הצב הענק שניצל (צילום: דוברות עיריית חיפה)
הצב הענק שניצל (צילום: דוברות עיריית חיפה)

מצילים בחוף נאות הצילו צב ים ענק שנפגע בראשו

צוות תחנת ההצלה בחוף נאות זיהה צב ים במצוקה בעומק הים. המצילים יצאו על גבי אופנוע ים וחסקה אל עבר הצב, וכשהגיעו אליו הבחינו שהוא פגוע בראשו. המצילים הצליחו להוציא את הצב הענק אל החוף והזעיקו למקום פקחים של רשות הטבע והגנים, שאספו אותו להמשך טיפול

פורסם בתאריך: 23.8.23 16:45

מצילים בתחנת ההצלה בחוף נאות הצילו היום (רביעי) צב ים ענק פצוע. אחר הצהריים זיהה צוות התחנה, בניהולו של מאיר קדוש, צב ים במצוקה בעומק הים. המצילים יצאו על גבי אופנוע ים וחסקה אל עבר הצב, וכשהגיעו אליו הבחינו כי הוא פגוע בראשו. המצילים הצליחו להוציא את הצב הענק אל החוף והזעיקו למקום פקחים של רשות הטבע והגנים (רט"ג), שהגיעו לחוף תוך זמן קצר ואספו את הצב להמשך טיפול.

פקח היחידה הימית ברט"ג שי קבסה: "פעם אחר פעם ניצלים חייהם של צבים בזכות ערנותם של המצילים. חשוב מאוד להזכיר כי אין להשיב את הצב למים או להסיר עצמאית את הרשת שבה הוא הסתבך בשל חשש לזיהום מהסרה לא נכונה שיכול לגרום לנמק ואף למוות. המצילים פעלו נכון, דיווחו למוקד רט"ג ואפשרו לנו להעניק טיפול מציל חיים לצב, בתקווה שנוכל להשיבו לים בהמשך".

מרט"ג נמסר כי יש לשים לב לצבי ים פצועים שנפלטו לחוף או שצפים בים ולדווח מיד למוקד רט"ג בטלפון 3639*. יש להישאר עם הצב עד הגעתו של פקח או מתנדב או להביא את הצב למרכז ההצלה לאחר הדיווח. אם הצב מסובך בפסולת, אין להסיר את הפסולת ואין לשחרר את הצב בחזרה לים. יש להביא את הצב לטיפול רפואי במרכז ההצלה עם הפסולת כפי שהוא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר