול במכות חום. בתנועה ציינו שההנחיות הללו הובאו גם לידיעת ההורים.

 

מחנה הקיץ של הצופים ביער לימונים

מחנה הקיץ של הצופים ביער לימונים

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. לאמור את האמת

    הורים: תסמכו רק על שיקול דעתכם! תזכרו מה קרה עם המכינות, השיטפונות ומוות מיותר של פרחים

  2. דני

    סימכו על תנועת הצופים.
    המחנה מוצף באספקת קרח, מיץ, המון צל, והמון המון הנחייה להקפיד על שתיה וכובעים ומנוחה וכו וכו … הכתבה הזו לא שונה מכתבות אחרות שפורסמו לפני מספר שבועות, והן כולן כאילו הכתב רק מבקש ורומז בכח שהוא רוצה שיזמינו אותו לביקור.
    אז יאללה … תהייה צפציפי, תבקש שיזמינו אותך לחזות בקסם קורה ביער ותפסיק לקשקש ולנסות להפחיד.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סתם תגובה מוגזמת לפי דעתי, אני עכשיו חזרתי מהמחנה קיץ ואם ‏שמים כובע שותים הרבה מים ונשארים בצל לא יקרה כלום. היו כבר מחנות קיץ חמים כאלה ויותר חמים ואם שומרים על הנהלים הברורים לא יקרה כלום. ההורים צריכים לדעת לסמוך יותר על תנועת הצופים, ההחלטות האלה לא נעשות סתם. בנוסף לכך מחנה קיץ זה דבר שעובדים עליו חודשים רבים לפני (גם מבחינת המדריכים והפעילים בשבט וגם מבחינת ההנהלה) אז לדחות מחנה קיץ בדרך כלל לא בא בחשבון.

  4. רונית בלום

    לכו תסמכו על התנועה. גם בחורף הוציאו טיולי לינה כשהיה גל קור בלי היערכות מספקת. הילדים חזרו חולים ואען עם מי לדבר.

  5. שחר

    לא יאומן שכמה שרוצים בטובת ילדיינו,כמה שדואגים לזמן איכות שלא מול המסך ועדיין יש מי שילין ויתלונן.
    פשוט חבל,כל כך הרבה השקעה ודאגה שאין בשום מסגרת.
    תודה הנהגת הצופים על כל הטוב שאתם נותנים לילדיינו,יישר כח.
    ואל טיפול רוחיכם הילדים בטוחים ומאושרים תחת השגחתכם.

  6. בבי

    היום עברתי שם בשעות הצהריים כל הילדים שוכבים בלי מעש בקושי זזים אז אין מה לדאוג ותפסיקו לפנק את הילדים במזגן כל היום כי יצא לכם ילדים חננות שמפחדים משמש שלא ייצאו משמשים רקובים תנו להם להתמודד קצת .. להורים שחושבים רק על אסונות צאו מהסרט

  7. שחר

    מה שמעניין את הנהגת הצופים זה רק כסף, לא הבריאות של ילדנו,לקחת ילדים כאשר הטמפרטורות קצוניות זה חוסר אחריות,בנס לא נגרם אסון

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר