הרב הראשי לישראל דוד לאו, מיכי אלפר ומנחם קפלן (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הרב הראשי לישראל דוד לאו, מיכי אלפר ומנחם קפלן (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הרב הראשי שלח מכתב פיוס לראשי כנסיית סטלה מאריס

במכתב ששלח הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו לאב המנזר ג'ין גוזף ברגרה בעקבות האירועים שהתרחשו במקום בשבועות האחרונים נכתב: "אני מגנה בכל תוקף פגיעה באנשי דת בפרט ובכל אדם בכלל רק בשל אמונתו". יוזמי המכתב הם מ"מ ראש העיר מיכי אלפר וחבר המועצה מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב

פורסם בתאריך: 6.9.23 08:02

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שלח מכתב פיוס לאב מנזר סטלה מאריס ג'ין גוזף ברגרה בעקבות ההתרחשויות שאירעו בשבועות האחרונים במתחם הכנסייה והמנזר כאשר חרדים מהפלג של הרב ברלנד הגיעו בכמה הזדמנויות להתפלל במקום בטענה כי זהו מקום קבורתו של אלישע הנביא. את שליחת המכתב יזמו נציגי סיעת דגל לתושב בחיפה – סגן ומ"מ ראש העיר מיכי אלפר וחבר מועצת העיר מנחם קפלן, שביקשו לחדד את ההתנערות של הציבור האמוני בחיפה מהנעשה במתחם.

"שמעתי שבעת האחרונה מתנהל מאבק בתחום המנזר בסטלה מאריס. אמנם פרטי הדברים אינם ידועים לי, אך ביחס לעקרונות ההתנהלות אני מוצא לנכון להביע את דעתי", כתב הרב לאו, "אני מגנה בכל תוקף פגיעה באנשי דת בפרט ובכל אדם בכלל רק בשל אמונתו. במשך ההיסטוריה הדת היהודית נפגעה יותר מכל דת אחרת בגלל אמונתה, וזה מחייב אותנו ביתר שאת לעמוד על כך שאסור לנקוט שום פעולה שיש בה אלימות".

 

 

עוד כתב הרב הראשי כי "חובה על כולם לשמור על כבוד האחר, ואיסור חמור הוא לפגוע ברכוש זולתו, וחס ושלום לפגוע במנהגי הדת ובמנהיגי הדת של אחרים. חובה על כל בני אנוש לכבד אחד את השני ולנהוג באופן ראוי כלפי כל בני אנוש. יש לנו כלל ביהדות – 'מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך'".

את מכתבו סיים הרב לאו בתקווה כי הרשויות ימצו את הדין עם המתפללים הקיצוניים ובשליחת מסר של פיוס ושלום: "אני מניח שפניתם לרשויות האמונות על שמירת החוק כדי שיענישו את מי שעשה את הדברים הרעים הללו. נישא תפילה למרום שנזכה לחיות בעולם של שלום, עולם שבו יתקיימו דברי הנביא 'וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות', ימים של שלום ושקט לכל יושבי תבל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. להוריד את הדגלים

    בנתיים הם תלו בסטלה מאריס דגלים שלהם במקום דגלי ישראל
    הגיע זמן להוריד להם את הדגלים ולהפסיק להתרפס בפני הבריונים האלימים שחד"ש מנסה לחמם פוליטית לצרכי בחירות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר