דוד לפלר ז"ל (צילום: פייסבוק)
דוד לפלר ז"ל (צילום: פייסבוק)

דוד לפלר, לשעבר מנכ"ל אתו"ס, נפטר בגיל 65

דוד לפלר, ששימש מנכ"ל של ארבעה משרדי ממשלה ומנכ"ל התאגיד העירוני אתו"ס בשנים 2013-2007, הלך לעולמו היום. חברו ישראל סביון: "אמרתי לדוד שאני מחפש אדם שיאמר עליו מילה רעה אבל ללא הצלחה. הוא היה לי כאח צעיר, חבר נפש"

פורסם בתאריך: 22.12.23 14:22

דוד לפלר, ששימש במשך שש שנים מנכ"ל התאגיד העירוני אתו"ס (החברה לאמנות, תרבות וספורט חיפה), הלך לעולמו היום (שישי) בגיל 65.

לפלר שימש בתפקידים ציבוריים רבים. בתקופת לימודי התואר הראשון הוא שימש עוזרו הפרלמנטרי של יצחק רבין. לאחר כניסתו של שמעון פרס לתפקיד ראש הממשלה מונה לפלר לעוזרו של נמרוד נוביק, יועצו המדיני של פרס. בשנים 1989-1987 הוא עבד במחלקת המחקר של בית ברל, ולאחר מכן שימש עוזרו של יו"ר ועדת הכספים אברהם שוחט עד 1991.

ב-1992 מונה לפלר למנהל שירות התעסוקה וכיהן בתפקיד עד 1994. הוא שימש דירקטור ויו"ר ועדת המכרזים בחברת החשמל, ובמרץ 2002 מונה למנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה תחת השר מתן וילנאי וכיהן בתפקיד במשך מספר חודשים, עד שהוחלף עם כינונה של ממשלה חדשה. בספטמבר 2005, עם מינויו המחודש של וילנאי לשר המדע, התרבות והספורט, מונה לפלר למנכ"ל המשרד. גם בקדנציה זו הוא כיהן חודשים ספורים בלבד בעקבות פרישתה של מפלגת העבודה מהקואליציה והתפטרותו של וילנאי.

 

 

לפלר כיהן כמנכ"ל אתו"ס בשנים 2013-2007, בהמשך מונה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ובעקבות חילופי שרים התפטר מתפקידו. במאי 2020 הוא מונה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

אתו"ס פרסמה מודעת אבל בדף הפייסבוק של החברה: "אתו"ס מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחה על מותו בטרם עת של דוד לפלר ז"ל".

גם חברו ישראל סביון ספד לו: "בשיחתנו הטלפונית האחרונה, בשישי לפני שבוע בדיוק, הצלחתי להעלות חיוך על פניו של דוד. אמרתי לו שאני מחפש אדם שיאמר עליו מילה רעה אבל ללא הצלחה. דוד היה לי כאח צעיר, חבר נפש. הכרנו לפני כ-40 שנה בהיותו יועץ לרבין ואני הייתי במחנה פרס, וזה לא הפריע להתפתחות החברות בינינו. דוד היה מופת של איש ציבור ועובד ציבור – צנוע, נעים הליכות ואדיב, שדלתו פתוחה במגוון תפקידים חסרי תקדים. הוא היה מענטש בכל המובנים, ואף הגדיל לעשות בתרומות כספיות לנזקקים, רחוק מעיני הציבור. אהבתי אותו אהבת אמת. יהי זכרו ברוך, הוא יחסר לי מאוד".

הלווייתו של לפלר תתקיים ביום ראשון בשעה 14:00 בבית העלמין נווה הדר בהוד השרון.

 

דוד לפלר ז"ל

מודעת האבל של אתו"ס לזכרו של דוד לפלר

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר