הפשקווילים שנתלו הלילה בשכונות החרדיות בעיר
הפשקווילים שנתלו הלילה בשכונות החרדיות בעיר

"מבצע להצלת הדמוקרטיה": פוסטרים, גרפיטי ופשקווילים

במהלך הלילה תלו "חיפאים מודאגים" ברחבי העיר פוסטרים וריססו גרפיטי עם סיסמאות בגנותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בשכונות החרדיות הם הדביקו על לוחות המודעות פשקווילים שקוראים לציבור החרדי לצאת לעבוד, לשלם מסים, להתגייס לצבא ולשלב נשים בהנהגה

פורסם בתאריך: 10.8.23 12:40

סיירת של "חיפאים מודאגים" יצאה הלילה (בין רביעי לחמישי) למבצע שנועד לדבריהם להציל את הדמוקרטיה. הם תלו ברחבי העיר פוסטרים וריססו גרפיטי עם סיסמאות בגנותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. נוסף על כך הגיעו אנשי הקבוצה לשכונות חרדיות ולריכוזי אוכלוסייה חרדיים בנוה שאנן, ברמת ויז'ניץ ובשכונת ויז'ניץ, והדביקו על לוחות המודעות השכונתיים פשקווילים שקוראים לציבור החרדי לצאת לעבוד, לשלם מסים, להתגייס לצבא ולשלב נשים בהנהגה.

בפשקוויל אחד, מתחת לכותרת "אזהרה חמורה", נכתב: "זה עשרות שנים נקרע עם ישראל מבפנים בסוגיות השוויון בנטל. הפערים בחברה כיום אדירים הם מאי פעם. צא ולמד שדווקא בימים קשים אלו בחרו סיעות אגודת ישראל ויהדות התורה להגיש הצעת חוק להשוות את זכויותיהם של הלומדים תורה לאלו של המשרתים בצבא. בושה! חכמינו זיכרונם לברכה ידעו לדרוש מהציבור היהודי לשלב בין לימוד תורה לעיסוק במלאכה. כיום, כשנגדנו קמים שונאינו, קל וחומר שחובת הגיוס היא חובה ברורה שנדרשת מבחינת התורה עצמה. היזהרו פן תקרעו את החברה הישראלית לבלתי שוב".

 

פשקוויל שנתלה בשכונות חרדיות בחיפה

פשקוויל שנתלה בשכונות חרדיות בחיפה

 

 

"גילוי דעת ומחאה על חילול ה'", נכתב בפשקוויל השני, "המפלגות החרדיות אשר יתהלכון ועדיין לא נפקחו עיניהם, לקח לא למדו ולא השכילו לראות שככל שמתקרבים אנו לזמני ביאת משיח. הרי שעל מעמד האשה להשתנות והיה אור הלבנה כאור החמה. על הנשים להרבות אף הן בלימודי תורה, כולל דינים והלכות, ואף אסור בתכלית האיסור בתירוצי צניעות אשר עבר זמנם למנוע מנשים לקחת חלק במועצות עירוניות או במפלגות, שהרי הן מוסריות ונבונות וחזקות ויש הרבה שבכוחן לעשות. על הסיעות החרדיות לשלב נשים יראות שמים בבחירות לעירייה".

הפשקוויל השלישי מדבר על החשיבות הגיוס לצבא: "זעקה גדולה ומרה. מי שחוכמתו מרובה ממעשיו, אין חוכמתו מתקיימת. דומה הוא לאילן שענפיו מרובים ושורשיו מועטין. מאז ומעולם שילבו בני ישראל תורה ומלאכה והרי אמרו חז"ל 'וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטילה וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות'. על החרדים להתגייס לצבא במסגרות מתאימות להם. לא להתגייס היא פעולה לא מוסרית שיש בה חילול הקודש של ממש. והצעירים החרדים, אם ילמדו תורת אלוקים שיש בה אור גדול ובהשגחת הרבנים, לא יתקלקלו בצבא. זהו צורך השעה".

על כל הפשקווילים חתומים "חיפאים מודאגים".

 

גרפיטי ופוסטרים הודבקו הלילה על ידי אנשי המחאה בחיפה

גרפיטי ופוסטרים שהודבקו על ידי אנשי המחאה בחיפה

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין שלבני בריתם הערבים הם לא קוראים להתגייס ולשלם מסים

  2. שוד

    עבודה מעולה. צריך למחות. דיקטטורה לא תעבור. חרדים שיתחילו לפרנס את עצמם

  3. דואגים למגזר החילוני - לא מצביעים למי שמחזר אחרי הקול החרדי

    אביהו האן היחיד שמצהיר מפורשות שהוא ידאג למגזר החילוני
    במצב שבו הייצוג החרדי-דתי במועצת העיר הוכפל ויש סגן ראש עיר חרדי אנחנו חייבים ראש עיר
    שלא יהיה בכיסי החרדים וזה רק אביהו. כל השאר מחזרים אחריהם. חילונים תצביעו לחילונים.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר