טלי אופיר ז"ל (מימין) ובת דודתה אפרת מקס
טלי אופיר ז"ל (מימין) ובת דודתה אפרת מקס

אחרי 18 שנות מאבק, טלי סדרה לי נכנעה לסרטן

טלי אופיר, אשר מוכרת בחיפה כ"טלי סידרה לי", הלכה לעולמה הלילה בגיל 55 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. את השבוע האחרון היא הקדישה לפרידה מבני משפחתה ומחבריה הרבים. רק לאחר שהאורחים האחרונים, זוג חברים המתגוררים בארצות הברית, הגיעו להיפרד ממנה, היא נשמה את נשימתה האחרונה

פורסם בתאריך: 14.8.23 15:53

את השבוע האחרון בחייה הקדישה טלי אופיר לפרידה מבני משפחתה הענפה ומחבריה הרבים. אופיר בת ה-55 עצמה את עיניה בפעם האחרונה הלילה (בין ראשון לשני) רק לאחר שהאורחים האחרונים, זוג חברים המתגוררים בארצות הברית, הגיעו להיפרד ממנה. לצדה שהתה בתה היחידה יובל לרר, שרק לפני חודש חגגה יום הולדת 22.

בחיפה היא מוכרת כ"טלי סידרה לי" – שם העסק שלה לארגון, לסידור ולהלבשת הבית, שאותו היא פתחה בדיוק כשהסרטן התנחל לראשונה בגופה. 

"אין אנשים כמוה, אין אשת סוד כמוה", מספרת אפרת מקס, בת דודתה של אופיר, "זו בחורה שנלחמה בשביל כולם, עזרה לכולם ואין אחד שלא התאהב בה. במשך 18 שנה היא נלחמה כמו לביאה במחלה הארורה. היא כל הזמן עברה ניתוחים, אף פעם בכל השנים האלה לא היתה לה רגיעה. היא נכנסה ויצאה מבתי החולים, נלחמנו ביחד איתה כדי שהיא תקבל טיפול ביולוגי, המשפחה עמדה לצדה ועזרנו ככל האפשר. עברנו כולנו שנים של מלחמות עבורה".

 

 

הייתן קרובות?

"עליזה, אמא של טלי, היא אחותו הבכורה של אבי. בגלל הפרשי השנים ביניהם, טלי גדלה למעשה כמו אחותו של אבא שלי שהוא צעיר יחסית. גם הוא חולה בסרטן והיא תמיד תמכה בו והיתה אשת סודו. לא בגלל שהיא בת דודה שלי, אבל היא היתה משהו נדיר. בשבת האחרונה נפרדתי ממנה, ידענו שזה הסוף, אמרתי לה שבנות דודות כמוה זה אחת למיליון ושזכיתי בה. היא חברת אמת, היו לה המון חברות. היא תמיד דאגה לכולם, תמיד היה אכפת לה. עד שהיא לא נפרדה מכולם היא לא הרפתה. במשך שבוע היתה עלייה לרגל אליה הביתה כי היא פשוט רצתה להיפרד מכולם. את הנשימה האחרונה היא שמרה לזוג חברים שלה מארצות הברית שבאו לפה במיוחד. הם נפרדו ממנה אתמול, ואז היא הרפתה ונפטרה. השעה היתה 1:20 בלילה, וב-3:00 האמבולנס לקח אותה. היא ממש סבלה כבר".

באיזשהו מקום יש נחמה על כך שהיא הפסיקה לסבול?

"זה בדיוק מה שאמרתי עכשיו לבתה יובל ש'אמא תמיד תשמור ותגן עלייך מלמעלה, אבל כולנו יודעים שהיא ממש סבלה וביקשה די'. עליזה, דודה שלי, בדיוק סיפרה לנו שטלי אמרה לה שהיא יודעת כמה כואב לאבד ילד, היא גם אמא, אבל שהיא ממש סובלת".

כמה עצב.

"ממש. לפני שבועיים היא התקשרה לאבא שלי שהיה בטיפול בבית חולים כדי להגיד לו 'דוד אלי, אני אוהבת אותך, אני הרמתי ידיים. אני לא רוצה יותר טיפולים, קשה לי'. ידענו שברגע שהיא תרים ידיים זה יהיה הסוף. אחות נוספת של אבא שלי ושל אמא שלה נפטרה לפני שבועיים, ועכשיו טלי הלכה. לפני שבועיים אמא שלה קמה משבעה, ועכשיו היא תשב שבעה על הבת שלה. טלי נלחמה להיקבר בקבר הצמוד לאבא שלה מאיר. הפכנו עולמות כדי שהיא תיקבר צמוד אליו בעין כרמל. היא לא היתה מוכנה לוותר על כך, ואמא שלה חתמה על ייפוי כוח נוטריוני שהיא מוותרת על קבורה ליד בעלה והעבירה את הזכות לבתה".

ההלוויה תיערך מחר (שלישי) בשעה 16:00 בבית העלמין בעין כרמל. השבעה תתקיים בבית משפחת אופיר ברחוב קדימה 29.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. עופר

    לא הכרתי אותה אבל עושה רושם שהייתה אדם טוב. כמה שזה בנאלי לומר את זה, כמה שהרפואה מתקדמת היא עדיין לא מצאה תרופה למחלה הארורה. יהי זיכרה ברוך.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר