החניון של המכון לחקר ימים ואגמים עם השלט המכוסה (צילום: בועז כהן)
החניון של המכון לחקר ימים ואגמים עם השלט המכוסה (צילום: בועז כהן)

בשורה לציבור: חניון המכון לחקר ימים ואגמים ייפתח בסופי שבוע

בעקבות תביעה שהגישה עיריית חיפה נגד המכון לחקר ימים ואגמים ייפתח החניון של המכון לציבור הרחב בסופי שבוע ובשעות הערב והלילה. בכתב התביעה נטען כי "ב'השתלטות זוחלת' החל המכון לתפוס תפיסה ייחודית בשטח ונהנה משטחים שבבעלות התובעת מבלי לשלם עבורם דמי שימוש ראויים"

פורסם בתאריך: 15.8.23 13:33

חניון המכון לחקר ימים ואגמים ייפתח לציבור הרחב בסופי שבוע ובשעות הערב והלילה בעקבות תביעה שהגישה עיריית חיפה נגד המכון לבית משפט השלום.

בחודש יוני הגישה העירייה תביעה נגד המכון בדרישה לסלק את ידיו מחלקת מקרקעין שמשתרעת על פני שטח של 8,186 מ"ר בתל שקמונה, כלומר מהחניון המשמש את עובדי המכון ולא ניתן להיכנס אליו. נוסף על כך ביקשה העירייה מבית המשפט לפסוק לזכותה דמי שימוש בסך של 2.5 מיליון שקל עד למועד הסילוק בפועל.

העירייה טענה כי היא בעלת זכות הבעלות במקרקעין וכי המכון מחזיק ועושה שימוש "ללא כל זכות בדין ו/או ללא הרשאה בשטח המקרקעין".

בכתב התביעה נטען כי מבנה המכון "נבנה כל כולו על שטח המצוי בבעלות מדינת ישראל. במהלך השנים, ב'השתלטות זוחלת', החלה הנתבעת (המכון לחקר ימים ואגמים (ב"כ) לתפוס תפיסה ייחודית ולעשות שימוש ייחודי בשטחים נוספים, לרבות במקרקעין נשוא התובענה. הנתבעת גידרה חלק משטח המקרקעין בצדו הצפוני, ובהמשך הקימה עליו מבנים ללא ההיתרים הנדרשים בהתאם לדין ותוך שהיא נהנית משטחים שבבעלות התובעת מבלי לשלם עבורם דמי שימוש ראויים. בנוסף, הנתבעת עושה הלכה למעשה שימוש ייחודי בשטח המקרקעין המהווה חניון ציבורי, תוך שהציבה בפתחו שער שעליו צוין כי מדובר בשטח פרטי. התובעת פנתה אל הנתבעת בדרישה לסילוק ידה מהשטחים שבבעלות התובעת ולשלם דמי שימוש ראויים, אך נענתה בשלילה".

 

 

עוד נכתב בתביעה כי "חלקו הדרומי של המקרקעין הוא חניון ציבורי, אך הנתבעת עושה בחניון זה כבשלה והציבה בפתחו שער שעליו צוין כי מדובר בשטח פרטי, באופן אשר יוצר כלפי הציבור מצג של שטח פרטי. מאז הוקם המכון ובשנים שלאחר מכן, מדובר היה באזור לא מפותח והלכה למעשה לא נגיש לציבור הרחב. במהלך השנים האחרונות ביצעה התובעת פעילויות פיתוח באזור, אשר כללו בין היתר הקמה והרחבה של הטיילת לאורך חוף הים וסלילת שבילי אופניים, והכל בראי של פיתוח אזורי פנאי, ספורט ונופש לרווחת התושבים והמבקרים. כנגזרת מכך מגיעים כיום לאזור אלפי מבקרים בכל ימי השבוע בכלל ובסופי השבוע בפרט. לאור האמור נדרשת העירייה להרחיב את מספר החניות הקיימות באזור לכלל הציבור לטובת תושבי העיר ומבקריה. חסימת שטחי החניון על ידי הנתבעת ויצירת מצג של שטח פרטי מביאות לעומס ולסיכון תחבורתי באזור. תחת שהמבקרים יוכלו להחנות את רכביהם בחניון הציבורי במקרקעין נשוא התביעה המצוי בבעלות התובעת, הם נאלצים לחנות את רכביהם בצד הכביש, שהוא צר ממילא".

ב-7 באוגוסט התקיים דיון בעניין בפני השופט אחסאן כנעאן, ולאחר שהצדדים הגיעו להסכמות הוחלט כי "המשיבה מתחייבת לא לחסום את הכניסה לחניון ותכסה את השילוט הקיים במקום המציין כי אין כניסה לחניון המהווה שטח פרטי, וזאת במהלך סופי השבוע וכן בשעות 18:00 עד 6:00 ועד 30 באוקטובר, אלא אם יוסכם אחרת בין הצדדים, וכל זאת כל עוד לא תיגרם למשיבה פגיעה מהותית באפשרות עובדי המכון להמשיך ולהחנות בחניון כפי שנעשה בעבר, וכן יתאפשר למשיבה מעבר חופשי בדרך התפעולית. כדי להגשים את ההסכמה תדאג העירייה לאכוף את חוקי החניה בחניון ולא תאפשר חניות ארוכות טווח, בדומה להסדר התנועה המאושר בחניון חוף הכרמל (איסור חניה בשעות 4:00-2:00".

עוד נכתב בהחלטה כי "למשיבה יינתן שיקול דעת לסגור את שער החניון במקרה שבו תיגרם לה פגיעה מהותית במקומות החניה או במעבר לדרך התפעולית, תוך שבמקביל יפנו הצדדים לבית המשפט בבקשה לדיון דחוף". כמו כן נקבע כי "העירייה תציב שילוט זמני באזורי החניון בהתאם להסכמות".

 

החניון של המכון לחקר ימים ואגמים (צילום: בועז כהן)

החניון של המכון לחקר ימים ואגמים (צילום: בועז כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. החופים הופכים לחניונים.

    זאת הבשורה?? הבשורה צריכה להיות סגירת החניון הזה לצמיתות וצירוף השטח לחוף. ביטול חניות בכביש הזה. והגעה למכון ולחוף בשאטל חופים בלבד כדי למנוע פקקים והרס הים על ידי חניונים. זאת בשורה.. לו יהי

  2. הרס וחורבן

    בשורה ???
    חחחחחחחחחחלחחחלחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  3. עמרי

    200 אנשים מנסים להגיע לחניון עם רכב בגלל הכתבה הזאת
    מה שעשיתם יגרום עוד לרצח אנשים בקושי יכולים להסתובב בקצה הכביש שם
    צעקות ומכות. תבטלו את כל החנייה בקצה הכביש גם פגעתם בטיילת הולכי הרגל אנשים עולים עליה לחנות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר