ההצפה ברחוב מסדה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
ההצפה ברחוב מסדה (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

כמו בכל חורף בגשם הראשון: חיפה מוצפת

אחוזה, הדר, העיר התחתית, מרכז זיו, מרכז הכרמל, כרמל צרפתי, רמת אלון וקריית חיים - בכל מקום בעיר נקוו שלוליות ענק שגרמו לפקקים בלתי נגמרים ולהרבה מאוד תושבים זועמים

פורסם בתאריך: 19.11.23 09:10

האזהרות של השירות המטאורולוגי על הצפות לא היו אזהרות שווא, וברחבי חיפה נוצרו שלוליות ענק בכמה מוקדים. וכמו תמיד, התוצאה היא פקקי ענק ותושבים זועמים.

ברחוב ד'יזראלי באחוזה נקוותה שלולית ענקית, והורים שהביאו הבוקר את ילדיהם לבית הספר הריאלי נאלצו לתמרן בניסיון לאגף את השלולית כדי לאפשר לילדים להגיע ללימודים יבשים. כצפוי, במקום נוצר פקק תנועה ארוך, ונהגים מדווחים שהם תקועים שם במשך יותר משעה. הרחובות המקיפים את כיכר קרית ספר מוצפים גם הם.

 

פקקי תנועה באחוזה (צילום: שירי ויצנר)

פקקי תנועה באחוזה (צילום: שירי ויצנר)

 

בשכונת רמת אלון יש זרימה רצינית של סחף אדמה מההר שמעל לגני הילדים. מרכז זיו מוצף, כמו גם רחוב ברל כצנלסון ליד הכניסה לסופרמרקט.

 

 

 

רחוב מסדה בהדר מוצף אף הוא, ותושבים מדווחים ש"נדרש קיאק כדי לחצות את הרחוב" ושמים חדרו לתוך כלי רכב. במדרגות כורש שיורדות מרחוב מסדה יש זרימה חזקה מאוד.

ילנה רשצ'נקו דיווחה בפייסבוק על הצפה רצינית ברחוב התשבי ליד בית מספר 89, ועל זרימה חזקה של מי גשמים בצומת שדרות הנשיא-טשרניחובסקי, ברחוב אמיל זולא וברחוב קאודרס בכרמל הצרפתי.

משירותי הכבאות וההצלה נמסר כי לוחמי אש מתחנת חיפה, בפיקודו של רשף לאוניד לנסקי, חילצו חמישה בני משפחה – שלושה מבוגרים ושני ילדים – שנקלעו להצפה עם רכבם הפרטי ברחוב דרייפוס.

 

חילוץ הרכב ברחוב דרייפוס (צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף)

חילוץ הרכב ברחוב דרייפוס (צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז חוף)

 

נטלי קוסטשנקו מדווחת שהיא לא מצליחה להיכנס לרכב שלה כי המים מגיעים עד לדלת בחניון בשדרות המגינים 137 בעיר התחתית. שרונה גבאי פרסמה בפייסבוק שהיא היתה נצורה בביתה ברחוב אביר מרק בקרית חיים, אך העניין טופל במהרה. לעומתה, איילה עופר מדווחת שכל קרית חיים מוצפת.

תושבי העיר לא חוסכים בביקורת נגד עיריית חיפה, על שבכל שנה בגשם הרציני הראשון, המקומות המועדים לפורענות לא מטופלים מבעוד מועד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גלי

    בתקופת יהב היה יותר גרוע. חמש עשרה שנה שהוא היה ראש עיר וכל שנה מחדש בתחילת החורף היינו טובעים.

  2. לאמור את האמת

    אם לא מנקים באופן קבוע בכל חודשי הקיץ את פתחי הניקוז וצינורות הניקוז, כל חורף הסיפור חוזר על עצמו. תמשיכו לשלם ארנונה כי העירייה דואגת לרווחתכם, לא מאמינים-תכנסו לאתר העירייה ותראו מה כתוב, ממש מלאכים עושים הכל עבור התושבים.

  3. אנדרי מהנדס תנועה

    ראשי הערים לא הבעיה, עיריית חרפה – זאת הבעיה
    לא מנקים תעלות ביוב לפני החורף. לא פותחים ניקוז נוסף ברחוב עם שקע לשלולית, לא עושים תעלות ניקוז בצידי כבישים ראשיים, וכולם ברכב פרטי בגלל מחסור גדול בתחבורה ציבורית טובה ברכס הכרמל במעוחד וגם בקרית חיים אל הצ'ק פוסט רק קו מטרונית כושל.
    עירייה כשלון.
    קבלתם הצצה מה יקרה ברכס הכרמל עם עוד 2000 דירות תמא 38 ועוד 4000 כלי רכב, פשוט הכל ייסתם חצי שעה פקק וגם ירידות נוספות לא יעזרו כי ייסתמו לכל הכיוונים.

  4. עופר "המפנה" חיפה

    חחחחחחחח אנשים רוכשים דירה בכרבל במיליונים ומרגישים "הדר" .
    חחחחחחחחח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר