קרונועים חשמליים מתוצרת סימנס (צילום: רכבת ישראל)
קרונועים חשמליים מתוצרת סימנס (צילום: רכבת ישראל)

הרכבת תרכוש קרונות וקרונועים חשמליים ב-1.7 מיליארד יורו

דירקטוריון רכבת ישראל אישר את התוכנית לרכישת קרונות וקרונועים חשמליים שיוסיפו עוד כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי. הרכש כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום שחלקם מיועדים לנסיעה עם אופניים ו-81 קרונועים חשמליים מתוצרת סימנס. בקרוב יוכלו הרכבות להסיע יותר מ-1,000 נוסעים

פורסם בתאריך: 1.8.23 08:46

דירקטוריון רכבת ישראל בראשותו של עו"ד משה שמעוני אישר אתמול (שני) תוכנית להצטיידות רחבת היקף בקרונות ובקרונועים חשמליים. מטרותיה של תוכנית הרכש שהציגה הנהלת הרכבת בראשותו של המנכ"ל מיכאל מייקסנר הן שיפור השירות הרכבתי וטיפול בעומסי הנוסעים. אומדן שווי הרכש הוא כ-1.7 מיליארד יורו, והוא יבוצע בכפוף לאישור ועדת המכרזים של הרכבת וגורמי המדינה הרלוונטיים.

מהרכבת נמסר כי התוכנית נבנתה בהתאם למדיניותה של שרת התחבורה מירי רגב, שבמסגרתה נערכת הרכבת לגידול משמעותי במספר הנוסעים בעשורים הקרובים, ולעבודת מטה שרוכזה על ידי מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן. התוכנית תוקצבה ואושרה על ידי משרד האוצר.

הרכש שאושר כולל 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, ובהם גם קרונות מרוהטים באופן ייעודי לנסיעה עם אופניים. קרונות אלה יאפשרו להאריך את כל הרכבות מסוג זה לשמונה קרונות. כמו כן יירכשו 81 רכבות מסוג קרונועים חשמליים מתוצרת סימנס בתצורה של שישה קרונות לכל סט, אשר יאפשרו להאריך את רכבות ה-DDEMU משישה קרונות כיום ל-12 קרונות דבר שישפר את מסוגלות הנסועה של הרכבת ויקטין את גודש הנוסעים ואת הצפיפות ברכבות. נוסף על כך אושר רכש של ארבעה קטרים חשמליים מדגם TRAXX.

הקרונות והרכבות שיירכשו יוסיפו כ-22 מיליון מקומות ישיבה בחישוב שנתי, כך שניתן יהיה להפעיל רכבות שיסיעו יותר מ-1,000 נוסעים בישיבה ולהוציא משירות רכבות חד קומתיות בעלות קיבולת נמוכה יותר.

הקרונות הדו קומתיים האדומים מתוצרת אלסטום יצטרפו ל-580 קרונות מסוג זה הקיימים בצי. הקרונועים החשמליים מתוצרת סימנס יצטרפו ל-24 סטים הפעילים בצי זה כשנתיים ול-36 סטים נוספים שצפויים להתחיל להגיע לישראל במהלך השנה.

עוד נמסר מהרכבת כי במסגרת תהליך הקליטה של הקרונועים החשמליים, ולאחר שהתקבלו התייחסויות של הנוסעים ובוצעה עבודת מטה מקיפה, ישודרגו הקרונועים החדשים שיגיעו החל מסוף השנה – השולחנות יוגדלו ויותאמו לעבודה עם מחשב נייד, המושבים ישודרגו ויתווספו שקעי USB ושקעי 220 וולט. כמו כן אופיין קרון אופניים ייעודי שבו יוגדל מרווח הפנים ויותקנו מתקני עגינה לצד אמצעי בטיחות נוספים.

 

קרון דו קומתי מתוצרת אלסטום נפרק בנמל חיפה (צילום: רכבת ישראל)

קרון דו קומתי מתוצרת אלסטום נפרק בנמל חיפה (צילום: רכבת ישראל)

 

 

מייקסנר: "תוכנית הרכש מיועדת לתת מענה קרוב ואפקטיבי לגודש הקיים ברכבות ולאפשר שירות רכבתי ראוי במהלך הגידול בהיקפי הביקושים לשירות הרכבת. מדובר בנדבך נוסף לתוכנית הפיתוח בהיקף של כ-50 מיליארד שקל שאותה מובילה הרכבת ואשר כוללת מעבר לרכבות חשמליות חדישות וירוקות לסביבה, פיתוח מסילות חדשות ושדרוג מערכת האיתות".

שמעוני: "זוהי בשורה לנוסעים. אנחנו ממשיכים ליישם את ההחלטה של שרת התחבורה לחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות, ונערכים לשלב הבא בתוכנית שהוא להסיע את ישראל עם צי חדיש, חשמלי, ירוק ונקי לסביבה, אשר ישפר משמעותית את השירות הרכבתי בכל הארץ".

רגב: "זהו מהלך הצטיידות חסר תקדים של רכבת ישראל בהובלת משרד התחבורה, אשר כולל מאות קרונות חשמליים מתקדמים שיאפשרו להגדיל את מספר הנסיעות מ-70 מיליון בשנת 2019 לכ-105 מיליון בשנת 2025 ולכ-300 מיליון בשנת 2040. הרכש יסייע לרכבת ישראל להיערך לעידן החדש ולקווים החדשים שייפתחו בשנים הקרובות. מדובר בהגדלה של עשרות אחוזים בקיבולת הנוסעים, שתפחית את הצפיפות בשעות השיא ותשפר את השירות הרכבתי. ישראל עוברת לתחבורה ציבורית המבוססת על מערכות הסעת המונים מתקדמות של רכבות קלות וכבדות, ואת התוצאות נרגיש כולנו כבר בשנים הקרובות".

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. יעקב

    זה לא יעזור בכלום.
    כבר יותר מ20 שנה, שלרכבת יש ציוד, אבל כל הזמן יש הודעות על תקלות שונות ומשונות.
    דבר ראשון, יש להגיע לאפס תקלות ורק לאחר מכן, יש להשקיע בעוד ועוד ציוד.

  2. אריה

    העברת הרכבת להנעה חשמלית באמצעות כבלים הצמודים למסילה מאות קילומטרים, במקום הנעה עצמאית בדיזל, היא אסון לישראל. בזמן מלחמה שכמה תחנות לייצור חשמל ייפגעו – הרכבת תשותק ותהייה חסרת תועלת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר