המטרונית (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
המטרונית (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

המטרונית תושבת חלקית בימים רביעי ובשני

במחאה על תנאיהם הכריזו עובדי חברת סופרבוס על השבתת פעילות האוטובוסים של החברה ביום רביעי בשעות 12:00-10:00 וביום שני בשעות 13:00-10:00. סופרבוס: "לא יעלה על הדעת כי בזמן מלחמה ארגון עובדים ייטול לידיו את ההחלטה על עצירת שירותים חיוניים המשרתים מאות אלפי נוסעים"

פורסם בתאריך: 3.12.23 15:54

איגוד ועדי התחבורה בארגון כוח לעובדים ישבית את פעילות האוטובוסים בחברת סופרבוס ביום רביעי בשעות 12:00-10:00 וביום שני בשעות 13:00-10:00. בשל כך יושבתו קווי המטרונית בחיפה והקווים הבינעירוניים מעפולה, מטבריה, מיקנעם, ממגדל העמק ומבית שאן לחיפה.

מכוח לעובדים נמסר כי "עובדי החברה מוחים על מדיניות ההנהלה להעניש נהגים דרך שינוי סידורי העבודה הקבועים שלהם, כולל עובדים שחוזרים מחופשת מחלה ונהגים שחוזרים לעבוד לאחר שחששו לביטחונם בשבועיים הראשונים למלחמה".

יו"ר ועד העובדים בסופרבוס הארון שובש: "על הנהגים מופעל לחץ בלתי סביר לקבל כל משימה, גם אם הדבר פוגע בטיפולים רפואיים, בהסדרי ראייה משפחתיים וכו'. נהגים יודעים – נאלצת לצאת למחלה? תיענש בשעות. אווירת האיומים הזו היא חמורה במיוחד בעת מלחמה. מדוע נהגים שחלו צריכים להיענש? המהלך החמור הזה נוגד את ההסכם הקיבוצי שנחתם ב-2018, והגיע הזמן לשים לזה סוף".

 

 

עוד טוענים באיגוד ועדי התחבורה כי סופרבוס מסרבת לעדכן את השכר בהתאם להנחיות משרד התחבורה מאז יוני 2023 ומכשילה את המשא ומתן על הסכם הקיבוצי.

ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים איתי כהן: "נהגי סופרבוס התגייסו לכל משימה שאליה הם נדרשו כדי לאפשר שגרה לנוסעים בימי המלחמה. רבים מהם חשופים לאלימות פיזית ומילולית בוטה – עלייה של 25 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה מצדה רואה במלחמה הזדמנות לפגיעה בעובדיה ומנסה לאלץ אותם לוויתורים כואבים שיפגעו בהם עוד זמן רב. את השלכות הפגיעה הזו בנהגים בתקופת משבר ראינו כבר בקורונה. ללא עדכון תנאי הנהגים וגילוי אדישות לאלימות כלפיהם יגדל המחסור הקיים בנהגים. האיגוד מנהל משא ומתן על הסכם קיבוצי חדש בחברה בתשעת החודשים האחרונים, וקורא להנהלה להתעשת ולהתקדם במשא ומתן לשיפור שכר העובדים ובה בעת לכבד את ההסכמים הקיימים".

מחברת סופרבוס נמסר: "בהמשך להודעת ארגון כוח לעובדים, לא יעלה על הדעת כי בזמן מלחמה ארגון עובדים ייטול לידיו את ההחלטה על עצירת שירותים חיוניים המשרתים מאות אלפי נוסעים. ארגון כוח לעובדים הוא ארגון העובדים היחיד בענף התחבורה שבחר באופן תמוה להכריז על סכסוך עבודה על אף ולמרות התנאים הקשים בהפעלת תחבורה ציבורית בימים אלה. יצוין כי מראשית השנה הועלה שכר הנהגים בחברה בכ-17 אחוז, ובנוסף התנהלו דיונים רבים על מנת להרחיב ולשפר את תנאי העובדים. על אף על כל אלה בחר כוח לעובדים לנקוט צעד פרוע, משולח רסן וחסר אחריות הפוגע בציבור הרחב ללא עוול בכפו. השבתת קווים, ועוד בזמן מלחמה, הוא מהלך ציני על גבם של העובדים ומאות אלפי הנוסעים, ופוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית במשק כולו. החברה מוכנה לנהל משא ומתן בכל עת ובתום לב, וקוראת לכוח לעובדים לחזור לשולחן הדיונים לטובת העובדים והנוסעים. צר לנו כי הוועד בוחר שוב לקדם את עצמו על חשבון עובדי החברה והציבור כולו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. וואו

    לא ייתכן שבזמן מלחמה חברה פרטית תעשוק תתעלל ותנצל את עובדיה.

  2. 1

    האוטובוסים ריקים במילא בשעות רבות.
    גם האוניברסיטה שוממה מנפש חיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר