משה (שיקו) זאנה (צילום: אבישג שאר ישוב)
משה (שיקו) זאנה (צילום: אבישג שאר ישוב)

משה זאנה מהקריות נבחר למנכ"ל רכבת ישראל

משה (שיקו) זאנה הוא בן להורים ניצולי שואה מתוניסיה. הוא גדל על התפר שבין קרית חיים לקרית ביאליק וידוע כאוהד הפועל חיפה. מאחוריו שירות של עשרות שנים בחיל הים, שממנו הוא השתחרר בדרגת תת אלוף. בתפקידו האחרון שימש זאנה מנכ"ל נמל אשדוד

פורסם בתאריך: 15.9.23 09:27

משה (שיקו) זאנה נבחר אתמול (חמישי) לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל על ידי דירקטוריון החברה. המינוי טעון עדיין את אישורה של שרת התחבורה מירי רגב והשר האחראי על רשות החברות הממשלתיות דוד אמסלם, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת המינויים הבכירים.

זאנה הוא בן להורים ניצולי שואה מתוניסיה. הוא גדל על התפר שבין קרית חיים לקרית ביאליק וידוע כאוהד הפועל חיפה. הוא למד באורט קרית ביאליק במגמת מכניקה והתגייס לחיל הים בשנת 1983. זאנה השלים קורס חובלים, הוסמך כקצין מכונות ושירת על סיפון "אח"י מבטח", בין השאר בעת הטבעת אוניית המחבלים "אטבירוס" שהיתה בדרכה לפיגוע בתל אביב. במהלך שירותו הוא הדריך בקורס חובלים, ולאחר מכן יצא ללימודים בטכניון, שם סיים תואר ראשון ותואר שני בהנדסת מערכות ומכונות. לאחר לימודיו הוא שימש מפקד הפלגה הטכנית של שייטת 13 ומפקד הפלגה הטכנית של הסטי"לים והצוללות בבסיס חיפה, ואחר כך שירת כראש מחלקת הלוגיסטיקה של חיל הים. בשנת 2011 הוא מונה לראש מספן הציוד בחיל.

 

 

כשהשתחרר מצה"ל בדרגת תת אלוף שימש זאנה סמנכ"ל בכיר בחברת זוקו שילובים המספקת ציוד מכני הנדסי לתעשייה. בנובמבר 2019 הוא מונה למנכ"ל נמל אשדוד – תפקיד שממנו התפטר ביוני 2022 בשל סכסוך עם הדירקטוריון. 

זאנה נבחר למנכ"ל רכבת ישראל לאחר התפטרותו של מיכאל מייקסנר במאי האחרון, ארבע שנים לאחר כניסתו לתפקיד המנכ"ל ושנה בלבד לפני סיום כהונתו. בדרך לתפקיד גבר זאנה על מועמדים כמו ראש מערך הכבאות לשעבר טפסר דדי שמחי וסמנכ"ל התשתיות של רכבת ישראל היום מיכאל כהן. 

זאנה בחר לא להגיב עד שהמינוי יאושר באופן סופי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר