דיוויד אבו ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק שלו)
דיוויד אבו ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק שלו)

הלם: סוכן הכדורגלנים החיפאי דיוויד אבו הלך לעולמו

דיוויד אבו, סוכן הכדורגלנים הישראלי-אנגלי שנחשב לחברם ולאיש סודם של כוכבי כדורגל אנגלים, נפטר בגיל 64 בלבד לאחר התקף לב ושבץ. אתמול הוא הובא למנוחות בעיר הולדתו חיפה. חברו הטוב דורון מורד: "זו אבידה גדולה לעולם הספורט ולאנשים שאוהבים את החיים"

פורסם בתאריך: 15.12.23 07:43

סוכן הכדורגלנים הישראלי-אנגלי דוד (דיוויד) אבו הלך לעולמו ביום רביעי, והוא בן 64 בלבד. אתמול (חמישי) הוא הובא למנוחות בעיר הולדתו חיפה, בבית העלמין שדה יהושע.

סיפורו של הסוכן החיפאי, שנולד בשכונת ואדי סאליב, גדל בקרית אליעזר והצליח להתחכך בכוכבי הפרמיירליג, כבש את התקשורת הישראלית. אחרי שירותו הצבאי הדרים אבו לאילת, שם עבד כתקליטן במשך שנתיים. במהלך שהותו בעיר הדרומית הוא הכיר זוג אנגלים שהיו בעלי מועדון לילה בלונדון. הוא נסע אליהם לביקור, נכבש בקסמי העיר ונשאר לעבוד שם כתקליטן במועדון. כעבור שנתיים הוא עבר להתגורר בברמינגהאם, שם הכיר את שחקן נבחרת אנגליה דיוויד פלאט שגר בשכנות אליו. קשריו החברתיים עם פלאט הובילו להיכרות עם כוכב נוסף – פול מקגראת', השניים הפכו לחברים קרובים, וקשריו של אבו עם השחקנים האנגלים הלכו והתרחבו.

"גם לייצוג השחקנים נכנסתי בעזרת מקגראת'", סיפר אבו בריאיון "הארץ" בשנת 2006, "בשנת 98' החוזה של פול היה על סף סיום, והוא ביקש ממני להצטרף אליו לפגישה עם ההנהלה. 'הדבר שאתה צריך לעשות הוא פשוט מאוד', אמר לי פול, 'אתה צריך לשבת לידי ולא לומר מילה עד שאני נותן לך סימן ברגל, ואז תאמר שאנחנו מבקשים לחשוב על ההצעה בבית'. זה מה שהייתי צריך להגיד וזה מה שאמרתי. הלכנו הביתה, ופול אמר לי 'נמשוך אותם כמה ימים, נחזור ונבקש עוד 500,000 פאונד לחוזה'. בפגישה השנייה פול דרש את התוספת וקיבל, בלי היסוס. כשיצאנו הוא חיבק אותי ואמר לי תודה רבה. אמרתי לו שלא עשיתי כלום, אבל הוא בתגובה הודיע לי שאני הולך לקבל ממנו כסף. סירבתי בתוקף, אמרתי לו שקבוצתו אסטון וילה משלמת לי משכורת כדי להיות איתו – 2,000 פאונד בחודש – אבל הוא היה יותר עקשן ממני והעביר לי סכום כסף מאוד מאוד רציני".

אבו התאהב בכדורגל. העסקה הראשונה שלו היתה העברתו של קווין קמפבל מארסנל לנוטינגהאם. במרוצת השנים הוא גם עסק בהעברתם של שחקנים ישראלים ליגות אירופיות, ובהם נג'ואן גרייב מהפועל חיפה לאסטון וילה ואבי נמני לקובנטרי סיטי.

התקשורת החיפאית אהבה את הגלאם שנקשר באבו, והוא הפך לכוכב מדורי הרכילות. הוא נראה במסיבות הנחשקות בעיר, וכשחבריו מהברנז'ה החיפאית הגיעו לאי הבריטי, הוא אירח אותם כיד המלך.

 

 

איש האופנה דורון מורד, חברו של אבו, ספד לו: "זה סיפור עצוב. הוא קיבל התקף לב ואחרי זה שבץ. הוא היה חבר מיוחד מאוד. הכרנו לפני 30 שנה כשהוא היה סוכן שחקנים, ואפילו נסעתי אליו. את הקריירה שלו הוא התחיל כמאבטח במועדונים, ולאחר מכן הוא עבר לאנגליה, שם הכיר את הכדורגלנים. ראיתי את זה מול העיניים שלי כשהתארחתי אצלו בבית. הוא היה מלך. בכל המועדונים, בכל המסיבות – כולם אהבו אותו מאוד. הוא היה כמו אבא לכל השחקנים. אחרי כמה שנים הוא כבר הפסיק להתמקד בקריירת סוכן השחקנים, החליט לחזור לארץ וקצת נעלם מהתודעה".

לדבריו של מורד, "לפני שבוע הבנתי שהוא קיבל התקף לב ושבץ. הבן שלו כתב לי שאשפזו אותו אבל אי אפשר היה לנתח אותו כי היה לו דימום במוח. ביום רביעי הוא נפטר. הוא היה איש מיוחד עם שמחת חיים. אנשים אהבו אותו, כל הכדורגלנים אהבו אותו. הוא היה דואג לכל השחקנים הצעירים באנגליה כמו אבא שלהם. היה לו שם טוב. היה איש נעים הליכות עם לב ענק. שחקן העבר האגדי ג'ון גרגורי, שבהמשך היה גם מאמן אסטון וילה, היה חבר טוב שלו. היו לו קשרים מטורפים. אחרי שהוא חזר לארץ, הקריירה קצת התעמעמה. הגיע לו כבוד הרבה יותר גדול, בכל זאת הוא עשה לא מעט בכדורגל הישראלי ועזר להרבה מאוד אנשים. מי שתמיד כיבד אותו ולא שכח לו את מה שהוא עשה בשבילו זה נמני. לא אשכח לעולם את קבלת הפנים החמה והנדיבה שלו כשהוא אירח אותי ואת הכבוד שרחשו לו במועדונים. התארחתי אצלו עשרות פעמים באנגליה, והוא היה לוקח אותי למשחקי כדורגל ותמיד בבוקסים היוקרתיים. הוא היה איש גדול תרתי משמע – גם פיזית וגם עם לב ענק. הוא אהב לתת ולעזור. זו אבידה גדולה לעולם הספורט ולאנשים שאוהבים את החיים. הוא אהב את החיים וידע ליהנות מהם".

גם עיתונאית הספורט לשעבר מיקי שוורץ, שהתארחה אצל אבו באנגליה, מספרת על הכבוד שרחשו לו: "הוא הכיר לי את ריו פרדיננד שהיה אז בשיא שלו ואת גרגורי. ככתבת ספורט מתחילה זה היה בשבילי 'וואו'. הוא הצליח להביא את גריגורי לארץ לאמן את מכבי אח"י נצרת. הוא הגיע לרמות הגבוהות ביותר באנגליה. הוא התחיל מלמטה והגיע לאן שהגיע בעשר אצבעותיו. מעולם הספורט הוא נעלם בשנים האחרונות. לדעתי, הוא לא היה מוערך מספיק בארץ, אולי היו לו יחסי ציבור לא טובים, אבל באנגליה העריכו אותו מאוד. ראיתי את זה מקרוב. הוא היה בחור טוב עם נשמה גדולה. כמה שהוא היה גדול, ככה הוא היה טוב לב".

 

דיוויד אבו ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק שלו)

דיוויד אבו ז"ל (צילום מתוך דף הפייסבוק שלו)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר