רמי לוי שיווק השקמה בדרך בר יהודה (צילומים: Hanay, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons; David Azagury / U.S. Embassy Jerusalem, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons)
רמי לוי שיווק השקמה בדרך בר יהודה (צילומים: Hanay, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons; David Azagury / U.S. Embassy Jerusalem, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons)

רמי לוי תובע מיליון שקל מהעירייה: לא מפנה אשפה

רשת המרכולים רמי לוי שיווק השקמה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה בסך של 1,044,509 שקל מעיריית חיפה. הסיבה: "התנערותה הפסולה והמקוממת רבת השנים של העירייה מחובתה הבסיסית לדאוג לפינוי אשפה מהסניפים בתחומה המוניציפלי"

פורסם בתאריך: 6.12.23 07:54

רשת המרכולים רמי לוי שיווק השקמה תובעת מעיריית חיפה 1,044,509 שקל בשל "התנערותה הפסולה והמקוממת, רבת השנים של העירייה מחובתה הבסיסית על פי דין לדאוג לפינוי אשפה מהסניפים המצויים בתחומה המוניציפלי של העירייה".

לרשת רמי לוי שיווק השקמה יש שני סניפים בחיפה – בקניון עזריאלי (קניון חיפה) ובדרך בר יהודה. בתביעה שהוגשה אתמול (שלישי) לבית משפט השלום בעיר נכתב כי "על העירייה מוטלת חובה לפנות בעצמה ועל חשבונה אשפה מהנכסים שבתחומה, ובכלל זה מהסניפים נשוא התביעה אשר האשפה שיוצרה בהם היא אשפה רגילה לחלוטין, שאינה חריגה כלל ועיקר, הכוללת אשפה רטובה ויבשה בלבד. העירייה היתה מנועה מלהשית את חובת פינוי האשפה על רמי לוי כל עוד לא קבעה קריטריונים ברורים להגדרת כמות 'אשפה חריגה' בחוק העזר שלה. קריטריונים כאמור נקבעו לראשונה בחוק עזר לחיפה 2019. קריטריונים כאמור לא היו קיימים בחוק חוק עזר לחיפה 1981 (חוק העזר הישן)".

עוד נכתב כי "יתר על כן, חובת פינוי אשפה בסיסית מוטלת על העירייה הן לפי חוק העזר הישן והן לפי חוק העזר החדש, והיא לא היתה רשאית להשית על רמי לוי חובת פינוי אשפה בסיסית, זאת מכיוון שפינוי אשפה בסיסית כלול בגדר השירותים שהעירייה מחויבת לספק כנגד הארנונה המשולמת לה. לעומת זאת, לגבי האשפה החורגת מכך – אשפה עודפת או חריגה – העירייה יכולה היתה להשית על רמי לוי את החובה לפנותה רק לאחר פרסומו ברשומות של חוק העזר החדש, קרי 28 בינואר 2019. כל עוד לא נקבעה בחוק העזר החדש אבחנה ברורה בין אשפה בסיסית לבין אשפה עודפת, מחובתה של העירייה היה לפנות את כל האשפה מהסניפים, בעצמה ועל חשבונה".

בכתב התביעה טוען לוי עוד כי חוק העזר הישן לא הקנה לעירייה סמכות לחייב אותו בפינוי עצמי של אשפה וכי די בכך כדי לקבוע כי היה עליה לפנות את כל האשפה מהסניפים כל עוד לא פורסם חוק העזר החדש: "לא זו אף זו, חוק העזר הישן אינו תואם את אמות המידה לאישור חוקי עזר בעניין אגרת פינוי פסולת עודפת אשר הפיץ משרד הפנים לרשויות המקומיות ב-11 בפברואר 2018".

 

 

כמו כן נטען בכתב התביעה כי "האשפה של רמי לוי היא אשפה רגילה לחלוטין. לא מדובר באשפה חריגה או מזהמת. היא כוללת אשפה רטובה ויבשה בלבד. היא דומה מאוד לאשפה המופקת על ידי מגזר המגורים בחיפה, שאותה מפנה העירייה בעצמה ועל חשבונה. הנזק הממוני שנגרם לרמי לוי, המהווה גם את סכום ההתעשרות של העירייה, עומד על 1,044,509 שקל. על העירייה להשיב לרמי לוי את סכום ההתעשרות האמורה. למצער, על העירייה להשיב לרמי לוי את סך ההוצאות שהוציאה בגין פינוי והטמנת כל האשפה מהסניפים עובר לכניסתו לתוקף של חוק העזר החדש, וכן את סך ההוצאות שהוציאה בגין פינוי אשפה בסיסית לאחר כניסתו לתוקף של חוק העזר החדש".

רמי לוי אף מבהירה כי "האשפה מושא התביעה לא כוללת פסולת למיחזור, חומרי בניין או פסולת תעשייתית או מזהמת. היא גם לא כוללת אריזות, קרטונים ופלסטיק שפינוים מתבצע על ידי אמניר תעשיות מיחזור בע"מ באמצעות דחסני אשפה נפרדים המוצבים בסניפים. לנוכח הימנעותה של העירייה מפינוי אשפה מהסניפים, רמי לוי נאלצה ונאלצת לפנות את האשפה המופקת בהם באמצעות קבלן פרטי ולשלם לו מאות אלפי שקלים מדי שנה עבור פינוי אשפה. מחודש יולי 2018 ועד לחודש אוגוסט 2023 נשאה רמי לוי בהוצאות בגין פינוי והטמנת אשפה בסך נומינלי של 1,044,509 שקל".

לסיכומו של דבר, בכתב התביעה נטען כי "סירוב העירייה לפנות אשפה מהסניפים, בעוד היא מפנה על חשבונה את כל האשפה המיוצרת על ידי מגזר המגורים בחיפה, מהווה הפליה פסולה של רמי לוי ביחס למגזר המגורים. אך בכך לא סגי. ההפליה לרעה פסולה עוד יותר בהתחשב בכך שהעירייה גובה מדי שנה ארנונה בשיעור של מאות אלפי שקלים בגין הסניפים – ארנונה גבוהה בהרבה מהארנונה שמשלם מגזר המגורים, וזאת אף שמגזר המגורים צורך שירותים גדולים בהרבה מאלו שצורכת רמי לוי. יתר על כן, רמי לוי כלל אינה צורכת שירותים שבהם משתמש מגזר המגורים כמו חינוך, רווחה ותרבות. ב-2 באוקטובר שלחה רמי לוי מכתב ליועצת המשפטית העירייה, שבו דרשה כי העירייה תשפה אותה בגין הוצאות ועלויות שבהן נשאה רמי לוי לצורך פינוי והטמנת אשפה מהסניפים, אך מכתב זה לא זכה להתייחסות. במצב דברים זה, ולנוכח התעלמות העירייה מהמכתב, רמי לוי פונה לקבלת מזור מבית המשפט".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה תלמד את כתב התביעה ותגיב כמקובל בבתי המשפט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קלישה

    אבל- אל תשכחו לשים את הקלף שלי בקלפי שאוכל להיבחר שוב ולמרר לכם את החיים לעוד 5 שנים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר