הגרנד קניון סגור (צילום: חגית הורנשטיין)
הגרנד קניון סגור (צילום: חגית הורנשטיין)

הקניון סגור? בעלי חנויות בגרנד דווקא בחרו לפתוח

בביקור בגרנד קניון השובת התברר שרבות מהרשתות הגדולות דווקא פתוחות, ומי שבחרו לסגור הם דווקא בעלי העסקים הקטנים. רחבת האוכל עמוסה כמו בכל יום רגיל, והשוני היחיד שניכר לעין הוא בחירתה של הנהלת הקניון לא להדליק את האורות בשטחים הציבוריים. וגם: מה אומרים בעלי החנויות על השביתה הכפויה?

פורסם בתאריך: 24.7.23 11:59

הלילה (בין ראשון לשני) בשעה 2:00 צפצפו מאות טלפונים של בעלי עסקים חיפאים כשנכנסה הודעה מחברת מליסרון, שהיא הבעלים של עופר גרנד קניון חיפה.

"בתום כינוס הלילה של פורום העסקים, שמונה את ראשי כ-150 החברות הגדולות במשק אשר מעסיקות את מרבית העובדים במגזר שאינו ממשלתי ואשר פועל למניעת הקרע בעם באמצעות עצירת החקיקה החד צדדית, להידברות ולהגעה להסכמות, הוחלט כי מחר בבוקר לא תיפתח הפעילות של החברות שבפורום", נכתב בהודעה, "הפורום קורא לחברות ולעסקים נוספים להצטרף לצעד החירום שננקט בלית ברירה על מנת להביא לעצירת החקיקה החד צדדית ולכניסה להידברות. חייבים להגיע להסכמות שימנעו את הפגיעה הדרמטית בכלכלה ואת השסע שקורע את העם. הקניון מחר יהיה סגור ויפעל במתכונת חירום בלבד עם חנויות חיוניות בלבד. זמינים לכל שאלה, הנהלת הקניון".

 

השער הצפוני של החניון בגרנד קניון נעול (צילום: חגית הורנשטיין)

השער של החניון בגרנד קניון נעול (צילום: חגית הורנשטיין)

 

בביקור בגרנד קניון היום התברר שרבים מהסניפים של הרשתות הגדולות דווקא פתוחים, ומי שבחר לסגור הם דווקא בעלי העסקים הקטנים. רחבת האוכל של הקניון עמוסה כמו בכל יום רגיל (אך עסקי המזון המהיר סגורים), והשוני היחיד שניכר לעין הוא בחירתה של הנהלת הקניון לא להדליק את האורות בשטחים הציבוריים. הדרגנועים דווקא כן פועלים.

 

לקוחות אוכלים בחושך במתחם האוכל (צילום: חגית הורנשטיין)

לקוחות אוכלים בחושך במתחם האוכל (צילום: חגית הורנשטיין)

 

ההחלטה של מליסרון להשבית את הקניון פוגעת מן הסתם בבעלי החנויות הפרטיות, אלו שאין מאחוריהם רשת ביטחון. כזה הוא ששי לוי, הבעלים של דוכן הבורקס שנמצא בקומה השלישית. ההודעה של מליסרון תפסה אותו ממש לא מוכן. 

"אני ממש לא מבסוט מהסגירה", הוא אומר, "למזלי הצלחתי להציל את כל הסחורה והחזרתי אותה לחנות המפעל שלנו כי אין לי מה לעשות איתה. זה סתם טרטור. מודיעים לי ב-2:00 בלילה שהקניון סוגר את שעריו, והסחורה כבר מוכנה. מזל שהצלנו את הסחורה, אבל עדיין מפסידים יום עבודה".

אתה יכול להבין את ההחלטה של מליסרון?

"לא מתאים הסגירות האלה. אנשים לא צריכים לאבד פרנסה. בקניונים יש רשתות גדולות שלא יפלו בגלל יום שביתה אחד, יש להן מספיק כסף, בשונה מהעסקים הקטנים, מהאנשים הפשוטים, העצמאים. אני לא מאשים את הנהלת הקניון כי אין להם מה לעשות, מחליטים מעליהם. אני מאשים את אלה שמחליטים בשבילנו".

אז אתה בעד הרפורמה?

"לא, אני דווקא ממש לא בעד הרפורמה, אני מדבר נטו עסקי. מבחינתי, שביבי ילך מחר הביתה ושהכל יירגע. פשוט זה ביבי שמעביר את זה, בגלל זה כל בית המשוגעים הזה במדינה. אם זה לא היה ביבי, הכל היה הרבה יותר רגוע. אם הוא עושה בעם קרע כזה, אולי זה הזמן שלו ללכת".

לדרור מרשלקוביץ יש דוכן טוטו בקומה השלישית, ולגמרי אין לו בעיה עם החלטת מליסרון: "אם הנהלת הקניונים החליטה על סגירה, לי אין בעיה עם זה. חוץ מזה, בימים כאלה יום חופש – זמן שכולם יעצרו לרגע כדי לעשות חשבון נפש – יכול להועיל".

 

דוכן הטוטו ודוכן הבורקס סגורים (צילום: חגית הורנשטיין)

דוכן הטוטו ודוכן הבורקס סגורים (צילום: חגית הורנשטיין)

 

 

שאדי עלי, הבעלים של קפה קפה, קיבל את ההודעה על הסגירה רק הבוקר. הוא נמצא בקניון בגלל שיפוצים בעסק נוסף שבבעלותו – דוכן הפרעצל בקומה הראשונה.

ההחלטה על סגירה מקובלת עליך?

"זה פוגע בעסקים".

ועכשיו, כשאתה רואה שיש עסקים פתוחים, אתה לא מצטער שלא פתחת?

״היתה לי התלבטות. אמרו לי שהקניון סגור אבל שאני יכול לפתוח. התלבטתי כי לא ידעתי אם יהיו לקוחות. להביא צוות של טבחים, שוטפי כלים, מלצרים וברמנים ואין אנשים – זה הפסד מכופל. אז החלטתי לא לפתוח".

ומה לגבי מה שקורה במדינה?

"אני לא ממש מבין בפוליטיקה, אבל כנראה שצריך לעשות את זה. עם הרוב נגד הרפורמה, כנראה שהם צודקים. אם הם לא היו צודקים, כל זה היה נמנע".

 

סניף קפה קפה סגור (צילום: חגית הורנשטיין)

סניף קפה קפה סגור (צילום: חגית הורנשטיין)

 

גם אסף כץ, הבעלים של רשת קפה מנדרין, התעורר הבוקר כדי לגלות ששניים מבתי הקפה ברשת – בגרנד קניון ובעזריאלי חיפה – סגורים. 

"הופתעתי, אבל אני בסדר עם הסגירה", הוא אומר, "ציפיתי לשביתה כללית ולחגיגה בקניונים ושנעבוד כמו ביום בחירות, אבל זה לא קרה. האמת, הדעות מעורבות. בדיוק סיימתי שיחה עם חבר על אם צריכים להתפשר או ללכת עד הסוף. ואני איש של פשרות שחושב שתמיד צריך לנסות, אך הצד השני אומר שאין עם מי, הם לא מאמינים, וזה רק בשביל למשוך זמן. ברמת סגירת הקניונים, מצד אחד אנחנו עוברים תקופות קשות מאוד מאז הקורונה – כל עסקי המזון והמשק בכללותו. הרבה מאוד תחומים נלחמים ועוברים קשיים גדולים. יום אחד כזה פוגע מאוד בעסק, אבל מנגד אני נלחם על הדמוקרטיה ואני כמובן בצד שנגד המהפכה. יש לנו כמה סניפים שהם לא בקניונים, והם פתוחים. אני מזמין את כולם".

 

החנויות פתוחות, התאורה במסדרונות כבויה (צילום: חגית הורנשטיין)

החנויות פתוחות, התאורה במסדרונות כבויה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. סמבטיון

    שיספרו ספורים. בעלי הקניונים כנראה במצוקה בלתי ידועה. יש הרי המון קניונים מיותרים.

  2. נמאס מ

    ליאורה עופר המליארדרית ממשפחת הסרטן שקשוקה והרס ים המלח
    היא תספר לנו על דמוקרטיה אחרי שלקחה חברי כנסת ושילמה להם כלוביסטים לסרס את הדמוקרטיה ונבחרי הציבור לקנות בכסף
    כן ליאורה את בטוח יודעת מה זה משטר דמוקרטי ומה סעיפי הרפורמה אומרים… ברור

  3. ...

    שכחתם לציין שהם גם לא הדליקו מיזוג בנוסף לתאורה ככה שגם מי שכן מחליט להגיע לקניון שיברח בחזרה הביתה מהחום

  4. תירגעו

    תירגעו כבר! יש ממשלה שנבחרה בבחירות דמוקרטיות והיא מחליטה!!!! תפנימו כבר ! תתרגלו זה השלטון שניבחר!!!
    וכן – רוב העם בעד הרפורמה ! ורוב העם בעד ביבי!!!!!!
    מיעוט קטן שסוחב עדר אנטי ביבי והוא זה שיוצר קרע וחיים בילתי נסבלים נמאסתם כבר. "הגמל לא רואה דבשתו"

  5. עופר

    לדעתי יש דרכים אחרות מקובלות להביע מחאה, אבל לסגור קניון כאשר יש דיירים ולקוחות באופן חד צדדי זו עבריינות לשמה ודורסנות לשמה.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר