חסיד ברסלב בחצר הכנסייה (צילום: עמר אסדי טלגרם, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
חסיד ברסלב בחצר הכנסייה (צילום: עמר אסדי טלגרם, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בקשה מנתניהו לעצור כניסת חסידים לכנסיית סטלה מאריס

במכתב ששלח רס"ן (במיל') שאדי ח'לול מהעמותה הארמית נוצרית בישראל לראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מפציר בו להתערב כדי להרחיק את חסידיו של הרב ברלנד מכנסיית סטלה מאריס: "קהילתנו מרגישה מאוימת. המצב עלול להתפתח למקומות רעים. אנו דורשים את הפסקת ההצקות וההטרדות"

פורסם בתאריך: 30.7.23 12:56

העימותים החוזרים ונשנים בין חסידי הרב ברלנד שמגיעים להתפלל בשטח כנסיית מאר אליאס (סטלה מאריס) לבין מאמינים נוצרים שמונעים זאת בגופם מגיעים לפתחו של ראש הממשלה.

במכתב ששלח רס"ן (במיל') שאדי ח'לול מהעמותה הארמית נוצרית בישראל לבנימין נתניהו הוא מפציר בו להתערב כדי להרחיק את החסידים מהמקום.

"לאחרונה קבוצה פרובוקטיבית שמשתייכת לזרם חרדי קיצוני של רב שהואשם בפלילים בעבר התחילה לבצע הטרדות ולטעון טענות שווא במנזר כנסיית מר אליאס בסטלה מאריס בחיפה", כתב ח'לול, "ההטרדות קוממו את אנשי הקהילה הנוצרית השקטה, לא רק בחיפה אלא בכל הארץ ובעולם, ומאז הנושא מעורר זעם רב בקרבם על חוסר מעש להדיפת מטרידים אלה אשר משתמשים בטיעונים מוזרים מול חברי הקהילה, שאף בחלומותיהם הכי גרועים לא ציפו להם".

 

 

לדבריו, "מאז הנושא לא יורד מסדר היום של קהילתנו שמרגישה מאוימת מצד גורמים אלה שאינם מייצגים את עם ישראל ואת ישראל היפה שלנו. לצערנו, המצב עלול להתפתח למקומות רעים. הרבה קצינים וחיילים נוצרים וארמים שמשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון מודאגים מהתפתחות זו ודורשים את הפסקת ההצקות וההטרדות שפוגעות בקהילתנו גם בחיפה וגם בירושלים. לידיעתך, זו לא רק פגיעה במקום קדוש – כנסייה רשמית מוכרת וחשובה – אלא גם פיגוע אסטרטגי נגד מדינת ישראל, צביונה ושמה הטוב. זה מנוצל על ידי גורמים פאן ערביים לאומנים להכפשת ישראל, וגורם להרחקת הקהילה משילוב ומקיום מכובדים משותפים בישראל ובמוסדותיה. כאילו חסר לנו אויבים".

בסיום מכתבו קורא ח'לול לנתניהו "להתערב, לפעול ולהפעיל את כובד משקלך בסוגיה נפיצה זו כדי להרחיק את הקיצונים האלה".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. ברסלב

    אני חסיד ברסלב ואני חייב להצהיר ולהבהיר פה שלא מדובר בחסידי ברסלב אלא בכת המטורללת שובו בנים – הם רק רוכבים על השם של ברסלב, אבל בינם לברסלב אין שום קשר.

  2. נחום

    הייתי רוצה לראות את אותם פאנטים נכנסים ככה למסגד.. רק מהמחשבה הביצים היו רועדות להם

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר