מבלים בעיר התחתית (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מבלים בעיר התחתית (צילום: דוברות עיריית חיפה)

הפקחים פשטו גם על רחוב הנמל: "הם עשו עלינו סיבוב"

ביום שישי - יומיים בלבד לאחר שפקחים של עיריית חיפה הגיעו בערב ט' באב לשדרות בן גוריון ואיימו בקנסות על בעלי עסקים שאינם יהודים - פשטו פקחים על מתחם הבילויים ברחוב הנמל, נכנסו לברים, דרשו לסגור את המוזיקה וחילקו דוחות בטענה המופרכת שהחוק אינו מאפשר להיות פתוחים אחר חצות

פורסם בתאריך: 31.7.23 12:09

נראה שבאגף הפיקוח של עיריית חיפה לא מחדדים נהלים וחוקי העזר העירוניים הם המלצה בלבד. ביום שישי – יומיים בלבד לאחר שפקחים של עיריית חיפה הגיעו בערב ט' באב לשדרות בן גוריון ואיימו בקנסות על בעלי עסקים שאינם יהודים אם לא יסגרו את עסקיהם בכניסת הצום, למרות שהחוק עומד לצדם ולא מחייב אותם לסגור – פשטו פקחים של העירייה על מתחם הבילויים ברחוב הנמל בעיר התחתית. בסביבות השעה 1:00 בלילה הם נכנסו לאחד מהברים היותר פעילים ברחוב וביקשו לסגור את המוזיקה בטענה שהחוק אינו מאפשר לעסקים לפתוח לאחר חצות. 

"אני לא יודע מה נסגר איתם", אומר הבעלים של הבר ל"כלבו – חיפה והקריות", "הם אמרו שהחוק הוא עד חצות, כשאני יודע שחוק העזר העירוני בעיר התחתית מאפשר לעסקים לפתוח עד 3:00 בלילה כי זה אזור בילוי". 

ואכן, ב-25 באפריל 2018 אישרה מועצת העיר את מדיניות פתיחת העסקים בעיר. בישיבה שלא מן המניין הוחלט כי מועדי פתיחת העסקים בחיפה יהיו עד שעות מאוחרות יותר, בכפוף לאילוצים המתבקשים מכך שחלק מבתי האוכל בעיר פועלים בקומת הקרקע של בתי מגורים.

כחודשיים לפני כן הופץ בין חברי מועצת העיר מסמך מדיניות לפתיחת עסקים מעבר לשעות הפעילות, ובו נכתב: "הנהלת העירייה קבעה מדיניות, תוך הבנה ששעות פתיחה של עסק הן מרכיב כלכלי דומיננטי בשיקולי הפתיחה של עסקי בילוי ובתי אוכל. פתיחת עסק שעיקר פעילותו בלילה, במקום שמוגבל לפתיחת עסקים עד חצות בלבד מכיוון שהעסק קרוב לאזור מגורים, עלולה להיות טעות כלכלית. מפת מדיניות קבועה מראש באה להסדיר את פעילותם של עסקים המהווים מטרדי רעש כמו בתי אוכל, דיסקוטקים וכד' באזורי בילוי שאין בקרבתם בנייני מגורים, כך שלא יפריעו באזורי מגורים בשל הקהל הרב המגיע למקום. המפה תהיה חלק מחוק העזר העירוני וחלק בלתי נפרד ממסמך מדיניות זה. המדיניות שסוכמה הפכה להיות חלק מחוק העזר העירוני". 

מפת המדיניות קובעת באלו אזורים בחיפה ניתן לאשר למקומות בילוי לפתוח את בתי העסק לאחר חצות. נוסף על כך, מסמך המדיניות מאפשר אכיפה במקרים של בתי אוכל שיקבלו אישור לפעול עד לשעות הבוקר אבל יהוו מטרד לתושבים. במסמך המדיניות ניתן דגש על "עסקים שהתקבלו לגביהם תלונות על מטרדים והתלונות יימצאו מוצדקות, לא יינתן ולא יחודש להם היתר לילה, ולרשות הרישוי נתונה הסמכות לבטל את היתר לילה הקיים לאחר עריכת שימוע כמתחייב בחוק. יודגש כי עסק אשר מקבל היתר לילה ומפר את כלליו בחריגה עקבית משעות הפתיחה המותרות על פיו, עלול לאבד את היתר הלילה ועלול אף לאבד את הרישיון אם ימשיך להפר את החוק".

על פי מסמך המדיניות, באזורים שבהם יש פעילות מעורבת עם מגורים – כמו הרחובות אח"י אילת, הנמל, נתנזון, הבנקים, שער פלמר, העצמאות, בן גוריון, הנשיא, מוריה, חורב, הרצל, החלוץ, שער הלבנון, דרך הים ויפה נוף, וכן שוק תלפיות ומתחם השוק הטורקי – שעות הפעילות יהיו עד 3:00 בבוקר. באזורים שבהם יש פעילות מעורבת אך המגורים הם גורם עיקרי, הפעילות תהיה עד לשעה 23:00 וללא מוזיקה מחוץ לבית העסק.

"לא הייתי בעסק כשהם הגיעו", מספר הבעלים של הבר, "אבל בסביבות 1:00 בלילה התקשר אלי מנהל הפאב כדי להודיע לי שפקחים בליווי של שוטרים נכנסו לעסק. הוא אמר שהם ביקשו קבלה של העסק כי הם רוצים לתת לנו דוח מכיוון שבמשרד לאיכות הסביבה עשו מדידה במד דציבלים ונרשמה אצלנו חריגה. בשעה 2:30 הם חזרו בפעם השנייה כי הם רוצים לתת לנו עוד דוח. אני כבר שבע שנים פה, ומעולם לא היו עלינו תלונות מהשכנים. לכל השכנים יש את מספר הטלפון הנייד הפרטי שלי – אני נתתי להם אותו כדי שיתקשרו אלי אם יש רעש חזק מדי. ביום שישי שלחה לי אחת מהשכנות הודעה שרועש מדי וביקשה להנמיך את הווליום של המוזיקה. כמובן שהנמכנו כי זה הסיכום שלי עם השכנים. נראה לי שהפקחים עשו סיבוב על עוד כמה עסקים ולא רק עלי".

 

 

"גם אלי הגיעו הפקחים בשעה 2:30", מספר בעליו של פאב סמוך, "הם באו בגישה קצת אגרסיבית, נעולים לתת לנו דוח, ולי הם נתנו דוח בלי שום אזהרה. הם טענו שיגיע לנו בדואר דוח מהמשרד לאיכות הסביבה, שזה לא בשליטתם ושהם רק ממלאים את תפקידם. גם לי אמרו שהייתי אמור לסגור את העסק בחצות. אני לא יודע אם הם הגיעו בגלל תלונות או הלשנות, מה שכן – אנחנו בקשר טוב מאוד עם השכנים. יש להם את מספרי הטלפון של בעלי העסקים, והם יכולים לשלוח לנו הודעה אם משהו מפריע להם. מהשכנים אין לנו תלונות. בכל אזור רחוב הנמל יש כמה שכנים בודדים, מעלינו יש רק משרדים. נראה לי שהפקחים החליטו להתנכל לעסקים פה, הם לא רוצים שנפרח. הרבה לקוחות ברחו לנו מפה לשוק תלפיות, שם ראש העיר נתנה יד חופשית לבעלי העסקים. אף אחד לא מדבר איתם על עוצמת דציבלים".

אמרת שהפקחים היו קצת אגרסיביים.

"הם איימו שיחרימו לי ציוד ושיסגרו לי את העסק. הם לוקחים את החוק לידיים בלי לקרוא את החוק".

בעליו של בר שלישי טוען כי "הפקחים הגיעו בגישה לא טובה. אם הם היו באים בגישה של לקראת העסק, זה לא היה מתפתח לדוח ולאיומים. מה שקרה אצלי זה שלקוחות ישבו בחוץ היו באווירה טובה, וכשהם ראו שפקחים נכנסו ויצאו פעמיים באותו ערב, זה הרס להם את האווירה והם התחילו להתווכח איתם. הפקחים טענו שהם הרגישו מאוימים והזמינו משטרה, וכך עמדה לה ניידת מול העסק ביחד עם הפקחים, וללקוחות כבר לא היה נעים לשבת. כולם ביקשו חשבון כדי ללכת הביתה. זה לא נעים, זה עושה שם לא טוב לעסק. גם לי אמרו שאקבל דוח בדואר, אבל לפני זה אמרו שאם אני לא רוצה לתת קבלה של העסק הם ידברו עם רישוי עסקים שיסגרו לי את העסק ל-30 יום. התחילו דיבורים לא יפים. אני בטוח שהעירייה לא רוצה לעשות בלגן לעסקים כי אנחנו חלק מההתפתחות של העיר התחתית. אנחנו חלק מהקיום של רחוב הנמל שלא היה הופך למוקד משיכה ללא הברים שפתחנו כאן. אני פה כבר שמונה שנים, ותמיד אלו היו השעות שבהן אנחנו עובדים. זה בר, לא מסעדה שעובדת עד 21:00. בר בלי מוזיקה זה כמו פיצה בלי גבינה". 

לפחות אמרו לך מה הסכום של הדוח?

"אני חושב שהדוח הוא על 730 שקל. אני רוצה להדגיש שאנחנו לטובת העיר ולא נגדה. אנחנו עושים טוב לעיר".

אגב, למסמך המדיניות מצורף לינק למפת מדיניות היתרי לילה מקוונת. אולי זה לא מפתיע, אבל הלינק הוסר למרות שהוא אמור להיות חלק בלתי נפרד מהמסמך. מבדיקה שערכנו עולה כי לא הובא מסמך תיקון המבטל החלטה קודמת.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מסמך המדיניות מאפשר הפעלת עסקים באזור המדובר עד לשעה 3:00 ואולם אוסר על השמעת מוזיקה אחרי השעה 24:00 בהתאם לחוק העזר העירוני, וזאת על מנת לשמור על איכות חיי הדיירים המתגוררים באזור. בליל שבת התקבלה תלונה בשעה 2:00 על רעש חריג של מוזיקה מעסקים הממוקמים סמוך לדירות מגורים, ובעקבות כך הגיעו הפקחים למקום וביקשו להפסיק את המוזיקה. בעלי העסקים סירבו לבקשה, ולדברי הפקחים הגיבו בהתלהמות, ובעקבות כך הוזמנה משטרה למקום ונרשמו דוחות בגין הפרת חוק העזר לחיפה מניעת רעש".

 

רחוב הנמל (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

רחוב הנמל (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לאמור את האמת

    כאשר מנהל אגף הפיקוח לא מכיר את הנוהלים ומעסיק פקחים בלי הנחיות ברורות, רק בית משפט יסגור את הבור

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שקורה במסעדות במושבה זה גועל נפש
    כל מסעדה השתלטה על יותר ויותר שטחי מדרכות
    מילאו את התקרות והקירות החיצוניים בתאורה וולגרית ומטרידה
    וכל המסעדות הפכו לחינגה עם מוזיקה רועשת עד 2 בלילה, חארקות של שאבב בדאווינים
    צריך שם תחנת משטרה ולהעלות את הארנונה למסעדות ב-200 אחוז

  3. מני

    ככה קליש מנסה למלא את החובות העצובים שהיא עשתה בחמש שנים האחרונות בגלל חזירותה

  4. מי

    גם את מקומות הבילוי קאליש רוצה לחסל….כאשר רוב הבעלים של מקומות אלה ערבים ולא מחויבים לסגור בתשעה באב הם קבלו קנסות ואיומים. לא די בכך אחרי שנים של בילוי ברחוב הנמל בערב דבת פתאום נלחו פקחים מוזר.שמנו לב ששותפיה הדתיים מכתיבים מדיניות..ראה גם בשכונות העיר על ריבוי ישיבות ובתי כנסת בבתי מגורים ואיומים על כנסיה בסטלה.לכי תעשי לביתך במקום להרוס את שהחל להרקם בעיר לפני שלא ניתן עוד לתקן

  5. איציק

    קאליש ההזויה שוב הוציאה את קלגסיה לעשות את העבודה המלוכלך,אבל לא נשאר לה עוד הרבה בבחירות הקרובות היא עפה קיביני מאט

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר