שיירת האופנועים בכיכר זיו בערב יום כיפור (צילום: אורלי דרורי לוי)
שיירת האופנועים בכיכר זיו בערב יום כיפור (צילום: אורלי דרורי לוי)

"הם היו בני מיעוטים רעולי פנים. זה היה פחד אלוהים"

בערב יום הכיפורים הגיעה חבורה של עשרות רוכבי אופנוע ערבים לנוה שאנן, נסעו בפראות, צפרו, גרמו לרעש וקראו קריאות נגד יהודים. תושבת השכונה אורלי לוי דרורי: "הם התקרבו אלינו עם תנועות ידיים מאיימות. חלקם היו בלי לוחיות רישוי. הם נסעו לתוך קבוצות של ילדים ועברו ביניהם במהירות מופרזת". ואיפה היתה המשטרה? שאלה טובה

פורסם בתאריך: 26.9.23 08:38

אירוע מכוער ומתריס התרחש בערב יום הכיפורים בנוה שאנן כאשר קבוצה גדולה של עשרות צעירים ערבים רכבו על אופנועים ברחבי השכונה, צפרו, גרמו לרעש וקראו קריאות נגד יהודים.

תושבת השכונה אורלי לוי דרורי היתה בין תושבי השכונה שהיו עדים למקרה. "בערב יום כיפור, בשעה 21:26 בדיוק, הם נסעו מכיוון רחוב טרומפלדור, הגיעו למרכז זיו, צפרו וצעקו. הם היו כולם בני מיעוטים רעולי פנים וחבשו מסיכות. זה היה פחד אלוהים. הם התקרבו אלינו עם תנועות ידיים מאיימות. חלקם היו בלי לוחיות רישוי וחלקם עם לוחיות רישוי מקומטות כדי שלא יהיה אפשר לזהות אותם. הם נסעו לתוך קבוצות של ילדים ועברו ביניהם במהירות מופרזת. המקום הזה מצולם, המשטרה יכולה לבדוק את הצילומים. אחרי שהקבוצה הגדולה נסעה משם ברכיבה פרועה הגיעו עוד טפטופים של רוכבים נוספים, שגם הם נסעו במהירות מופרזת וקראו קריאות וצעקות בערבית. לפני כן הם היו בכיכר ברחוב טבנקין ושכונות נוספות באין מפריע. לא היה מי שחשב שצריך לעצור אותם. איפה משטרת ישראל?".

לדבריה של לוי דרורי, "הם היו בני מיעוטים, ולדעתי הם לא חיפאים. עם תושבי חיפה הערבים אנחנו ביחסים מצוינים. נוה שאנן היא שכונה של דו קיום. מה שמטריד בכל הסיפור הזה הוא שהתקשרתי למשטרה, אמרו לי שכבר התקשרו אליהם בעניין הזה כמה שניות לפני כן וש'אנחנו לא קוסמים, ערב טוב לך', וסגרו לי את הטלפון. באלה המילים. כנראה שהם לא מבינים את תפקידם. זה היה אבסורד".

לוי דרורי מוסיפה: "זו הפעם הראשונה ביום כיפור שבה שלחתי הודעה לאנשים וכתבתי להם 'תשמרו על הילדים שלכם'. העליתי גם פוסטים בפייסבוק כי מבחינתי זה פיקוח נפש. לעוברים ושבים נשקפה סכנה, והמטרה היתה התרסה, להכניס אצבע לעין ליהודים. בכל שנה היו עוברות בשכונה ניידות משטרה ופיקוח עירוני, וזו השנה הראשונה שבה לא ראיתי ניידות על הכבישים. אתה מתחיל להרגיש שאתה במערב הפרוע. מה חשבנו, שהדברים האלה יישארו מחוץ לשטחי העיר? זה היה רק עניין של זמן. אנחנו צריכים להרגיש ביטחון ברחובות, ואם אין ביטחון אז כל מה שאנחנו עושים לא שווה כלום. הביטחון האישי הוא מעל הכל. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע".

 

 

יו"ר ועד נוה שאנן יעקב שטרית עודכן במה שהתרחש בשכונה במהלך החג. "כשחברי מועצת העיר עסוקים במשך כל הקדנציה במריבות ובסכסוכים בינם לבין עצמם ולא בטובתם ובצורכיהם של תושבי העיר, אין פלא שהביטחון האישי מתדרדר ואיש הישר בעיניו יעשה. ההפרעה לתושבי העיר והתרסה כלפיהם בערב כיפור מצטרפות לתופעת הכאוס בכבישים והרכבים המשופרים, ומשטרת חיפה והפיקוח העירוני מתגלים במערומיהם. צר לי שהביטחון האישי בעיר נמצא בשפל המדרגה".

יו"ר רשימת הליכוד למועצת העיר יניב בן שושן מסר בעקבות האירוע: "הרמיסה ברגל גסה את יום הכיפורים, היום הקדוש ביותר ליהודים, על ידי קבוצת עבריינים בני מיעוטים לא תתקבל בסלחנות ובהבנה. מי שדורש כבוד אבל לא יודע לכבד את שכניו היהודים, שלא יתפלא שהם לא יכבדו אותו במועדים הקדושים לו. רשימת הליכוד בראשותי תפעל להחיל צביון יהודי וציוני בכל רחבי חיפה, בדיוק כפי שהיה כאן בימים עברו. נדאג שבכל כניסה לעיר ובכל שכונה יהיו סממנים יהודיים וציוניים שלא יותירו לאויבנו מקום לדמיון. נפעל גם נגד ניסיונות האנרכיסטים מהשמאל לחלל את יום הכיפורים ולפגוע בחופש הדת והפולחן שלנו. מי שפגע כך בקודשי עם ישראל צריך לשלם על מעשיו".

אבראהים גטאס אשר מתמודד לראשות העיר: "כמי שמאמין שחיפה היא עיר של כל תושביה, אני מגנה כל פעולה שמטרתה היא לפגוע ברגשות האחר ובחופש הדת והפולחן. לבוא באופנועים רעשניים ולנסוע בשכונות יהודיות ביום כיפור – החג החשוב ליהודים – זאת פועלה מיותרת שמטרה היא רק להרגיז ואין בה שום תועלת, בדיוק כפי שהפרובוקציה של החסידים שהגיעו למנזר הכרמליטים היא התנחלות הגרעין התורני בשכונות ערביות. מדובר בהמשך של פעולות אלימות שמתרחשות כל יום. מי שחשב שאלימות תישאר רק בגטו הערבי קיבל ביום כיפור את ההוכחה שזה לא המצב. כאשר משטרת ישראל מתעלמת מאלימות ומרציחות בחברה הערבית, ביום כיפור העבריינים נוסעים ברחובות העיר באין מפריע. מי שמונע תקציבים מחינוך איכותי בחברה הערבית מקבל את הנערים הפורעים ברחובות העיר ביום כיפור. לכן, כראש עיר ערבי אפעל ביד קשה נגד הפשיעה ואפעל להענקת תקציבים לחינוך איכותי לילדנו. רק חינוך איכותי של ערכים דמוקרטיים וכיבוד האחר יביאו להפסקת האלימות והגזענות, כל השאר זה דיבורים או גזענות. אנחנו מבקשים קיום בשיוויון ולא דו קיום אשר מקדש את ההפרדה במקום את הביחד".

יו"ר רשימת חד"ש למועצת העיר רג'א זעאתרה: "אני מגנה בתוקף את מופע האימים המכוער שהיה בערב יום כיפור, של עשרות אופנועים מרעישים שהשתוללו בעיר והפרו את ביטחונם ואת שלוותם של אלפי חיפאים, יהודים וערבים כאחד. לא ייתכן שכמה עשרות עבריינים, יהיו אשר יהיו, יסתובבו ברחבי העיר, לרבות בשכונות ערביות ומעורבות, תוך נהיגה פראית שמסכנת את שלום הציבור, ובעיקר תוך חוסר כבוד ליום זה עבור התושבים היהודים. אני מפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה שאינה עושה מספיק כדי לבלום את התופעה המכוערת שהולכת ומתגברת ברחובות העיר בשנים האחרונות – אותה אוזלת יד שאנו רואים בהתמודדות המשטרה עם מקרי הרצח בחברה הערבית בכלל ובחיפה בפרט. אני מגנה את הניסיונות לעלות טרמפ על תופעה זו כדי להסית, להכליל ולהאשים ציבור שלם שמונה רבבות תושבי העיר הערבים שומרי חוק במעלליהם של קומץ פרחחים, שככל הנראה אינם תושבי חיפה בכלל. אני קורא למשטרה לאכוף את החוק ולבוא חשבון עם מפריו, ולמנהיגי הציבור לנהוג באיפוק ובאחריות ולמנוע פגיעה במרקם היחסים הייחודי בחיפה".

ממשטרת ישראל נמסר: "חלק מרוכבי האופנועים נעצרו ונכלאו, ולגבי הרוכבים האחרים יש מידע מודיעיני שעל פיו ייתכנו מעצרים נוספים. היו שבעה מוקדי חסימה על ידי ניידות חיפה למניעת מקרים כאלה".

 

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. אבי

    מה הבעיה !
    נסעו כחוק , הבעיה ששכונת נווה שאנן נגועה בגזענות
    לא רואה שום דבר לא בסדר , אז תפסיקו לבלבל !

  2. לחסל את האויב הזה נקודה. להעיף את מוה חד"ש בל"ד מהמושבה.

    ככה נראה ה"דו קיום"
    במדינה ערבית אם היה הפוך היום בבוקר כבר היו 10 הוצאות להורג ואז הייתה הרתעה.

  3. גדי

    כי לזרוק סלעים על חפים מפשע זו יהדות! (איפה הכתבה על יידוי סלעים על ערבים פנסיונרים בדרך צרפת?!?!)
    גזענים יסבלו לעד! ואמן כמה שיותר.
    * כמה אנשים מתו בגלל מחסומים של ערסים בכיכרות שעיכבו כוחות הצלה לאנשים שקיבלו שבץ ודום לב?
    מי הרב או הערס שלוקח אחריות על רצח יהודי שצם בכיפור?!?!?!?!?!?!?! כי מי שמנע טיפול מהיר בידיעה- זה רצח.

  4. אינשם

    הישג מרשים היה פה – לא מרחו גריז אפילו שידעו שהפושטקים באים ואפילו לא רובי חיצים איכותיים .

    סובלנות עד גבול החבל מעל ומעבר. (דגש על חבל)..

    ציפיתי לבעיות ביום הזה..
    איפה הקיצוניים בחיפה.. כולם פה קדושים אחמדים או קתולים. מפתיע-מוזר, אולי זה סרט זול? סרטון הכנה לסובלנות טוטאלית?!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר