שוק הפשפשים (צילום: חגית הורנשטיין)
שוק הפשפשים (צילום: חגית הורנשטיין)

הושגו הסכמות: כך ייראה שוק הפשפשים במתכונתו החדשה

מיום שבת, 5 באוגוסט, תפעיל עיריית חיפה את שוק הרוכלים בשיתוף עם ועד סוחרי שוק הפשפשים. במסגרת זו מינתה העירייה פרויקטור לשוק ותסדיר את ענייני הרישוי במקום. שוק הרוכלים לא יפעל עוד במתכונת של שוק רמלה לוד, תיאסר מכירה של סחורה חדשה ותוצב בו שמירה

פורסם בתאריך: 26.7.23 18:22

כעשרה ימים לאחר בחירתו, הוועד של שוק הפשפשים בחיפה החל לפרוע שטרות ראשונים ולהצדיק, לפחות עד כה, את האמון שנתנו בו הסוחרים בשוק. 

אחת מהבעיות המרכזיות שהעסיקו את בעלי החנויות הוא שוק הרוכלים שמתקיים בשבת זה 18 שנה על ידי מפעיל חיצוני, וזאת למרות שהוועד הקודם הוא זה שדחף בזמנו לצרף את הרוכלים שמכרו את מרכולתם בחניון ברחוב קפטן סטיב. הסוחרים התלוננו אז שאין מספיק עבודה לשני שווקים שונים וביקשו ליצור one spot. בחלוף הזמן, רבים מהם הגיעו למסקנה שהרוכלים נוגסים להם בפרנסה.

הסוחרים בשוק התלוננו על הסחורות שהרוכלים מוכרים, שאין להן צביון של שוק פשפשים ועל כך ששוק הרוכלים הפך להיות שוק רמלה לוד שנמכרות בו סחורות חדשות, הרחק מהדימוי של וינטג' ויד שנייה.

עם היבחרו יזם הוועד החדש פגישה עם מנכ"ל עיריית חיפה ניר מריאש, ובה הם הגיעו להחלטה משותפת – העירייה תפעיל את שוק הרוכלים בשיתוף עם ועד סוחרי שוק הפשפשים החל מיום שבת, 5 באוגוסט. במסגרת זו תסדיר העירייה את כל ענייני הרישוי של השוק ואף מינתה את אביחי מזרחי לפרויקטור מטעמה.

יו"ר הוועד הנבחר נסים סוויסה, מהי המשמעות של ההסדר?

"השוק הולך להשתנות, ואנחנו נפעיל את שוק הרוכלים בשיתוף מלא עם העירייה. אנחנו מקווים לעבוד בשיתוף פעולה עם הרוכלים, וביחד נקדם את השוק. נעשה ככל האפשר על מנת שסוחרי השוק ייהנו מכך, כמו גם הלקוחות. יכול להיות שנפעיל את שוק הרוכלים פעמיים בשבוע, אבל זה יקרה בהמשך. אנחנו מתחילים להיכנס לעבודה".

זה אומר שהמפעיל הקודם כבר לא יתפעל את שוק הרוכלים?

"הזכיין הקודם יצא מפה כבר בשבת האחרונה, ככל הנראה לצמיתות. גם בשבת הקרובה הוא לא יהיה פה, ובעלי הבסטות ירוויחו שבת בחינם. אנחנו ניכנס לסיפור בשבת הראשונה של חודש אוגוסט, ואני רוצה להבהיר ששום גורם חיצוני לא יכול להתקרב לטריטוריה של השוק יותר. זו הטריטוריה שלנו ואנחנו מחליטים עליה בשיתוף פעולה עם העירייה. אנחנו הולכים לבנות שוק מחדש, והעירייה תסדיר את כל ענייני הרישוי. הכל צריך להיות מסודר טיפ טופ לפי הספר – כיבוי, מד"א, שיטור קהילתי, יותר פיקוח, יותר מאבטחים. הכל פה יהיה מסודר לגמרי".

 

נסים סוויסה (צילום: חגית הורנשטיין)

נסים סוויסה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

 

יעל עובדיה, חברת ועד, את בטח מאושרת כי התנגדת לשוק הרוכלים במתכונת הזאת.

"הוועד החדש החליט להעיף את שוק הרוכלים, ובתיאום עם העירייה נקבע שכל הכסף שהרוכלים ישלמו כשכר דירה יופקד בקרן מיוחדת בעירייה ויוחזר לטובת השוק – לשיפור התאורה, לשירותים כמו שצריך, לסככות במגרש החנייה מעל הרוכלים. נקיים ירידים כמו ב'חג של החגים', טברנות כמו בשוק תלפיות, והכל מהכסף שייאסף. יש פה 130 בסטות של רוכלים בכל שבת, וכבר החלטנו שאצלנו הם ישלמו 120 שקל במקום 200 שקל כפי ששילמו עד כה. העירייה תעזור בפרסום ותקדם את השוק. הכל זה תוצאה מהמפגשים שלנו בעירייה והביקור של משלחת מהעירייה בראשותו של מריאש בשוק בשבת האחרונה".

אלו שינויים יהיו בשוק הרוכלים?

"העירייה תסמן לכל רוכל מין קובייה בשטח של 3X3 מטרים. אמנם הסחורה עדיין תהיה על הרצפה, אבל זה יהיה מסודר והם לא יפריעו לחנויות. העירייה תעמיד פה שומרים, והכל יהיה מפוקח. אנחנו רוצים את הרוכלים בשוק כי הם מקור למשיכת קהל ובלעדיהם יהיה לנו קשה להתקיים, אבל אנחנו מתנגדים לשוק רמלה לוד, שזה אומר בטריות, סכיני גילוח וכוסות וצלחות חד פעמיות. לא נאפשר למכור פה סחורה חדשה כי החנויות פה משלמות הרבה ארנונה ולא נסכים בשום אופן שהרמה של החנויות תרד לרצפה".

מעיריית חיפה נמסר: "שוק הפשפשים ימשיך לפעול כסדרו בחיפה בימי שבת. במסגרת זו מינתה העירייה פרויקטור מטעמה שיהיה אמון על הפעלת היריד. כחלק מקיום היריד לא ייגבו כספים מהרוכלים במקום".

 

יעל עובדיה (צילום: חגית הורנשטיין)

יעל עובדיה (צילום: חגית הורנשטיין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. זה לא שוק זה באסטות ברמה נמוכה וחנויות שלא נעים להיכנס

    החנויןת צפופות, מאד חשוכות, מלאות סחורה לא טובה ים סדקים מסריחות. היינו ולא נחזור.
    זה בטח לא תיירותי, חם מחניק וסחורה סוג ז'

  2. עופר.א - חיפה

    כל האנשים ה"תרבותיים" מגיעים לשוק כי ,,,, הם רוצים ליפייף את הבית ואת הגינה .
    אותם לא מעניין שחלק מהסחורה שם גנוב מחצרות בתים ומבתים .
    כותב תגובה זאת מצא לא פעם ולא פעמיים את הדברים שלו שם בשוק .

    אבל אני בטוח שאתם תמשיכו לבקר שם ולקנות אקססוריז גנוב בזול ובאותה נשימה "ביבי נוכל , דרעי גנב"
    לשיקולכם .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר