המקלט בבית הספר עליה (צילום: יובל בוסין)
המקלט בבית הספר עליה (צילום: יובל בוסין)

בבת גלים טוענים: המקלט בבית הספר עליה מוצף

בבת גלים שסובלת ממחסור במקלטים טוענים תושבים על כך שהמקלט בבית הספר עליה מוצף כבר תקופה ארוכה ולא טופל על ידי עיריית חיפה. יו"ר ועד השכונה יובל בוסין: "האחראי בבית הספר אמר לי שאין לו מפתחות למקלט ושבכל מקרה הוא מוצף. שאלתי למה לא מטפלים בזה, והוא ענה לי 'תפנה לעירייה'"

פורסם בתאריך: 17.10.23 07:52

למרות המלחמה המשתוללת בדרום והאיומים מצפון, בשכונת בת גלים שסובלת ממחסור במקלטים מתלוננים תושבים על כך שהמקלט בבית הספר היסודי עליה מוצף כבר תקופה ארוכה ולא טופל. בית הספר שוכן ברחוב העלייה השנייה, שהוא הרחוב הראשי בשכונה, וככזה הוא גם ההומה ביותר.

יו"ר ועד בת גלים יובל בוסין: "עיריית חיפה מפקירה את תושבי השכונה לגורלם. ליותר מ-80 אחוז מתושבי בת גלים אין מקלטים או ממ"דים. יש ארבעה מקלטים ציבוריים בחלקו הדרומי של רחוב העלייה השנייה, והם לא מספיקים לכל מי שיצטרכו לרוץ אליהם. בתוך בית הספר עליה יש מקלט שמוצף כבר כמה שנים. היום (שני) הגעתי לראות מה קורה שם. הייתי בטוח שבגלל המצב החמור בצפון והמוכנות למתקפת טילים על חיפה, העירייה טיפלה במקלט. האחראי בבית הספר אמר לי שאין לו מפתחות למקלט ושבכל מקרה הוא מוצף. שאלתי אותו 'למה אתם לא דואגים לטפל במקלט, במיוחד עכשיו בזמן חירום?', והוא ענה לי 'תפנה לעירייה'".

 

המנעול החלוד של המקלט בבית הספר עליה (צילום: יובל בוסין)

המנעול החלוד של המקלט בבית הספר עליה (צילום: יובל בוסין)

 

 

בוסין הוסיף: "אני לא מבין, מדובר בשכונה שנמצאים בה בית החולים הגדול ביותר בצפון, בסיסי צבא, אוכלוסייה אזרחית, גני ילדים ובתי ספר, ורובם לאורך הציר הראשי. איך קורה שהעירייה לא מטפלת בזה? מה, בעירייה לא זוכרים את הפגיעות בבת גלים בזמן מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, כשחטפנו פגיעות ישירות בבתים ואנשים נהרגו? נהג אוטובוס אגד שחנה לא רחוק מכאן נהרג לאחר שטיל נפל על האוטובוס שלו. מה? כל זה נשכח?".

אולי העירייה לא מודעת לכך?

"בוודאי שהיא מודעת. עובדה כשהם פרסמו עכשיו את רשימת המקלטים הפתוחים לציבור, שחלקם בבתי ספר, והמקלט בבית הספר עליה לא נכלל ברשימה הזו. זו שערורייה. למה מחכים, שמישהו ייהרג ורק אז יטפלו במקלט? זה ממש לא נתפש".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בבית הספר עליה מתרחשות מפעם לפעם הצפות של מי תהום בשל קרבת המבנה לים. מינהל החינוך טיפל בעבר בבעיה ומטפל בה גם כעת באופן יסודי על ידי אנשי מקצוע המתמחים בנושא. יצוין כי בימים אלו פועלים עובדי מערכת החינוך בבדיקה ובהכשרה של כל המקלטים בעיר כדי לוודא שכולם תואמים ומוכנים לחירום".

 

המקלט בבית הספר עליה (צילום: יובל בוסין)

המקלט בבית הספר עליה (צילום: יובל בוסין)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בת גלים בסכנה לא מטילים אלא מהפלילים

    בוסין תקים כיתת כוננות בטיילות בת גלים ומול מיון רמב"ם כשהחמולות יגיעו למיון רמבם.
    וכולנו מבינים גם למה צריך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר