תקרת המבנה שהושחתה
תקרת המבנה שהושחתה

מי חילל את קברו של האמורא רבי אבדימי דמן חיפה?

שני אלמונים הגיעו לקברו של האמורא הקדוש אבדימי דמן חיפה והשחיתו את תקרת הגבס הדקורטיבית באולמות התפילה של הגברים והנשים. בעמותת והחי יתן אל לבו שמפעילה את המקום טוענים כי אדם שצורת התקרה אינה מוצאת חן בעיניו "שלח בריונים להרוס ולהשחית מכל הבא ליד"

פורסם בתאריך: 31.8.23 07:56

ביום שני בערב הגיעו השחיתו שני אלמונים את תקרת הגבס הדקורטיבית מעל קברו של האמורא הקדוש אבדימי דמן חיפה ובאולמות התפילה של הגברים והנשים.

הקבר שוכן בתוך מבנה עתיק שנבנה לפני כ-150 שנה, אז נטמן במקום רבי אלתר יוסף מראדוביץ', וקבורים בו גדולי עולם ובראשם האמורא הקדוש רבי אבדימי דמן חיפה, שמהווה אתר עלייה לרגל אשר אותו פוקדים מתפללים מכל המגזרים במשך כל ימות השנה. במשך שנים רבות היה המקום מוזנח, אך לפני שנים אחדות לקחה על עצמה עמותת והחי יתן אל לבו, בשליחות רבני חיפה ובנאמנות בית הדין הרבני, לשקם את המקום ואת בית העלמין הישן הצמוד לו.

בעמותה טוענים כי "בשנה האחרונה קם אדם שאינו מתגורר במקום ומאנשי דלא מעלי, אשר החליט כי צורת התקרה אינה מוצאת חן בעיניו וגורמת לו תחושה לא נעימה – כך לטענתו. הוא לא בחל בכל דרך של הטרדה כלפי רבנים נכבדים מכל רחבי הארץ ואישי ציבור, תוך שהוא מטריד בגסות רוח ומהלך אימים כי לא יפסיק להטרידם עד אשר ייכנעו לתכתיביו".

 

מבנה הקבר לפני ההשחתה

מבנה הקבר לפני ההשחתה

 

 

לדבריהם, "רבנים משורות כותל המזרח של עולם התורה שבאו לראות על מה הם מוטרדים הגיבו בהתפלאות כי אין שום בעיה של נראות בתקרת הציון הקדוש בחיפה וניסו להניע את הגורם המטריד להפסיק את מעשיו. האיש, שראה שאין אף אחד משים לב לבקשתו, שלח בריונים להרוס ולהשחית מכל הבא ליד. נזק של עשרות אלפי שקלים נגרם במקום ללא כל צורך".

בעמותה אומרים כי הם העבירו למשטרה את התיעוד מהאירוע, ובו "נראים אותם גורמים אלימים דורכים בביזיון על קברי הצדיקים ומשחיתים מכל הבא ליד". ביום שלישי הגיעו למקום חוקרים מהמשטרה, ולפי העמותה "משטרת ישראל גבתה עדויות, ומהמקום נלקחו חומרים רבים המתעדים את מהלך ההשחתה ואת הגורמים שפעלו בשטח".

מהעמותה נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "נאמני בית הדין הרבני מעמותת והחי יתן אל לבו הביעו כאב רב על עוגמת הנפש העצומה כתוצאה מההתנהגות הבריונית, והודיעו באמצעות היועץ המשפטי של העמותה כי הנאמנים לא ישקטו עד אשר העומדים מאחורי המעשה הנפשע יועמדו לדין. לא יעלה על הדעת להכניע דעת תורה ולשנות הלכה בישראל תחת טרור, הטרדות, איומי אלימות ומעשי ונדליזם".

 

אחד מהאנשים שנטען כי חיללו את הקבר

אחד מהאנשים שנטען כי חיללו את הקבר

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מלחמות החצרות. הגיע הזמן להבריח אותם מישראל בכל האמצעים

    הטירוף החרדי בשיאו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר