ים סוער (צילום: freepik)
ים סוער (צילום: freepik)

סופ"ש גשום: ים סוער וחשש להצפות

החורף נפתח באופן רשמי, ובמהלך סוף השבוע צפויות לרדת כמויות גשמים של 80-40 מ"מ ואף יותר, וקיים חשש להצפות. היום יינשבו רוחות דרום מערביות חזקות של 50-30 קמ"ש עם משבים של עד 70 קמ"ש. הגלים יתנשאו לגובה של עד חמישה מטרים

פורסם בתאריך: 22.12.23 11:32

סופ"ש גשום לפנינו. מהתחזית המטאורולוגית של חברת מטאו-טק עולה כי עם תחילתו של החורף באופן רשמי אתמול – 21 בדצמבר – החל אוויר קר לעשות את דרכו למזרח הים התיכון, ויגרום לפרק גשם משמעותי באזורנו, תחילה בצפון הארץ ובהדרגה גם למרכזה. במהלך סוף השבוע צפויות לרדת כמויות גשמים של 80-40 מ"מ ואף יותר, וקיים חשש להצפות.

היום (שישי) יהיה מעונן חלקית, ותחול ירידה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה. יינשבו רוחות דרום מערביות חזקות במהירות של 50-30 קמ"ש עם משבים של עד 70 קמ"ש, וייתכן אובך. בצפון יירד גשם בהפוגות, ולקראת ערב הוא יתחזק ויתפשט גם למרכז, מלווה בסופות רעמים יחידות. בלילה קיים חשש להצפות במישור החוף. הים התיכון ייעשה גבה גלי עד סוער עם גלים בגובה של שניים עד ארבעה וחצי מטרים.

מחר יהיה גשום, מדי פעם יתחוללו סופות רעמים, וקיים חשש כבד להצפות. הגלים יתנשאו לגובה של שלושה עד חמישה מטרים.

ביום ראשון הרוחות ייחלשו אך גשם יוסיף לרדת לפרקים. אחר הצהריים הגשם יתמעט וייפסק.

 

מחברת החשמל נמסר: "בהמשך לתחזית למזג אוויר סוער ורוחות העלולות לגרום לנזקים לרשת החשמל, נערכים צוותי החברה לכל אירוע העלול להגרם לרשת החשמל, הכל במטרה לתקן את הנזקים וההפרעות מהר ככל שניתן ולהחזיר את אספקת החשמל לסדרה. החברה מבקשת מהציבור להיערך בהתאם לאירועי מזג האוויר אשר גורמים למפגעים ברשת וכתוצאה מכך להפסקות באספקת החשמל הסדירה".

עוד נמסר כי "אין מצב של אפס פגיעות ברשת ההולכה אך ניתן לצמצם חלק מהפגיעות ולכן הציבור מתבקש להרחיק חפצים שעלולים לעוף מהגגות ולחזק פריטים אשר עשויים לפגוע ברשת החשמל. במקרים של קריעת חוטי חשמל, הציבור מתבקש לנהוג בזהירות ובבטיחות ולהודיע מיידית לחברת החשמל בכל אמצעי הקשר: אתר האינטרנט של חברת החשמל, בווטסאפ: 055-7000103, במוקד השירות 103, ובדף הפייסבוק. ניתן להתעדכן בפורטל התקלות של חברת החשמל באתר האינטרנט. במקרה של שימוש במכשירים מצילי חיים, חברת החשמל ממליצה להערך עם סוללות גיבוי ובמקרי חירום להתפנות לבית החולים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר