בית הכנסת "גבורת ישראל" (צילום: בועז כהן)
בית הכנסת "גבורת ישראל" (צילום: בועז כהן)

"המשטרה ביקשה לא להוציא הודעה כי העניין רגיש"

מדוע המשטרה לא פרסמה הודעה על חשד להצתה של בית הכנסת "גבורת ישראל" ברחוב אלנבי בקרית אליעזר? במקום יש נוכחות מוגברת של כוחות משטרה אשר מונעים כניסה למקום, וסימני כיבוי ניכרים בשטח. בשריפה עלו באש סידורים, טליתות ושטיחים

פורסם בתאריך: 10.10.23 14:03

חשד להצתה של בית הכנסת "גבורת ישראל" – בית הכנסת האשכנזי המרכזי בקרית אליעזר אשר שוכן ברחוב אלנבי. במקום יש נוכחות מוגברת של כוחות משטרה אשר מונעים כניסה למקום, וסימני כיבוי ניכרים בשטח. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי בשריפה שפרצה במקום עלו באש סידורים, טליתות ושטיחים.

מבנה בית הכנסת מחולק לשניים – בקומה הראשונה נמצא בית הכנסת המיועד לעדה האשכנזית אשר הכניסה אליו היא מצדו התחתון של הבניין; ומעליו בקומה השנייה נמצא בית הכנסת הספרדי, שהגישה אליו היא מגשר מרחוב אלנבי.

מתפלל בבית הכנסת אומר: "מישהו הודיע לי שבית הכנסת הספרדי נשרף. התקשרתי לספרדים, והם הודיעו לנו שבית הכנסת שנשרף הוא בית הכנסת האשכנזי".

 

 

תושב השכונה: "מישהו פרץ את הדלת והצית שם שריפה. היו שם כמה ניידות משטרה ורכב כיבוי אש. לא היה שם נזק רציני, אבל נפתחה חקירה של המשטרה. עלו לבדוק אם יש נזק בבית הכנסת הספרדי, עשו שם בלגן עם הספרים שזרקו אותם על הרצפה".

באופן מפתיע, מהמשטרה ומשירותי הכבאות וההצלה לא נמסרה תגובה בנושא. גורם בשירותי הכבאות מסר: "המשטרה ביקשה לא להוציא הודעה כי העניין רגיש".

את תגובת המשטרה לא ניתן היה להשיג.

 

כוחות ביטחון מונעים כניסה לבית הכנסת "גבורת ישראל"

כוחות ביטחון מונעים כניסה לבית הכנסת "גבורת ישראל" (צילום: בועז כהן)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבי כהן

    מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.
    האנרכיסטים ממשיכים לפגוע במדינה.
    הערבים הישראלים עושים שביתה איטלקית להזדהות עם החמאס.
    והבוגדים מקרבנו מטופלים באופן איטי בשל המלחמה המתנהלת.

    "אחרי כל שבת, יש מוצאי שבת"

    תנו לצהל לנצח, חזקו את כוחות הביטחון ופזרו אהבת חינם.

  2. עופר

    התגובה הזו של המשטרה זה בדיוק מה שגרם לטבח בדרום. הרפיסות הזו והחולשה שמשדרים מעודדים את הערבים לפרוע בנו כמו שהיה ביום כיפור עם האופנועים. צריך לטפל ביד קשה אחרת לא נהיה כאן.

  3. משטרת ההסתרה והדיסאינפורמציה. "המצב רגיש" - הבנתם

    העניין רגיש – אסור לומר מי הצית את בית הכנסת. אסור לומר כלום. אותו כסת"ח שהוביל אותנו לאין-אונים בדרום, קורה מול העיניים גם בחיפה. לא אומרים את האמת, מסתירים, מכסת"חים.
    משטרה שעסוקה בלטייח ובלהסתיר את המידע מהציבור וככה מגיעים לאסונות הכבדים.

  4. מאיר

    מה אתם רוצים. מחצית מהשוטרים הם ערבים. בעתיד הלא רחוק גם מפקד התחנה יהיה ערבי. זה סופנו. פעם רחוב אלנבי היה רחוב יהודי. כיום הרחוב ברובו המוחלט הוא ערבי. היכן שאין יהודים, כמו שכונת עין הים… גם לא יתקיימו בתי תפילה. חיפה תהפוך בקרוב למטרופולין הערבי הגדול במדינה. צאצאיו של חסן שוקרי קמים לתחייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר